Treningsglede

Det tok tid, og det satt langt inne, men jeg kom meg omsider på trening i dag. I dag hadde jeg NULL lyst å trene, og jeg måtte gå et par runder med meg selv for å virkelig kjenne etter om det var kroppen eller viljen jeg hadde vondt i. Jeg fant rimelig raskt ut at det kun var viljen og motivasjonen det var noe i veien med, og da var det bare å begynne snuoperasjonen. Jeg er enormt bortskjemt når det gjelder treningslyst og motivasjon. Jeg har en helt utorlig sterk treningsglede og jeg gleder meg til trening hver eneste økt, nesten uten unntak. Det er absolutt positivt, men det gjør også at jeg som sagt har blitt bortskjemt på treningsgleden, og forventer nærmest at det alltid skal være gøy å trene. Det er det ikke – virkelig ikke! Spesielt ikke etter en dvass og deilig jul hvor jeg har trent lite, og spist som en hvalross. *ler* 

Økten i dag satt langt inne, og motivasjonen var på null når jeg tuslet ned på Solsiden. Heldigvis skuffer Solsiden aldri, og jeg kjente allerede ute i gangen at ting kom til å endre seg. Jeg hørte musikken, jeg hørte folk snakke muntert og jeg hørte motiverende ord bli ropt der inne på gymmet. Er det lov å si at man er glad i et treningssenter? For da er jeg jammen meg glad i Solsiden. I dag var det solsiden og dets ansatte og medlemmer som gjorde at jeg fikk en god treningsøkt. 

Allerede på andre settet kom den gode følelsen snikende, og jeg fikk en fin tanke i hode – tenk så HELDIG jeg er som kan bevege meg, være i aktivitet og utfordre kroppen min på denne måten. Det er det virkelig ikke alle som kan, så det skal man være takknemlig for. Tenk så heldig jeg er som trener på et gym hvor folk smiler når du kommer, de er glad for å se akkurat deg, de prater, ler, motiverer og backer hverandre. Jeg har i dag blitt bevisst på at jeg er heldig som har denne enorme gleden ved treningen, og aldri noen gang skal jeg ta den forgitt igjen. 

Dagens økt bestod av 

  • Markløft
  • Nedtrekk bredt grep
  • Stående enhånds-roing i kabel
  • Facepull 
  • Bicepscurl med stang og hantler

 

Nå er en diger porsjon Taco spist, og jeg skal straks i gang med å lage en smoothie til dessert. Jeg har kjøpt meg ny smoothemaskin, og nå lages det smoothie til alle døgnets tider her i huset. Den er så god, og jeg har allerede testet ut mange ulike varianter. Jeg tenker å lage et smoothie-inspirasjons innlegg til dere med mine topp 5 super sunne og fristende smoothies. Høres ikke det bra ut? 

 

Smiiiiil Maren


8 kommentarer
    1. Jeg satt akkurat og surfet etter inspirasjon til frokost- smoothie, så dette passet midt i blinken! Gleder meg til innlegg 🙂

    2. Hei Maren!
      Først vil jeg bare si at du virkelig er en stor inpirasjon for meg når det kommer til trening og kosthold. Jeg har nå innsett og akseptert at jeg sliter med spiseforstyrrelser og har det siste året trent mye mer og ikke spist det jeg burde slik at nå går kropppen på så lite “bensin” at den over en lang periode har ligget i “faresoenen”. Jeg er så utrolig glad i å trene og det gir meg virkelig en glede i hverdagen, og det å trene cardio er utrolig gøy! Men desverre er dette noe jeg ikke får trent så ofte lengre fordi jeg må spise mere før jeg begynner å forbrenne såpass mye igjen. Du har faktisk hjulpet meg gjennom det siste året med kostholdet, du sier det er viktig å spise og ja- det har jeg funnet ut av. Det siste året har jeg levd på knekkebrød og kalkunpålegg til de fleste måltider, utenom middag, ja det er godt ,men det er jo alt for lite næring for meg som trener 5 ganger i uken, du har fått meg til å innse at dersom jeg vil fortsette å trene må jeg også fortsette og også å spise mer, hvis ikke går kroppen min bare i “faresoenen” hele tiden og jeg får ikke muligheten til å ta meg en lang løpetur, noe jeg egentlig tar som en selvfølge at jeg skal gjøre i løpet av en dag..
      Håper du har hatt en god første-mandag i 2014, og jeg ønsker deg en sprek og god uke!
      Hilsen fra en fast leser

    3. Deilig når treningslysten ligger langt inne, så får du noe som gir et sikkelig kick og du får masse energi og økten blir bra 🙂
      Hvor lenge ligger du i planken?
      Hvordan er treningsmålene dine framover, noe du skal oppnå i løpet av 2014? 🙂

    4. Åh, så herlig! Smoothie er en stor favoritt hos meg. Fikk smoothiemaskin 2go i julegave, kjempekjekk og så enkel!
      Min favorittsmoothie inneholder (1 porsjon): ca 2 dl Appelsinjuice, 1/2 boks mager vaniljekesam, en halv +/- banan, 2 dl skogsbærblanding. SÅ godt! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg