Ready, set, go!

Solen stråler, og jeg er klar for å starte dagen ute i frisk luft. Jeg ønsker dere alle en strålende start på dagen. Hvis du, som meg, koste deg med masse påskegodteri i går så er det perfekt å untytte det ekstra påfyllet, og den ekstra energien til en treningsøkt med supert trykk i kroppen. Musklene og kroppens glykogenlagre er fyllt til randen og verker etter å bli brukt. Så opp å hopp dere, enten om du skal ut på skitur, en tur i skogen, eller kanskje en tur på treningsenteret så synes jeg du skal gjøre det fra morgenen av. Det finnes nemlig ikke noe bedre enn å starte dagen med litt fysisk aktivitet. Påsken er ikke over enda, og mer kos venter, hvertfall her i gården. Så da tenker jeg at det er perfekt å kjøre en økt på morgenen slik at jeg kan nyte resten av dagen med nære og kjære. 

Du må ikke ha et gym i nærheten for å kunne trene. Bruk det du har, og sett opp en liten sirkel. Pushups og situps på gulvet, dips på en stol eller kanten av sofaen, dype knebøy med hopp, utfall med en melkekartong i hver hånd, planken, step ups på en stol. Er dere med på tankegangen? Det er kun kreativiteten som begrenser deg! Bruk det du har, og gjør det beste ut av det 🙂 Husk også at alt er bedre enn ingenting, og påsketrim er, hvertfall for min del, ikke den mest seriøse treningen. Det er rett og slett bare litt mosjon og bevegelse for at kroppen skal føle seg litt bedre. Jeg er ikke skapt for stillesitting og godterispising i flere dager i strekk, men så lenge jeg får beveget meg litt mellom all kosen så er det helt supert. 

Nyt siste del av påsken  kjære dere, og ha en strålende dag i sola

 

Smiiiil Maren

12 kommentarer
    1. Du sprudlende over av energi – kan neste “føle det” gjennom iPhonen 😀 jeg er blitt forkjølet og ligger med dyna i stua og hører radio – håper jeg får meg en liten rolig labbetur ila dagen. Ha en fin dag fine du

    2. Anne: Åå, men da må du bare ta vare på deg selv og kroppen din. Drikk te med raspet ingefær, honning og sitron. Masse væske, og ro så er du nok i farta igjen i løpet av kort tid. Mye søvn, et varmt bad og pass på at du ikke fryser tenker jeg 🙂 God bedring!

    3. Ønsker deg en kjempefin dag Maren! Du har et smil som smitter over på de fleste! 🙂
      Jeg la forresten merke til hvor tomme vegger du har. Har du nylig flyttet inn? 🙂
      Stor klem 🙂

    4. Reidun Beate: Hehe, ja 🙂 Flyttet inn i ny leilighet for kun 1 mnd siden. Venter på min nye sofa før jeg kan finne ut hva jeg vil ha på veggene.

    5. Hei! Har fulgt deg på instagram en stund og har nå tatt turen innom bloggen:) herregud for ei herlig jente du virker til å være 🙂 blir jo glad av energien og positiviteten din! Fint å ha en sånn vitaminsprøyte på instagram :p
      Hilsen ninamarier

    6. Du ser så utrolig lykkelig ut, Maren! Jeg blir alltid motivert av å lese bloggen din 🙂 Jeg er 16 år og ønsker å bli sterkere. Jeg veier ikke så mye, 54 kg og jeg er 173 cm høy. Sier kanskje seg selv at det ikke er så veldig mye muskler på kroppen min… Men jeg har lest litt på nettet, og brukte noen timer på å sette opp et ordentlig kosthold. Har lagt meg på 2600 kalorier for nå, men tenker jeg skal øke etterhvert som sultfølelsen tilpasser seg måltidsmønsteret og størrelsen på måltidene. Men nå har jeg i hvertfall et utgangspunkt. Mitt tidligere kosthold var ikke helt riktig sammensatt og jeg var konstant mett, og det var vanskelig å vite hvor mye jeg skulle spise. Jeg antar det var rundt 2100-2300 kalorier. Merket i det siste at fremgangen ikke var serlig stor på trening, og jeg begynte å bli jæ***** lei nøtter. Jeg veide for å sjekke, og mengden jeg spiser hver dag var hele 70 gram. Kostholdet mitt hadde for lite karbohydrater, for mye fiber, proteiner og fett. Jeg tror kroppen min brukte ganske mye energi bare på å bryte ned all maten. Jeg har også hatt litt problemer med menstruasjonen.
      Men i går gjorde jeg ferdig siste finish på “mitt nye kosthold”, og jeg ser forskjell i speilet allerede. Jeg elsker det! Jeg har mer energi allerede. Kroppen min ser mer fyldig ut og ikke så flat som tidligere, og jeg er veldig varm (haha. Aner ikke hvorfor?). Det er nok vann som er årsaken til at jeg ser forskjell så tidlig. Jeg hadde mer energi på trening i dag, og føler meg kjempeglad hele tiden. Jeg har kuttet drastisk ned på fibermengden per dag, og magen føles mye bedre.
      Hadde du sett meg nå, hadde jeg sikkert sett like lykkelig ut som du gjør på bildene her på bloggen din 😀 haha
      Å, tenk at jeg kan se meg selv i speilet og ELSKE det jeg ser! Jeg gleder meg skikkelig til å veie i hvertfall 56-57. Jeg må bare passe på å spise nok mat. Jeg spiser ikke godteri og sånt, og drikker ikke noe annet enn vann og melk. Jeg liker best et kosthold meg ordentlig mat. Da føler jeg meg opplagt og slipper kviser 😛
      Synes du dette ser greit ut? 140 gram protein (hvorav 99 gram er fullverdig protein), 87 gram fett og 315 gram karbohydrater. Det står så mye forskjellig på nettet om fordeling av næringsstoffer, så jeg måtte bare bestemme meg for hvilke retninger jeg ville følge.

    7. Så fin og sprek du er 🙂
      Jeg har bare et som angående pt jobben, er det sånn at man tjener greit og kan leve på det? Bare ved og jobbe på et treningssenter og har kunder der? Jeg er litt gira på å ta dette afpt kurset og bli pt, men jeg har ikke noe annet utdanning så har jeg hørt litt forskjellig i forhold til lønna man får. Kan man fin leve på å bare være pt? Er litt redd for at jeg tar en utdanning jeg ikke kommer til og tjene så mye på, også må jeg starte på nytt igjen senere med noe annet..:)

    8. Denne påsken har jeg altså vært tidenes verste latsabb! Trøster meg med at jeg hadde tre dager på slalåm da, så det må jo telle for noe! 😀
      Også har jeg syklet til jobb i tre dager(oppoverbakke HELE veien hjem). Så da trenger jeg kanskje ikke ha såå dårlig samvittighet likevel, tihi! Men har spist meg igjen på all aktivitet, og mere til. Så da går det vel opp i opp!
      Kos deg de siste dagene av ferien, og nyt solen så lenge den er her! 😀 det skal jeg, må tross alt lade opp til eksamen! 🙂
      God påske 😀

    9. Inspirert av deg ble det en crossfitinspirert økt midt på stuegulvet her 😀 20 minutter med så mange runder jeg klarte av:
      – 7 knebøy m/2 kg skulderpress
      – 7 push-ups
      – 7 hoppende utfall
      – 7 benhev
      Klarte 15 hele runder + et sett med knebøy – gjett om jeg ble svett, da!! DIGG 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg