Cosy corner

I dag er det forelesning fra tidlig morgen, og sannsynligvis selvstudier utover kvelden. Jeg som var så bestemt på at jeg skulle henge med fra starten av på dette semesteret har klart å bli hengende etter – igjen! Det er ikke bare bare å studere fulltid, jobbe deltid, ha en relativt stor blogg med mange sammarbeidspartnere, samtidig som man skal trene, og være sosial med både venner og familie. Det irriterer meg at det absolutt alltid går utover skolen, men det sier vel mer om mine egne prioriteringer enn noe annet. *ler*. I dag tenkte jeg skulle vise dere hvor jeg som oftest sitter når jeg blogger for dere. Dette er min lille hyggekrok, og jeg trives utrolig godt med å sitte her. Jeg sørger alltid for å ha friske blomster og lys i telysholderene. Myke pledd og duse farger er veldig typisk meg. Jeg må ha det ryddig, pent og koselig rundt meg – hvis ikke klarer jeg ikke å jobbe. Utrolig sært, men vi har alle våre ting. Hehe. 

I skrivende stund sitter jeg med fler emedstudenter på et grupperom på universitetet, alle rundt meg sitter å jobber iherdig med regneoppgaver, mens jeg sitter her å blogger. Det er jo alt for galt, så nå må jeg legge fra meg bloggen og kaste meg over regenoppgavene. Et par timer fokus nå så er det tid for en styrkeøkt på rygg og ben – DET gleder jeg meg til!! Jeg legger gjerne ut økten min hvis dere vil? Jeg synes vi skal inspirere hverandre når det gjelder treningsøkter, så del gjerne din treningøkt i kommentarfeltet. Enten om det er dagensøkt, favorittøkten eller gårsdagens økt du deler, så settes det stor pris på! La oss motiver eog inspirere hverandre 🙂 

 

Smiiiiil Maren

 

17 kommentarer
    1. Jeg vet dette ikke har noenting med dette innlegget å gjøre, men jeg ønsker å fortelle deg hvor fantastisk jeg synes du er! Du er forbildet mitt innen bloggverdenen!
      Først og fremst må jeg bare si, wow for en kropp på deg! Når det er sagt vil jeg du skal vite at jeg er helt enig med deg. Det å ha en sterk og sunn kropp med muskler er det absolutt fineste. Jeg har selv trent vektløfting i 8 år, men jeg har likevel aldri gjort det for kroppen sin del. Det er kun en positiv bonus som kommer med. Jeg trener for å bli best mulig i idretten min, få en sterkest mulig kropp og bedre helse enn noensinne.
      Jeg ønsker å en dag se ut som deg, for herregud jente du er virkelig helt nydelig. DEN rumpa! Nå høres jeg sikkert ut som en gal gammel mann, men det er jeg ikke. Haha, måtte bare kommentere den bakenden av den grunn at du ser helt smashing ut, og jeg kunne ikke ønsket meg en finere kropp 🙂
      Når det er sagt ønsker jeg å vise deg denne forandringen. Jeg er ikke noe fan av å reklamere for egen blogg, men jeg er stolt over framgangen jeg har fått det siste året når det gjelder kroppen min, Ta gjerne en titt her: http://vektlofterjenta.blogg.no/1389802348_fr_og_etter_bilder_av.html

    2. Så koselig du har det 🙂 her blir det rydding og vasking av hus, før jeg durer på trening for denne styrkeøkta: Knebøy, strakmark, frontbøy, brede beinpress, lårcurl, pullthrough, kickback, militærpress og pullups 🙂 Får se om jeg orker noen kortintervaller etterpå 🙂

    3. Hanne: Steike heller det er en tøff og ikke minst lang økt! You go girl 😀 Jeg kjører kun 4-5 øvelser, så den rekka der er imponerende. Ønsker deg en super dag 🙂

    4. I dag trente jeg på elipsemaskinen i 50 minutter. Er mye gladere i mølla egentlig, men med beinhinnebetennelse må jeg finne litt alternative kondisjonsmetoder 😀

    5. Så fint det var! Skjønner absolutt hva du mener, er mye enklere å konsentrere seg når det er ryddig, koselig og fint rudnt. I dag skal jeg på gruppetime for å få unnagjort cardio så blir det bryst etter på 🙂 Å se ryggmusklene dine hver dag er inspirasjon i seg selv 🙂 Ha en fin dag videre 🙂

    6. Dagens økt var på bein/mage og bestod av : frontbøy, sumomarkløft, glutebridge, pullthrough og utfall pluss rollouts og pallofpress på mage:) God trøkk og bra kontakt, kan absolutt ikkje klage:)
      Kjempefin krok du hadde forresten, såg vanvittig koselig ut!

    7. Hei 😀 Har lenge lurt på hva du studerer? Og hvor? Skal selv søke meg til UIA til høsten, håper du kan anbefale det (dersom det er der du går hehe).
      Ellers må jeg få si at jeg elsker bloggen og den utstrålingen du har, og ikke minst at du slår et slag for helårskroppen! Det handler ikke bare om sommerkroppen eller konkurransekroppen!
      Stor klem fra meg <3

    8. Det så virkelig koselig ut 🙂 Jeg skal lage meg selv et slikt hjørne på rommet mitt, slik at jeg slipper og “plage” min far med all bloggen + bilder osv , haha 🙂 Stakkar mannen blir jo oppgitt av at jeg skal ta bilde hver dag vi spiser en Sunn middag 🙂
      Slik er det når man bor hjemme 🙂
      Blir ingen økt på meg idag, jeg og min far skal dra på håndball kamp, Byåsen-Stabæk 🙂 Håndball har alltid vært en del av livet mitt, noe som jeg savner veldig!! Men imorgen, fredag og lørdag skal jeg være med på noe som heter idrettsfestivalen her i Trondheim, som går ut på at flere bedrifter møtes for å spille fotball, innebandy, volleyball,håndball og kanonball, gleder meg! 🙂 Da blir det noen reale treningsøkter 🙂
      Ha en fin kveld 🙂

    9. Dagens crossfit økt var:
      5 rounds for time
      10 chest to bar
      20 kettlebell swings (24kg)
      30 sit ups
      40 double unders
      Kom inn på 20:58, relativt fornøyd med det 🙂

    10. Ja det er hypertrofi dag, hehe, da blir det en del øvelser 😛 Ikke så mange sett på tilleggsøvelsene som frontbøy, beinpress, lårcurl, pullthrough, kickback, da er det ofte 2 sett – 12- 15 rep, så går fort unna 🙂 Tungt på knebøy og strakmark 🙂 Også må jeg at pullups, suger på det, så må øve på hver trening 😛

    11. Ja takk til flere øvelse tips!
      Trener også tips til magen, da dette er plassen jeg føler jeg ikke får tatt skikkelig. Funker liksom ikke bare med situps…

    12. Veldig fint i kroken din! 🙂
      jeg trente 3km på kortest mulig tid så sirkeltrening, 2 runder med;
      pullups – max antall reps
      20 steg utfall
      20 alpint hopp
      Skulderpress
      strake markløft
      Kettlebell-swing.
      Avsluttet med 5x30sek drag på mølla, full guffe!

    13. kan du ikke vise pullthroug? ser mange snakker om den om dagen, skjønner ikke hva det er og hvor det tar?
      Hva synes du om good mornings? Jeg kjenner den ikke i lår bakside eller rompe i det hele tatt, er du glad i den?

    14. Tone: Det er en øvelse jeg aldri har brukt selv, men har det faktisk i mitt nye benprgram. Så den kan jeg absolutt få filmet til dere 🙂 Good mornign er absolutt en god øvelse, men ikke en jeg bruker selv, da jeg også synes det er utfordrende å få ordentlig kontakt. Jeg velger derfor andre øvelser som jeg virkelig kjenner tar der det skaø. Et tips ift Good mornings er å gjøre sen sittende i stede for stående for å få enda bedre kontakt med rumpe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg