Lørdagshygge

Dagens økt ble gjennomført i Baneheia. Jeg er så utrolig fornøyd med plasseringen av min nye leilighet. Den ligger ved sjøen, men samtidig midt i sentrum, og i umiddelbar nærhet til kristiansands vakreste turområder. I går utforsket jeg Odderøya, og i dag var det Baneheia som stod for tur. I morgen blir det treningfri på meg, men til uka igjen planlegger jeg å teste ut Jegersberg. Disse tre er mine topp tre favoritter når det gjelder steder å gå tur i Kristiansand. Jeg liker som dere vet å legge telefonen min langt bort på slike turer og bare nyte naturen. Ingen musikk og ingen forstyrrelser. Jeg må likevel alltid ha telefonen med, i tilfelle jeg skulle trøkke over eller falle langt inni skogen og trengte hjelp. Det er også en fordel å ha med telefon slik at man kan forevige slike nydelige motiver som vist på bildene under. Jeg knipset et par bilder før telefonen ble satt på lydløs og lagt bort. Resten av turen koste jeg meg i det fantastiske været mens øynene fikk hvile på vakker, og vårlig natur. 


Baneheia er virkelig et syn på denne årstiden, og jeg føler jeg utrolig heldig som bor så nærme og har muligheten til nyte baneheia så ofte jeg har lyst. jeg krysser fingrene for at våren har kommet for å bli, og at solen og den herlige temperaturen holder seg. Det er så magisk å endelig kunne gå tur, og jogge utendørst. Dette har jeg ventet på hele vinteren. 

Liker du å gå tur ute, eller foretrekker du kondisjonstreningen din på tredemølle, spinningsykkel eller annen aktivitet inne på treningssenteret? Jeg for min del elsker cardio utendørs og styrketrening innendørs. 

Ellers har jeg brukt denne lørdagen med gode venner. Jeg har vært på cafe hele tre ganger denne lørdagen, og jeg har kost med meg kaffe latte i solveggen , og deilig bakverk. Lørdag er min kosedag, og ingenting smaker så godt som nybakte boller. Drømmeplassen i skippergata har de største og beste bollene jeg kan tenke meg, og det er ikke uten grunn at to av dagens tre cafebesøk ble lagt til denne cafeen.

Jeg håper dere nyter en deilig lørdagskveld, og at dagen ellers har vært super. Jeg synes det er så gøy når dere deler litt av deres hverdagsaktiviteter med meg i kommentarfeltet. På den måten føler jeg at jeg blir litt bedre kjent med dere lesere, og det liker jeg så godt. Så i dag har jeg veldig lyst å høre hva du har gjort denne lørdagen? 

 

Smiiiil Maren


9 kommentarer
    1. Så herlig med turområder like i nærheten, gleder meg til å flytte hjem til Ålesund hvor det også er mange slike steder! Er syk så har slappet av idag, kos deg <3

    2. Den aller beste utholdenhetstrenigna er uten tvil ute i norsk natur! Viljestyrken min for kondisjonstrening for tida er på bånn, men eg VEIT den kommer snikende tilbake når eg kan begynne å springe i skog og fjell igjen, på lyse kvelder eller med blå himmel 🙂 Noke eg virkelig ser fram til!
      Baneheia ser berre magisk ut!

    3. I Trondheim har det haglet og snødd sidelengs i dag! Det har ikke vært nedbør siden november, så det er ett eller annet som tydeligvis henger litt etter… Dagen har bestått av innkjøp av overtrekksbukse (det må jo til med snøstorm i mars), trening og personlig rekord på en rekke styrkeøvelser, masse telys og middag for meg selv på kvelden. Drømmen er at snøen er borte i morgen.

    4. Åh, i går var en bra dag! En tur på butikken for å handle inn til den kommende uka – og ellers bare total avslapping. Så herlig etter en travel skoleuke. I dag skal jeg bruke dagen på bibliotekete for å skrive ferdig en oppgave 🙂

    5. Åh, de bakeverkene så virkelig helt fantastiske ut! *smileyen på iPhone med hjerter i øya* 😉
      På lørdag startet jeg dagen med 8 km på mølla: 10 min jogg, 10 min geriljaintervaller, 10 min jogg, 7 min 45/15-intervaller også rolig nedjogg. Deretter bar det videre i bursdag til min kusines sønn som ble 1 år. På vei hjem derfra dro jeg innom svigers hvor jeg visste at mine to tantebarn på 2 og 4 år var.
      På kvelden skulle min samboer til en kompis, så jeg dro på middag til mamma og pappa. Utover kvelden fikk jeg sms av min kjære om at han var tidlig hjemme, og lurte på om vi skulle dele en flaske rødvin hjemme. I løpet av 15 min var jeg hjemme i sofaen hos han med favorittserien, potetgull og en flaske rødvin 😉 Fin lørdag! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg