Heavenly delicious

I dag har keg lyst å dele en helt fantastisk oppskrift dere. I mine øyne er dette den perfekte lørdagskosen. Den er så enkel å lage, og tar ingen tid. Retten smaker helt magisk og krever ikke mange ingredienser. Jeg vet ikke helt hva man skal kalle denne retten. Ostegratinerte brokkoli lefser? *haha* Jeg er sikker på at noen kan klare å komme på et mer spenstig navn en det. Retten består av: Vanlige tortillalefser, fyllt med spicy kylling, dampet brokkoli, løk og ost.

Du gjør følgende: 

  • Kutt kylling i små terninger og stek dem. Krydre med ønsket krydder. Natvigs og grillkrydder er en stor favoritt her.
  • Damp brokkoli – hell av vannet, og sett dem til siden. 
  • Finn frem lefsene, fyll dem med kyllingbiter, hakket løk, brokkoli og masse ost. 
  • Pass på at de ikke bli overfyllt, slik at du enkelt kan lukke lefsen. 
  • Inn i ovnen på 180 grader i ca 5 minutter – kun til osten har smeltet. 
  • Tiden i oven vil variere ift type ovn osv, men poenget er bare at osten skal smelte. 
  • Ta dem ut, la dem avkjøle litt før du kutter dem over på midten.
  • Ha gjerne lett rømme eller kesam og salsa til. 

 

En enkel, og deilig rett som jeg anbefaler alle å teste ut. Denne retten kan jo varieres i det uendelige, for dere vet hva jeg sier – “alt kan puttes i en lefse”. Jeg liker denne kylling,brokkoli,oste-varianten veldig veldig godt, og anbefaler dere å teste den ut. Dette var altså mitt lille løragstips til dere, nå skal jeg legge bort mac´en og nyte vakre Trondheim. Jeg koser meg så her, og har overhode ikke lyst å reise hjem i morgen. Nå skal vi straks dra avgårde for en litemn treningsøkt, før det blir sushi og kosekveld med masse digg i kveld. Jeg håper dere har en fin helg, og koser dere litt ekstra. Tusen tusen takk for alle fine Trondheimstips, jeg har lest dem alle sammen, og allerede sjekket ut flere av stedene dere anbefaler. Tusen takk for at dere lar dere engasjere, jeg blir så glad! 

 

Smiiiiiil Maren

5 kommentarer
    1. Oi! Det så jo utrolig godt og enkelt ut 😀 Når kjæresten kommer neste helg skal jeg slå til med dette 😀 Tusen takk for tipset Maren! 🙂
      Håper du koser deg i Trondheim 😀
      Smiiiiil!

    2. Hahaha, jeg dauer!! lagde dette dietstyle med speltlomper og LITT ost, ligna ikke grisen i forhold til dine for å si det sånn 😀 men godt var det!! DIgger at du kommer med nydelige middagstips som overlever Gunnars makroer, hehe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg