Fri-torsdag

Fordelen ved å være i praksis er at jeg jobber turnus, det betyr at jeg har fri i dag. Denne fridagen nytes til det fulle. Jeg startet dagen med en time hos skjønne Hanne på NIMUE HUD. Jeg koste meg i en den store myke stolen med pledd over meg, og nydelig musikk i bakgrunnen mens Hanne gjorde meg både bryn og vippefin. Jeg sovner hver eneste gang jeg er hos jentene på Nimue, og det er like herlig hver gang. Jeg fikk også med meg litt påfyll av Nimue-produkter. Jeg bruker rens, serum og ansiktskrem hver kveld, jeg har den mildeste typen, den rosa serien. Huden min har aldri vært renere og friskere. I dag var jeg tom for pudder, og da var det ikke noe problem å gå uten til jeg fikk kommet meg ned for påfyll hos Nimue. Det er herlig å slippe å tenke på slike ting, men det forutsetter at man finner en hudpleieserie som funker for din hud og som tilfører deg det du trenger. Enten om du har fet, tørr, ung eller eldre hud. Jeg fikk Anita hos Nimue Hud til å undersøke huden min for å se hvilke produkter som passet meg. Jeg anbefaler dere å gjøre det samme, spesielt vi jenter som trener og svetter mye har ekstra behov for god hudpleie. Ta gjerne kontakt med Nimuejentene hvis du bor i Kr.sand, da er du sikret dyktige hudpleiere som virkelig vet hva de driver med. Trykk på linken, eller ring: 380 25800. Behandlingen og prdoduktene er sponset


Nå har jeg akkurat kost meg på cafe et par timer. Jeg elsker slike dager hvor man har tid og mulighet til å ta en spontan kaffe, og ikke komme meg den vanlige frasen om at man er på jobb eller på forelesning og derfor ikke har mulighet. Jeg var innom en interiørbutikk tidligere i dag, og fikk med meg en fantastisk katalog fra tineKhome. Jeg elsker looken på den, og innholdet var like delikat og inspirerende som katalogen selv. Jeg koser meg så med å skape mitt nye hjem, det tar tid, men det er utrolig spennende. Nå skal jeg straks videre for en lunsjavtale, før jeg tenkte å få inn en liten styrkeøkt. Jeg har som dere vet hoppet glatt over mine vanlige treningsrutiner denne uken, og hele to benøkter har utgått. Jeg håper jeg får klemt inn en liten benøkt i kveld. 

Er det flere som skal trene i dag? Hvis flere av dere har ben på planen i dag, så må dere mer enn gjerne dele deres favoritt-benøvelser. Jeg trenger litt inspirasjon til dagens økt kjenner jeg. Jeg vet hvilke øvelser jeg føler er mest effektive, men jeg leter enda etter en benøvelse jeg faktisk kan like. Hvis det overhode er mulig å like en benøvelse? *smiler*  Kjør på folkens, del litt Legday-inspiration med meg!

 

Smiiiiil Maren

8 kommentarer
    1. For tiden er jeg inne i en knebøy-periode, etter en god stund uten fokus på det. Og det er så gøy, for styrken kommer tilbake så det suser etter! Etter knebøyen kjører jeg bulgarske utfall, og avslutter med strakmark eller kickback i kabel. Liker også veldig godt markløft, men trenger å kjøpe meg stropper til håndleddet, for jeg har ikke grepsstyrke nok til å holde stangen på den vekten jeg vil jobbe med. :-/ Squats er altså virkelig en favoritt, selvom bulgarske utfall gjør underverkene for rumpa mi 😛

    2. Jeg prøvde en ny øvelse i dag, som tok godt i baken og beina. Dype knebøy med kettlebells, men beina på hver sin step kasse, og kettlebellen holdt jeg i hendene og sank den mot gulvet. Æh, litt vanskelig å forklare, men hannemjas.blogg.no la ut en videosnutt hvor hun viste på bloggen sin. 🙂 elsker forresten når du filmer litt på treningene, fortsett gjerne med det når du har overskudd til deg. Gode tanker sendes tol deg 🙂

    3. Enig med Anette! Men eg vil også ligge til hip-thrust og goblet squats, tunge og effektive øvelser som gir “pump” i rumpa! 😉 Bein er gøy!
      Og Maren, du er skikkelig inspirerande! Blir glad av bloggen din. 😀

    4. Min favorit for tiden er step up på boks, dunky kick på toppen og gå ned i utafall. Kjører denne med ganske lette vekter i hendene og 10 rep. per bein 3 omganger 🙂 God benøkt, her blir det treningsfri!

    5. Et-beins hip-thrust med beine i ribbevegg (hakk 2-3) og skuldrene på høy stepkasse. Bruk mye-reps og kjør:
      BW x 20 reps + 8+8+8+8reps (+10kg vektskive) – med ca 30 sek pause mellom settene. For der etter å gå direkte på neste fot. Svir som bare juling, og er veldig fort overstått 😉

    6. Hei! vurderer å bli sykepleier, og lurer på hvordan det er å jobbe turnus? Har også hørt at det er veldig vanskelig å få jobb etter studiene her på sykehuset i Kristiansand, men vet du noe om dette? 😉
      Liker forresten veldig godt dype ettbeinknebøy på kasse for tiden. Kjører fremdeles uten vekt, ettersom jeg ikke er SÅ sterk ennå, men kan sikkert begynne å legge på etterhvert. Kjører alltid knebøy eller markløft i beinøkter, uansett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg