Mandags-update

Ny mandag, og ny dag i praksis. Dagen startet som vanlig før solen hadde stått opp, og selv om jeg er tidenes morgenfugel som liker å stå opp tidlig så kjente jeg at akkurat denne mandagen var hakket tyngre enn vanlig. Det er tydelig at helgen i Oslo tok litt på. En ting er at man er litt trøtt, men en annen er den stakkars kroppen min. Kjære vene så stiv og støl jeg er etter lekingen med Calisthenics-gjengen på lørdag. Jeg klarer nesten ikke å sette håret opp i en hestehale, det er nemlig helt umulig for meg å få armene over hode. *ler* Jeg er støl i muskler jeg ikke visste jeg hadde. Jeg liker følelsen av å være støl, det betyr at jeg har utfordret kroppen på nye måter, og det er jo helt supert!

En dag skal jeg få til denne øvelsen alene, altså uten at noen må stå å holde bena mine. Øvelsen heter human flag. Ta et lite googlesøk på Human flag, og la deg fasinere av denne øvelsen. Råskap!!

Senere i dag har jeg en treningsavtale med en kompis, og jeg kjenner at jeg må tenke meg godt om for å finne ut hva vi skal få trent i dag. Alt av overkropp er uaktuelt, så i dag tror jeg det eneste alternativet er bein! Hva er vel bedre enn å starte mandagen med litt rumpetrening? Jeg må nok få lurt inn litt apekatttrening også, jeg har rett og slett blitt litt hekta etter helgen. I går brukte jeg hele kvelden på å surfe rundt på ulike street workouts på nettet, fy søren så mange rå filmer det ligger ute. Jeg har ikke ord for hvor imponert og fasinert jeg er. Kroppsbeherskelse og styrke ut av en annen verden! 

Er det flere som skal trene i dag? Hva står på planen?

 

Smiiiil Maren

7 kommentarer
    1. I dag ble den bein på meg også 🙂 i likhet med deg, hatet jeg å trene bein før og unngikk det så langt det gikk (knapt en gang i uka) Nå har jeg pushet selv til å trene bein to-tre ganger i uka (trener 5-6 dager i uka) og det har jeg gjort i fire uker nå, og utrolig nok synes jeg det nå er greit å trene bein. Det er selvfølgelig ikke like gøy som å trene rygg el bryst, men det begynner å bli litt gøy i allefall 🙂 har klart å øke fra 40kg til 50 kg i knebøy og det er jeg utrolig fornøyd med. Klarer dog bare ett sett med 50kg (8 rep) men for meg er det stort..startet nemlig med 30 kg i knebøy for noen mnd siden. Og det var etter innlegget DU skrev om din fremgang med knebøy som inspirerte meg til å ta tak i “problemet”. Så takk til deg Maren, for at du er så ærlig og utrolig inspirerende. Du har gitt meg så mye motivasjon Siden jeg oppdaget bloggen din for litt over et år siden. Før trente jeg bare for å stramme opp litt, nå trener jeg fordi jeg elsker det! 🙂 håper du får en fantastisk dag. Masse klemmer til deg!

    2. Så deilig når man kjenner kroppen har jobbet godt med musklene som ligger litt gjemt 🙂
      I dag er det rygg på planen hvis jeg orker, ellers blir det en fridag i starten på uke også tar jeg det igjen med trening resten av uken 🙂

    3. En kompis holder på med den øvelsen for tiden, sykt fett! Spent på å se resultatet 🙂
      Ble bein og kjerne på meg i dag, men jeg merker det er lite framgang på knebøyen, har stått fast på 35 kg. en stund nå.. har du noen tips? 🙂 Har gjort litt research og fant noe forskning om at de som varierer antall repetisjoner f.eks. hver uke, fortere kan få framgang, siden man løfter tyngre jo færre repetisjoner man tar. Har du brukt denne metoden?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg