Bungypump

Sponset produkt

I går hadde jeg en morsom og anderledes kondisjonsøkt. Jeg testet nemlig ut Bungypump staven på min morgentur. Bungypump er en treningstav med 20 cm innebygd demping, med 4, 6 eller 10 kg motstand. Belastningen kan tilpasses alle personer uansett fysisk nivå fordi man selv kan kan velge hvor mye stavene skal trykkes ned. Jeg synes dette var en utrolig gøy måte å trene kondisjon på, og det gjorde økten min enda mer effektiv fordi jeg kobler inn overkroppen også, og ikke kun bena. Jeg kjente også at core aktiveres i mye større grad, og holdningen blir automatisk mye bedre. Jeg startet med å gå med stavene, dette funket helt supert. Jeg presset dem godt ned, og fikk dermed optimal motstand noe som kjentes godt i armene.

Jeg prøvde også å jogge med dem og det var helt optimalt for meg. Jeg fikk tidenes bounce-effekt i frasparket og føk avgårde. Jeg må smile litt når jeg tenker tilbake på turen min i dag morges, det føltes virkelig som jeg fløy avgårde. Med god musikk på ørene ble det rene festen å trippe rundt med bungypump. Økt effekt og en mye morsommere treningsøkt. kan det bli bedre? 

Stavene kan brukes til utrolig mye mer enn å gå / jogge, jeg anbefaler dere å titte innom nettsidene til Bungypump for å sjekke ut alle de effektive øvelsene man kan bruke disse stavene til. Jeg gleder meg til å utforske enda mer, og prøve ut ulike øvelser. Jeg vil selvfølgelig dele mine favorittøvelser med dere. 

I ettermiddag skal min kjære mor ut å teste stavene på en powerwalk. Det er viktig for meg å teste dem på ulike personer med ulik alder, og fysisk form slik at jeg kan gi dere en best mulig evaluering av stavenes funksjon. Jeg gleder meg til å høre hennes tilbakemelding, som jeg selvfølgelig skal dele med dere.  

Til slutt en liten treat: Alle mine lesere får 10% rabatt på stavene dersom de bestilles innen de neste 10 dagene. Perfekt julegave enten til deg selv, eller noen du ønsker å gi en sporty start på det nye året! Bruk koden FITLIVING , så vil rabatten trekkes fra. 

 

Smiiiiil Maren

8 kommentarer
    1. Hei! Husker fra en tid tilbake (i sommer kanskje?) at du hadde et innlegg om intervalltrening i trapper. Hvor i Kristiansand ligger de trappene som du løp i? Har flyttet til Kristiansand, og trenger noen gode trapper til å løpe i 🙂

    2. Det hørtes gøy ut, men hva tenker du om slike staver i forhold te balanse? Jeg ser at det er flere og flere som bruker slike gåstaver(sjølv om disse er litt annerledes med slik demping da) og det er også yngre og yngre mennesker som bruker de. Det går jo etterhvert utover balansen? Når det blir en vane og ta med seg gåstavene ut hver gang en skal gå seg en tur, enten sakte eller fort. Jeg blei bare nysgjerrig på hva du tenker om det? :):) blir glad hver gang det er et nytt innlegg her inne, du er en av de fire faste bloggene mine og jeg elsker å finne insp og motivasjon hos deg:)

    3. Jeg må bare bekrefte at disse stavene er alle tiders, jeg simpelthen elsker mine bungypump. Jeg har vel hatt dem i snart to måneder og noen mil er det blitt. Jeg bruker dem hver dag til og fra jobb ( en litt lengre runde fra jobb da) og da er jeg jo ferdig med trening når jeg kommer hjem og kan bruke resten av kvelden til noe annet. En ekstra bonus er at jeg får trent hele kroppen og resultatene begynner å synes, og det uten å legge om kostholdet 😀 Så disse anbefales på det varmeste!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg