Malaysisk suppe

Jeg delte bilde av denne suppen på instagram i går, og etterspørselen etter oppskriften var stor. Jeg kaller den Malaysisk kyllingsuppe, men det er fullt mulig å bytte ut kyllingen med for eksempel ferske reker, så la oss bare kalle den Malaysisk suppe, så får det være opp til hver enkelt hvilken proteinkilde som brukes. Min favoritt er uten tvil med kylling. 

Du trenger:

  • 1 stor løk
  • 1 fedd hvitløk
  • 1 boks hermetiske fersken – uten kraften.
  • 1 boks hermtiske tomater med basilikum og oregano
  • 1 ss hot curry
  • 2 stk grønnsaksbuljong i 5dl vann
  • 3 dl fløte
  • Kylling, ferske reker, eller annen ønsket proteinkilde.

 

Slik gjør du:

Kutt kyllingen i biter, og stek den. Sett kyllingen til siden. Hakk løk, hvitløk og fersken. Fres løk og hvitløk i stekepannen, tilsett curry og deretter de andre ingrediensene, og den stekte kyllingen. Suppen kokes i 10 minutter. Voala! 

Denne suppen er virkelig en smaksopplevelse av de sjeldene, og jeg anbefaler den på det sterkeste. Den kan helt fint lages uten både løk og hvitløk. Det er nok av deilige smaker her. I går spiste vi denne suppen uten løk og hvitløk, og det var helt perfekt. Server den gjerne med hjemmelaget foccatia til. Oppskriften på denne finner du vet et enkelt google søk. Jeg mener jeg fant den på matprat.no.

 

Smiiiiil Maren

 

11 kommentarer

Siste innlegg