FAIL

Har du noen gang hatt en slik dag hvor ingenting fungerer? Vel i dag er min dag. Jeg kom inn på trening, og kjente allerede på første repetisjonen av dette går ikke, jeg tvang meg gjennom første sett, og håpte det skulle bli bedre – det ble det ikke. Ingenting fungerte overhode, kroppen kjentes blytung, hodet verket og jeg hadde mest lyst å begynne å grine. Det var rett og slett ikke noe ekstra energi igjen i dag til en treningsøkt. Det er rart med det, men selv om jeg kun sitter stille på rumpa å leser om dagen , så krever det mye energi å konsentrere seg i så mange timer. 

Nå ligger jeg på sofaen hos mamma og pappa, sushi er bestillt og joggebuksa er på. Nå skal jeg koble helt ut i noen timer, og bare slappe av. Jeg skal ærlig inrømme at jeg forlater ikke en treningsøkt før den i det hele tatt har startet med et smil om munnen, jeg blir rett og slett litt skuffet over meg selv på slike dager. Samtidig så har jeg kunnskap og erfaring nok til å vite at det overhode ikke er noe vits å presse gjennom en økt på slike dager. 

Er det noen som kjenner seg igjen?

18 kommentarer
    1. Åja kjenner meg veldig godt igjen. Man står der og blir helt fortvilet, og tårene presser på. Men neste økt blir bedre ! 🙂

    2. Etter å hatt en hyttetur med en del venninner, levd på vin, yoghurtnøtter og kjeks så har energi nivået sunket så utrolig mye.. Hadde en ganske bra mandag, men i dag kom alt på! Har ikke vert så trøtt og slapp på lenge, så ja de ble å fylle på med trege karbs og tar snart sengen! Så er jeg klar for en hard-hard dag på skolen og treningssenteret i morgen!

    3. Kjenner meg så igjen! Blir jo nesten bare stillesitting med eksamenslesing for tiden, men kroppen er mer sliten nå, enn de dagene jeg trasker rundt 8 timer på jobb.. Men man får vell bare lytte til kroppen og komme sterkere tilbake etter eksamener er over 😀

    4. Skulle løpe 4×5 intervaller idag. Det gikk til helvete. 3% stigning og 12 km i timen var visst for tungt i dag. Men jeg ga ikke opp og løp heller stigende intervall opptil 17,5 km/t, jeg gir meg ikke før jeg er fornøyd. Det skal veeeeeldig mye til før jeg forlater en treningsøkt, men hvis jeg føler at jeg har fysisk vondt eller at det er noe som ikke stemmer, da dropper jeg å dra i det hele tatt. Rett og slett!

    5. Greit at du skriver om slike stunder også. Det er med på å gjøre denne bloggen ekte, vise hvordan realiteten faktisk er, ikke alltid så fantastisk som fasaden kan virke. Kjempeflott, setter pris på at du deler dette 🙂

    6. Har reflektert rundt det samme.. I går tenkte jeg mye på hva som gjør en glad 🙂 er ikke alltid så lett å fokusere på det positivt, noen ganger tror jeg det er viktig å kjenne på de “teite” følelsene også 🙂 veldig koselig bilde foresten 🙂

    7. Åh, så absolutt! Det verste er når du går på en gruppetime, og i det den starter så innser du at dette er en dårlig dag for trening, men du føler du ikke kan gå fra timen. Da blir det en laaaang og pinefull time 😉
      Det er fint at du lager et innlegg om dette også, for det er jo sånn for alle innimellom! Det er jo slettes ikke rart at du opplever det nå heller. En eksamensperiode er krevende, og det er ikke bare bare å prestere 100% på alle plan. Håper det hjalp med en avslappende kveld hjemme hos mor og far! 🙂
      Masse lykke til med eksamen 🙂

    8. Kjenner meg godt igjen! Og har massevis av erfaring med å pushe på sånne dager – ABSOLUTT ikke smart! Godt du har tatt sofakroken i stedet og lytter til kroppen 🙂

    9. Åh sånne dager bruker jeg også å ha. Jeg fullfører økta da, men føler jeg ikkje gir alt, og det blir sånn halvveis. Går hem med dårlig samvittighet, og føler treningsuka ikke ble komplett. Hvordan er det med deg når det blir sånn? Fullfører du økta, eller går du bare hjem? Godt å høre at du også kan ha det sånn av å til, du som er så godt trent og alltid virker så motivert og flink 🙂 du ser i allefall utrolig fin ut og jeg skulle gjerne hatt din kropp 😉 det ligger nok mye jobb bak de flotte musklene dine, tenker jeg 🙂 jeg for min del jobber med saken. Har faktisk klart å gå opp 6 kg siden februar, og det er jeg veldig fornøyd med. I februar veide jeg 46 kg og var tynn og helt utrent. Nå har jeg trent styrke siden i sommer og begynner å få litt muskler. Det er så gøy, og ikke minst motiverende 🙂 å du gir meg mye motivasjon for å ikke gi opp. Håper eksamen(e) dine går bra 🙂 🙂 god klem til deg Maren, ha en super dag 🙂

    10. Kjenner meg absolutt igjen! Du er virkelig en god blogger og en godt forbilde Maren! Ekte, ærlig, motiverende og positiv! Det skulle vært flere bloggere som deg <3 Stå på og ha en fin kveld 🙂

    11. Ja, kjenner meg godt igjen! Jeg syns også det er rart at man har så lite energi etter å ha sittet hele dagen, men lesing og pugging krever energi det også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg