Leilighetseier, eksamen og blomster

I dag skjer absolutt alt på en gang. Denne fredagen er helt spesiell for meg, det er nemlig i dag jeg offesielt har blitt leilighetseier. Jeg kom akkurat fra overtagelsesmøte nå, og sitter her med nøklene til mitt drømmehjem. Det er helt uvirkelig! Jeg er så glad, men gleden hadde nok vært hakke større hvis det ikke hadde vært for min prestasjon på eksamen i dag. Jeg hadde eksamen i medikamentregning, og for dere som kjenner til dette så vet dere at man må ha absolutt alt rett for å bestå. Jeg gikk ut fra eksamen med verdens største glis om munnen, jeg var sikker på at jeg hadde bestått med glans og jeg var så lykkelig. Så begynte jeg å tenke. Får en vond følelse i magen. Jeg analyserte mine egene notater fra eksamen og pang så ser jeg det, at jeg har klart å føre et feil tall. Absolutt all regningen er riktig – men jeg har ført over et feil tall. ER DET MULIG? Jeg brast i gråt, og sluttet faktisk ikke å grine før etter nesten 2 timer. Jeg har lest så mye, og jobbet så hardt, jeg har regnet hele eksamen riktig til punkt og prikke også klarer jeg å føre over et feil tall fra oppgaven og vips ryker hele shiten. Altså ord kan ikke beskrive irritasjonen, og jeg ble rett og slett helt knust. Jeg lå i senga å gråt i en liten evighet før jeg fikk tenkt meg om og satt ting litt i perspektiv. Hva betyr det egentlig? Ja vel så må jeg ta den på nytt om et par måneder, men jeg kan jo medikamentregning, og jeg skal garantere at jeg ikke gjør noen slurvefeil neste gang. Så egentlig betyr dette ingenting, og det er helt latterlig å ligge der å gråte i senga. Tenk på hva andre gråter over, tenk folk som faktisk opplever virkelige tragedier og som virkelig har det vondt. Jeg ble nesten litt flau over meg selv der jeg lå. Jeg kjenner at jeg kanskje kan ha litt godt av dette, og faktisk lære noe av det. Jeg har enorme krav til meg selv, og presser meg selv til det ytterste for å prestere på alle felt, kanskje har jeg litt godt av å se at man kan gå på tryne, og verens går ikke under av den grunn. 

Jeg kom meg opp av sengen, og oppdaget plutselig at det hadde kommet en levering på døren til meg. Inni papiret lå verdens vakreste røde rose, og et nydelige sjokoladhjerte. Det som virkelig fikk meg til å smelte var kortet. Det stod kun ett ord på kortet – men noen ganger er ett ord mer enn nok. Hvertfall når det er det rette ordet. Hihi. Det stod ingen avsender på blomstene…… Tårene er tørket , og smilet er tilbake. Jeg er jo faktisk helt vanvittig heldig. Jeg er eier av en en splitter ny leilighet , jeg har fått nydelige blomster på valentines day og jeg har enormt mange fine mennesker rundt meg. Nå skal jeg ut på interiørshopping med mamma, og i kveld blir det tidenes kosekveld.

Vi går alle på tryne noen ganger, det som skiller oss, er hvem som blir liggende og hvem som reiser seg opp, og fortsetter målrettet fremover Jeg velger å være sistnevnte! 

 

Smiiiiil Maren


18 kommentarer
    1. IMPONERT – klok, klok og klok sier jeg 🙂
      Så kjedelig med eksamen – men imponert over hvor reflektert du er .

    2. Du imponerer meg 🙂 og du har så uendelig rett 🙂 det som viser hva som bor i mennesker er hvordan de møter motgang – så ja jeg er imponert
      Og GRATULERER med leilighet

    3. DETTE ER JEG SÅ ENIG I
      Vi går alle på tryne noen ganger, det som skiller oss, er hvem som blir liggende og hvem som reiser seg opp, og fortsetter målrettet fremover Jeg velger å være sistnevnte!

    4. Det er som om jeg kunne ha skrevet dette selv! Jeg har AKKURAT de samme tankene når jeg gjør en feil på et felt som betyr mye for meg. Det er lett å komme i en slik tankeboble der man tror at man må gjøre alt riktig til punkt og prikke for å bli lykkelig. Dette stemmer jo selvsagt ikke, og som du skriver, tror jeg det er er både sunt og lærerikt å falle på tryne noen ganger og vite at ingen klarer alt 100 prosent til en hver tid. Det er rett og slett umulig! Vær stolt av deg selv uansett! Karakteren har ikke noe å si. Det som har noe å si er kunnskapen du sitter igjen med! Jeg er sikker på at du klarer det neste gang!
      Må legge til at du har en utrolig inspirerende og positiv blogg! Er fast leser selv 🙂
      Klem Marit 🙂

    5. Det er som om jeg kunne ha skrevet dette selv! Jeg forstår følelsene dine veldig godt, fordi jeg sliter akkurat med det samme problemet (perfeksjonisme). Det er lett å komme i en boble der man tror at man må gjøre alt 100 prosent riktig hele tiden for å bli lykkelig. Dette stemmer selvsagt ikke. Jeg tror det både er sunt og lærerikt å falle på trynet noen ganger, og forstå at ingen er feilfrie uansett. Ikke bruk unødvendig mye energi på å tenke over denne eksamen, fordi uansett hvordan det gikk så er det jo kunnskapen du sitter igjen med som faktisk teller! 🙂 Om jeg har et problem/ en bekymring så pleier jeg å tenke: vil jeg ergre meg over at jeg gjorde denne feilen når jeg blir gammel, eller om bare noen få år? Hvis ikke er det ikke noe å bekymre seg over! Vær stolt over din innsats uansett, du forstår jo alt pensumet. Alle gjøre slurvefeil av og til.
      Må legge til at du er et utrolig inspirasjonsbilde og sprer masse glede! Jeg er fast leser selv, og blir glad av å lese bloggen din 🙂
      Klem fra treningsglad jente 🙂 Jeg heier på deg!!

    6. venninna mi gjorde også en sånn teit feil, men fikk fortsatt A, så det kan være du får bestått fordi om 🙂

    7. Jeg gjorde akkurat det samme da jeg hadde medikamentregning i fjor. Utrolig kjedelig, men som du sier så har man heldigvis flere muligheter til å ta den og det er bare å reise seg igjen! Stå på 🙂 Neste gang går det nok strålende!
      Du har en utrolig fin blogg, som jeg blir glad av å lese. Elsker at du er så ærlig og viser at livet kan by på både positive og negative ting. Takk for mye god lesing og inspirerende bilder 🙂 Du er rå! Ha en superfin helg <3

    8. Jeg strøk også på medikamentregning ved første forsøk. Veldig kjedelig. Men heldigvis er det mulighet for å ta den opp igjen 🙂

    9. Oisann. Begge kommentarene mine ble visst postet 😛 Trodde den første ikke ble postet, så måtte skrive en ny en! jaja, så vet du det 🙂

    10. Så leit å lese at eksamen ikkje gikk din vei, men herlighet – eg blir heilt imponert over korleis du takla det! Du har så rett i det du skriver, å sette ting i perspektiv gjer til at man gjerne tenker seg om og kva det betyr i det store. Eg er så glad for at du blogger på måten du gjer, måten du skriver på og måten du overfører all positiv energi til oss som lesere. Stå på Maren 🙂

    11. Ååh, så kjipt å høre at det gikk sånn med eksamen! Jeg er 2.års sykepleierstudent, og strauk 2 ganger i fjor når vi tok den.. Det var så SYKT kjipt! Husker jeg hadde tidenes teiteste slurvefeil også 🙁 Gråt hele dagen og tenkte at jorda gikk under. MEN det gjorde den heldigvis ikke, for jeg klarte det tilslutt 😀 Er sikker på at du klarer den neste gang! Ordner seg alltid for snille jenter vettu 🙂 GOD HELG til deg fineste Maren 🙂 <3

    12. Uff sånt er så kjipt! Skjønner godt man blir skuffet. Hadde en lignende opplevelse. Hadde lest 16 timer hver eneste dag i 8 uker til eksamen på jussen og fikk en lav karakter, ble jo ikke stryk, men forferdelig vondt å jobbe å utrolig hardt og så få en lav karakter fordi jeg misforsto oppgaven! Arrgh! Men som du sier, det er ikke katastrofe – tok den opp igjen senere og da gikk det bra. Det er også mye verre ting som kan skje, så perspektiv er veldig viktig!
      Gratulerer så mye med leilighet, nyyyyt følelsen. Første natten er jo sååå kul 😀 hehe
      Og happy valentine:D

    13. Fint at du tenker at det ikke er verdens undergang. Selv har jeg kreft og får cellegift og har det veldig tøft.. så nå betyr ikke småting så mye lenger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg