Fjolls til fjells

I dag har jeg siste arbeidsdag før jeg setter nesa mot høyfjellet. Endelig skal jeg nyte late dager på hytta, med bøker, brettspill og kos. Jeg gleder meg så til å gå på ski og kjenne på ekte vinter. Her på sørlandet regnet vi jo bort, og jeg tviler nesten litt på at det blir noe snø her i år i det hele tatt. 6 små timer på jobb, så er det juleferie! jeg blir på fjellet helt til over nyttår, og skal feire der oppe. Det blir dermed en liten ukes pause fra alt av styrketrening og treningssenter. Jeg skal derimot heller kose meg i skiløypene og gi kroppen en styrkepause. Hele julen har blitt litt amputert ift treningen, men det er helt i orden. Jeg har brukt tid på andre og viktigere ting. mangelen på trening har resultert i en enorm motivasjon for januar, og jeg gleder meg så til å ta fatt på nye utfodringer på treningsfronten på nyåret. Jeg leker litt med tanken om å prøve ut noe helt nytt, eller sette meg et litt hårete mål slik at jeg har noe konkret å jobbe mot. Vi får se! 

Jakke, topp, tights fra Casall

Jeg vet jo med meg selv at jeg ikke har noe problem med å motivere meg til trening selv uten et spesefikt mål, men forandring fryder så hvis den rette utfordringen dukker opp skal dere ikke se bor ti fra at jeg kaster meg på. Jeg er jo gammel turner, og kan pr dags dato ikke nå bakken med hendene når jeg står med rette knær – det er en tragedie. Så øvesert på min liste over ting jeg vil mestre på treningsfronten i 2014 må være økt bevegelighet, og masse mer tøying. Kanskje jeg skal sette meg som mål å komme ned i spagaten igjen? 

Har dere noen konkrete treningsmål for 2014? 

La oss dele mål, og inspirere hverandre. Nå må jeg pakke videre her, det er jammen mye å huske på når man skal på fjellet, selv om det kun blir 4 dager er pakkelisten min lang. Ha en herlig dag dere, neste oppdatering blir fra hytta på Hovden. 

 

Smiiiiiil Maren


12 kommentarer
    1. Spreka! Vel, jeg begynte og trene for 5 mnd siden, men sluttet i oktober.. Så jeg skal isåfall begynne og trene for harde livet igjen etter nyttår 😀

    2. Høres så koslig ut å være på fjellet!! Har blitt lite trening i julen hos meg også, men jeg kjenner det er helt greit. Det fører bare til masse motivasjon i januar. Hvordan redigerer du bildene dine? Tenker på det hjertet med tekst i, det er så fint og jeg vil gjerne prøve det selv 🙂 Nyt jula videre!!

    3. Jeg synes du bør prøve deg i en fitness konkurranse 🙂 du er jo omtrent like godt trent som en fitness utøver, du ser så utrolig bra ut!!:) mitt mål er å klare it pull ups ila våren. Klarer 5 nå 🙂

    4. Mitt mål er i få et bedre kosthold i tillegg til mer overskudd, jeg har planer om å gå ned litt i vekt og kanskje bygge litt muskler 😀

    5. jeg skal begynne å trene igjen i 2014 , og da er egentlig mitt eneste mål og holde ut og trene fast ! jeg er så utrolig periodetrener at det er helt kvalmt , har alltid uflaks og blir syk ..

    6. Treningsmålene mine for 2014 er å klare fem pull-ups uten hjelpemidler og å komme ut i spagaten (mao, bli sterkere og mykere). Gleder meg til et nytt treningsår!
      Kos deg på fjellet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg