Rise and Shine

Nå har jeg akkurat krøpet ut av sengen, og ut i stuen for å nyte dagens første kaffekopp. Ja du leste riktig, jeg har krøpet ut hit. Jeg er så stiv og støl at det er en utfordring å bevege seg normalt. Grunnen er en styrkeøkt jeg hadde på lørdagen sammen med et beist av en styrkemann. Jeg kjenner godt på kroppen at jeg har fokusert mer på egenvektstrening, lek og løping den siste tiden. Jeg har også lagt om treningen min litt som dere vet, og kjører ikke lenger hardcore styrkeøkter 4-5 ganger pr uke. På lørdag ble jeg invitert med på en styrkeøkt, og når jeg ble utfodret til å følge hans program så kunne jeg jo ikke si nei til det. Vi startet økten med pullups, som i og for seg er en av mine store favorittøvelser, så det var greit nok. Pullupsene ble etterfulgt av en brutal mengde ryggøvelser, med tunge tunge vekter. Jeg ble pushet til å løfte mer enn jeg trodde jeg klarte, og det var virkelig utrolig gøy. I dag får ryggen min kjenne på baksiden ved å late som man er en av de store gutta. *ler* 


Tights fra Nike  // Topp fra Under Armour  //  Sokker fra Casall

Jeg kjører tre styrkeøkter pr uke nå, hvor hovedfokus er å beholde så mye av styrken min som mulig selv om jeg har økt mengden cardio. Jeg har vært gjennom alle tre øktene forrige uke, og jeg må si at jeg trives veldig godt med det nye opplegget. Jeg delte dag 3 med dere på fredag, og vil dele de to resterende dagene i løpet av denne uken. I og med at jeg kun har tre økter pr uke, så velger jeg selv når jeg kjører dem. Jeg er i utgangspunket veldig glad i å kjøre styrkeøktene mine på mandag, onsdag og fredag, så vi får se om jeg ikke kan få lurt inn dag 1 i ettermidag. Økten blir selvfølgelig delt med dere i kveld. 

Nå skal jeg nyte resten av kaffekoppen og en skål havregrøt, før jeg skal ut å møte en venninne for en liten powerwalk i morgensolen. Det er så mye snakk om været for tiden at dere er sikkert rimelig lei av å høre om det, men ja – det er strålende sol fra skyfri himmel og ikke et vindpust i dag igjen. Fy søren for et påskevær vi har hatt, jeg blir så strålende blid og lett av dette været. Helt magisk.

Er det flere som kan kjenne hvor påvirket man blir av sol og godt vær? 

 

Smiiiil Maren


9 kommentarer
    1. Leser bloggen din av og til og jeg er imponert over hva du får til. Fint at du deler ting som f.eks. hva du har i kjøleskapet osv. – det inspirerer når man skal gjøre egne innkjøp:) Trener mye selv også, og mangler jeg motivasjon en dag er det bare å kikke innom bloggen din – da kommer motivasjonen av seg selv:) Stå på videre, håper du hadde en fin påske.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg