Overskudd

Jeg sitter her å smiler for meg selv. Jeg blir så fasinert av hvordan man kan manipulere overskudd og energi med mat. I går kveld lagde min skjønne mamma sine magiske knekkebrød. De er bare så ekstremt gode, og jeg forspiste meg så til de grader. Jeg er sikkert på jeg hadde 10-12 knekkebrød tilsammen. Fy søren så gode de er. Oppskriften kommer forresten til dere i kveld eller i morgen tidlig. *gled dere* Jeg lesset på med både brunost, gulost med sukkerfritt syltetøy, makrell i tomat og skinke. Jeg nærmest rullet i seng rundt midnatt. Når klokken ringte i dag morges våknet jeg med en god følelse i kroppen, og jeg fikk mistanker om at dagens treningsøkt ville bli god, det fikk jeg rett i! Gårsdagens energioverskudd i matveien gav virkelig utlslag på dagens treningsøkt, og det føltes som jeg fløy på tredemøllen. Det er sjeldent jeg får sånne enorme overskuddsøkter, men når de kommer er det virkelig helt ubeskrivelig godt. Jeg lar meg som sagt fasinere av hvor kul kroppen vår er, og hvor bra den responderer når man behandler den riktig med bra mat, nok mat, væske og hvile. Så dagens tips må være å utnytte den perioden vi går inn i nå med masse julemat og godsaker. Bruk overskuddsenergien til å få noen killer økter på gymmet. Glem den dårlige samvittigheten, det er bare tull og fører ingenting godt med seg. Spis og vær glad,m og utnytt energioverskuddet på trening.

Ønsker dere alle en fin mandag og en strålende ukestart!

 

Smiiiiil Maren

8 kommentarer
    1. Det er godt å kose seg litt ekstra i jula, men det er mye fet og søt mat! Haha. Overskudd er godt å ha når det er mørke tider og man føler seg litt ekstra slapp 🙂

    2. Jeg vil bare si takk 🙂 Til å være ei jente med store problemer når det kommer til hvor mye mat som er lov å spise, så hjelper du meg et stykke på vei 🙂 Stå på!

    3. Det er lite som slår det det å våkne opp om morgenen og ha overskudd! Nå skal jeg komme meg på treningssenteret, håper jeg også får en skikkelig overskuddsøkt med vektene!
      Håper du får en fin uke og lykke til med siste innspurt på eksamenslesingen!! 🙂

    4. Åh, nam! Gleder meg til oppskriften, gøy å prøve noe nytt i blant 🙂 Jeg skal begynne å trene på treningssenter i neste uke, men vet ikke helt hvordan og hva jeg skal begynne med. Tenker helst på kondisjon + styrkeøvelser for mage, rumpe og lår. Har du noen tips for en nybegynner? 🙂 Håper på svar. Ha en fin kveld, klem.

    5. Du har så rett! Spis litt ekstra, kos deg litt ekstra, tren litt ekstra og vær litt ekstra lykkelig! Det er jo jul, snart 😀
      Men du, jeg lurer på en ting: Hvor er den utrolig digge tightsen fra? 😀
      Ønsker deg en FANTASTISK adventstid!! 🙂

    6. Hvorfor spiser du deg ikke stappmett på de deilige knekkebrødene hver kveld, hvis det fører til at du får så mye utbytte av treningen neste dag? Økt matinntak og noe økt fettprosent vil høyst sannsynlig få ned kortisolnivået ditt, slik at du slipper å våkne grytidlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg