Shoulders baby

I dag startet vi dagen her i Stockholm med en liten styrkeøkt. Jeg hadde skuldre og cardio på planen. Jeg synes det er så lekkert med definerte og sterke skuldre på jenter. En ting er at det er utrolig viktig med sterke og stabile skuldre både ift det hverdagslige liv, for å unngå skader og for å prestere bedre i flere andre øvelser, men det er også visuelt utrolig flott med trente skuldre. Jeg synes personlig at klær sitter finere med litt muskulatur i skuldrene, og holdningen blir bedre. Det med bedre holdning gjelder kun så lenge man er like flink til å trene bakside / midtre del av skulder, så vel som fremsiden. Jeg passer alltid på å kjøre alle tre deler av skulderen slik at det ikke blir for stor belastning kun på fremside, da dette raskt kan gi skader og smerter (innover rotering av skulderen). Så vær påpasselig med at du gir baksiden like mye fokus som fremsiden. 

I dag kjørte jeg følgende øvelser på skuldrene

  • Skulderpress med stang (som vist på bildet)
  • Sidehev stående
  • Sidehev liggende på skråbenk
  • Bakside skulder i kabel
  • Bakside skulder med hantler, liggende facedown på benk

 

Jeg avsluttet økten med 20 minutter moderat cardio på elipsemaskinen. En svett, og deilig start på lørdagen. Jeg elsker å trene skuldre, og nest etter rygg er dette min favoritt muskelgruppe. Liker du å trene skuldre?  Hvilke øvelser er din favoritt for skuldrene? 

 

Smiiiiil Maren 

 

14 kommentarer
    1. Er ikke så flink til å trene skuldre, grunnen er at jeg ikke vet hva jeg skal trene. Liker veldig godt skulderpress med stang , det er vel den eneste øvelsen jeg føler meg sikker på 🙂

    2. jeg liker også best å trene rygg å skuldre:) Har utrolig lyst på mer trente skuldre, kan du legge ut bilde eller video av hvilke øvelser du gjør og hvordan de utføres?:)

    3. Jeg får ikke kontakt med rygg eller skuldre?! Føler alltid at bryst og biceps tar overhånd. Jeg har alltid favoritisert skråbenk og bicepstrening, så kanskje det er en logisk forklaring. Men hvordan trener jeg best mulig for en godt utseende messig trent rygg og skuldre?? Har så lyst å se ut som deg i tank-top, haha:-) men det er sant!

    4. Helt enig med deg frøken! Musklære skuldre er pent og viktig!:-) Jeg er veldig glad i skulderpress, spesielt etter jeg fikk et lite tips av coachen. Jeg kjører med hantler, men sitter på gulvet. Står eller sitter altså ikke på benk eller med ryggstøtte men på gulvet med beina foran meg. Dette gjør at man må bruke endel stabilitetsmusklatur i tillegg, og jeg føler at skuldrene senker seg på en svært god måte!:)

    5. Hei Maren 🙂 Jeg har trent styrke i ca ett år nå, og har begynt å merke at jeg har litt “innovervendte” skuldre.. Jeg vet ikke helt hva jeg gjør feil, så jeg hadde satt skikkelig pris på om du bare viste hvilke øvelser som går på de ulike delene av skuldrene 🙂
      Leser bloggen din hver dag! 🙂

    6. Elsker å trene skuldre! Herlig følelse 😀 Kan enkelte øvelser, men er åpen for nye. Kan du vise oss noen nye skulderøvelser man kan gjøre kun med kroppen (uten manualer)? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg