Lek i ribbeveggen

I dag har jeg en morsom øvelse jeg har lyst å vise dere. Alt du trenger er en ribbevegg og din egen kroppsvekt. Det som er kult med dette øvelsen er at når du går bort til veggen og vips henger du opp ned med bena rett ut så der det skikkelig kult og avansert ut, men når man bryter ned øvelsen step by step slik jeg har gjort på bildet under, så ser dere at den slett ikke er så vanskelig. Se nøte på hvert bilde, og studert hvordan øvelsen er bygd opp. Det er en helt fantastisk core stabilitetsøvelse, som krever at hele kroppen jobber. Når du er i possissjon kan du heve bena opp og ned, det garanterer at du vil kjenne denne øvelsen. En ting er treningseffekten, men det som er enda bedre er den deilige mestringsfølelsen det gir å bruke egen kroppsvekt til å utføre akrobatiske øvelser. Det er rett og slett bare helt utrolig gøy, det føles ikke som trening, det er bare lek og morro, treningseffekten blir en bonus. Denne øvelsen er en typisk øvelse for #marensapekatter på instagram. Fortsett å tagg bilder hvor dere bruker egen kroppsvekt. Det har allerede kommet mange fantastiske bilder, og jeg storkoser meg med bildene deres. Fy søren så spreke og herlige dere er!!

Er dette en øvelse du kunne tenke deg på prøve?

 

Smiiiiil Maren


8 kommentarer

Siste innlegg