Fredagsfølelsen

Endelig helg dere!! Steike så godt det føltes å dra fra jobb i dag og virkelig kjenne på helgefølelsen. Det er fordelen ved å nå være ute i full jobb, at man faktisk får den magiske fredagsfølelsen. Jeg dro på jobb i mørke og pøs regnvær, og dro hjem igjen i strålende sol og oppholdsvær. Kan det bli bedre? Det er så morsomt hva været kan gjøre med humøret! Fra jobb dro jeg rett ned i leiligheten hvor hele familien var samlet. I løpet av dagen har min pappa og storebror fått opp både skaper, tvbenk, sofa og bord. Nå begynner det faktisk å ligne på et hjem her. Mamma, min svigerinne og min nydelige lille niese på snart 11 uker er også her. Jeg er så takknemlig for all hjelpen, og det beste er at vi faktisk klarer å kose oss litt med hele prosessen. Det er jo en kjent sak at IKEAmontering kan ta livsgnisten fra de fleste, men så langt klarer vi oss veldig bra. 

I og med at jeg skulle direkte hit etter jobb, var jeg våken umennesklig tidlig for å få unna en treningsøkt på Solsiden før praksis. Jeg hadde aldri i verden klart å gjennomføre den økten hvis det ikke var for at jeg hadde laget en avtale med Super-Sondre. Sondre er den råeste fyren jeg kjenner når det kommer til fysisk aktivitet. Alle de svært muskelgutta har ingenting å stille opp med i forhold til denne triatleten. Jeg DIGGER alsidighet, og jeg blir så gira av å være omringet av mennesker med høye mål og ambinasjoner. Sondre konkurrerer i tratlon, ironman og har løpt flere maraton. Han er på elitenivå! Det står det respekt av. For dere som har lest bloggen en stund vet at jeg sjeldent trener sammen med noen, og at jeg har fryktelig prestasjonsangst. Jeg er derfor litt stolt av meg selv i dag, som turte å ta en løpeøkt sammen med en eliteutøver. Sondre og meg løp side om side i hele 50 minutter på tredemølla. Han løp helt rolig og koste seg på 13 km/t, jeg løp vesentlig mye tregere men likevell fortere enn jeg ville gjort om jeg var alene. En magisk start på dagen! Økten var ren cardio, men det skader jo ikke å hoppe opp å ta et par pullups for å feire en deilig løpeøkt! Jeg begynner virkelig å få dreisen på disse pullupsene nå, og det er så gøy! 

Nå skal jeg legge bort mac´en og hjelpe til med monteringen her. Jeg er virkelig ingen handywoman, men jeg kan i det minste komme meg positive tilrop og holde både motivasjonen og humøret oppe. I helgen blir det full fokus på leilighet, og selvfølgelig en treningsøkt eller to.

Hva er deres helgeplaner? 

 

Smiiiiil Maren

 

12 kommentarer
    1. Herregud for en fantastisk fin rygg! Hva er dine beste tips for å få en slik RÅ rygg? Favoritt øvelser?! ♡♥♡

    2. Du er så flott Maren! Og så gøy at du skal bli sykepleier, det skal nemmelig jeg også 🙂
      Vi skal i praksis etter påske, og lurer bare på om du har noen tips til lettvindte og sunne løsninger til lunsj i en hektisk hverdag? Hva pleier du å spise?

    3. Birgitte: Jeg har med meg en pakke knekkebrød, og litt pålegg som står i kjøleskapet på jobb, ellers blir det ofte meieriprodukter, frukt og nøtter. Middagsrester er også en super ide, det er micro på de aller fleste steder og da kan man få varmet restene. Så godt med varm lunsj 🙂 Ellers er speltlomper alltid en vinner. Jeg liker godt å ha ost og skinke i lompene 🙂

    4. Du er så vakker, Maren!!!
      Kjenner meg veldig igjen i det du skriver med prestasjonsangst, og det å trene med andre. Flink du er 🙂
      Lykke til med leiligheten i helga, det er jo så spennende med sitt eget! Her venter den største Expedit-hylla fra ikea på meg, den veier nesten 100 kg. Så jeg har liksom utsatt det prosjektet litt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg