Deload

Søndag, sol og sørland, kan man få det bedre? Jeg har akkurat kommet hjem etter en deilig rusletur i sola med en god venninne. Vi kjøpte med oss smoothie og satt oss i solsteken på strandpromenaden. For et herlig liv! Jeg har en liten deload-uke på gang, som betyr at jeg roer kraftig ned på all trening for en periode, dette gjør jeg fordi jeg fra og med neste mandag starter med et nytt program for å bli en bedre løper. Jeg har hatt litt småvondter her og der som gjør at jeg fant ut at det er fornuftig med en rolig recoveryuke før jeg starter opp med en god del løpetrening og løpsbasert styrketrening. Egenvekt, lek og apekatttrening vil jeg holde på med uansett – det er jo bare så fantastisk gøy. Rusleturer i moderat til rolig tempo gjør jeg også, men de harde tøffe øktene uteblir for en periode. 

 

Har noen av dere bevisst og frivillig tatt en deload-uke før? Hva er dine erfaringer med det ?

 

Smiiiil Maren


9 kommentarer
    1. Har hatt et par uker! Har slitt med tvangstrening og spisefordtyrrelser, så har vært godt både psykisk og fysisk å roe ned litt! Men gleder meg til den dagen jeg er tilbake og er helt frisk! Bare å jobbe på 🙂
      Håper du har kost deg i disse fine dagene, deload uke er digg det? <3

    2. Lurt med en liten deload-uke i blant etter min mening hvertfall!
      Bare lurte på hvor tightsen din er fra? 🙂

    3. Blir spennande å følge deg på veien mot en bedre løper, Maren 😀
      Eg har ett par ganger hatt deload veker bevisst – etter perioder med ekstremt masse trening. Denne uka hadde eg ufrivillig deload veke – eg har våre i syden og blei sjuk allerede 2. kvelden – så har kun holdt meg til rolige kardioøkter 🙂 No er eg klar for ei knall styrkeøkt imorra!

    4. Høres fornuftig ut! Jeg har selv begynt å satse litt mer på løping, men syntes det er vanskelig å finne et effektivt program å trene etter, hadde vært supert med litt inspirasjon så del gjerne det nye programmet ditt, spesielt løpsspesifikk styrketrening. 🙂

    5. Høres ut som du har hatt en herlig helg 🙂 Sikkert lurt å gi kroppen en ukes pause innimellom!
      PS – ble så inspirert av din apekatt-trening at jeg har holdt på med det i hele kveld 😀 Så gøy! Og blir jo mange morsomme bilder av det 😉

    6. Spennende, kan du holda oss oppdatert ang hvordan du vil trene fremover. Har du bestemt deg for et eksakt løp? Spennende å se hvilke styrkeøvleser du vil kjøre.
      Herlig tid å trene løpsformen, nydelig vær 🙂

    7. Hei Maren 🙂 Kunne du tenke deg å dele det nye treningsprogrammet ditt med oss? Det hørtes kjempespennende ut men litt nye innspill nå til sommeren 🙂 klem

    8. Hei! Digger bloggen din:). Jeg har slitt utrolig med hold når jeg løper i det siste og det ødelegger øktene mine helt. Bare lurte på om du har noen tips? Kanskje spesielt i forhold til mat og drikke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg