Egentid

Jeg sitter her med en stor kopp kaffe, og forsøker å legge en plan for de neste 14 dagene. 2 små uker på er alt av eksamner unnagjort og jeg skal kose meg med venner, familie, julegaveshopping, masse trening, og jobbing på fantastiske Høyer. Jeg gleder meg så enormt! Jeg har også en liten Oslotur planlagt for et spennende møte, dette skal jeg komme tilbake til! Mange baller i luften krever en plan, og så lenge jeg har kontroll på hva som må gjøres når, hva som skal gjøres innen hvilken tid og hvordan jeg skal gjøre det så går dette helt fint. En positiv innstilling har enormt mye å si, så jeg velger å si at jeg gleder meg til de neste hektiske 14 dagene. Jeg trives når jeg har mye å gjøre, og opplever faktisk at jeg blir mer effektiv av travle dager. 

Hvordan er det med dere for tiden? Regner med flere styrer med avsluttende eksamner, eller hektiske perioder på jobb nå i førjulstiden? Får dere kontroll på alt dere skal av jobb/skole/trening/venner/familie? Del gjerne litt i kommentarfeltet, jeg blir så glad når dere fortellere litt om dere selv. Jeg føler vi blir kjent på den måten, og det er så utrolig koselig. 

Minner om Vixen blog awards. Stem gjerne på meg som årets treningsblogg ved å trykke på bildet, eller trykk HER

Uansett hvor hektisk det er så husk å ta vare på deg selv midt oppi det hele! Om du ikke få til en hel dag til deg selv, så sett av en kveld, eller en time til deg selv. Gjør det tl DIN tid hvor du gjør noe hyggelig bare for deg selv. Enten om det er en treningsøkt selv om du kanskje burde vært hjemme å vasket til jul, eller et langt varmt bad med en ekstra god badeolje, tente lys på badet og deilig musikk, selv om du kanskje burde lest til eksamen. Dra på cafe med en veninne, dra på kino, ta deg en lang tur i skogen, bestill en hudpleie time eller en massasjetime. Det kan også være så herlig og enkelt som at du setter av en times tid til å lese de nyeste magasinene mens du nyter en stor kopp te i fred og ro. Vi er alle ulike, og har ulike ting som gir oss pusterom og lave skuldre. Kjenn etter og fikk ut hva du har lyst å gjøre for deg selv. Make today YOUR day! 

 

Smiiiil Maren


10 kommentarer
    1. For et deilig innlegg Maren! Takk for at du setter fokus på viktige temaer, gang etter gang. Du er go 😀 Lykke til med eksamenstiden! Heldigvis er det mye å glede seg til fremover 😀

    2. Min egentid består av å nyte en god kopp espresso på mårnngen etter en god treningsøkt, mens jeg titter innom favorittbloggene mine, hvor DIN regjerer på toppen 🙂 resten av dagene er hektiske med barn og familie. jeg ER så glad for at jeg fant bloggen din. Du for meg så vanvittig mye inspirasjon, Maren. Du er så positiv å motiverende. Du passer virkelig inn i de yrkene du har valgt. Jeg blir så GLAD av å lese her inne 🙂 ha en super dag fine du!

    3. Jeg er som deg og jobber aller best når det er mye å gjøre. 🙂 Leser også til sykepleieeksamen, men har ikke før i januar. Helse, sykdom og lidelse 2. Det er bare til å glede seg!:)
      Blir nesten til og med litt inspirert til å lese til eksamen av deg.:p Synes du er kjempeflink. Kunne ønske jeg var en like ivrig student.
      Lykke til med eksamen og ha en fin dag!:)

    4. Så deilig! Gratulerer med ferdig semester! Du har ikke flere eksamener dette semesteret? Det vil jo si at du har JULEFERIE, sjølv om du har mange planer framover! 🙂 Jeg holder på med hjemmeeksamen, neste uke er det muntlig og uka etter der er det skriftlig. Er ikke ferdig før NITTENDE!? MEN da skal jeg rett hjem, nyte familie, venner og juleferie 🙂 Jeg fikk hjemmeeksamen på mandag og satte i gang med en gang. Pleier å trene etter skolen, som som regel er på formiddagen (12-13) eller ettermiddagen (16-17), men på mandag var jeg helt utslitt etter en hel dag med skriving, planlegging og tenking, så jeg orka ikke trene. Jeg fant derfor ut at jeg måtte legge treninga til tidlig på mårran for å få lagt inn en økt i løpet av dagen (inspirert av deg som har hatt en så positiv innstilling til det å stå opp tidlig og starte dagen med å få unna en treningsøkt!) 🙂 Det var tungt å stå opp 06.00, men når treninga var ferdig halv 8-8 så var det såå verdt det! Så de siste tre dagene har jeg hatt disse morgentimene og det har vært helt fantastisk å starte dagen slik. Etterpå har jeg tusla fra spicheren og bort til biblioteket for å jobbe med eksamensoppgava mi! Takk for inspirerende innlegg med positivitet og ærlighet!! Ha en herlig dag! 🙂

    5. Herlig innstilling! Helt enig, jeg trives også best når jeg vet at jeg har mye på planen, det motiverer meg å gjennomføre ting. Prøver å flette inn ting som gjør meg glad hver dag, slik at jeg trives i det hektiske. Mye skjer på skola nå, prøver og slikt. Trening og god mat hjelper med å holde konsentrasjon og energi på topp! 😉

    6. Travelt på denne kanten også i forhold til skole og jobb! Heldigvis skal jeg og kjæresten på tur til Dublin i helga,det blir godt med kvalitetstid oppi alt styret 🙂 lykke til med de andre eksamenene! <3

    7. Går på videregående, og har hatt alt for mange prøver, innleveringer og tentamener de siste månedene, blir snart helt utslitt… trening blir det kun plass til 1-2 ganger uka, men skal skal nok bedre seg så fort juleferien kommer. Da skal jeg bare gjøre akkurat det jeg har lyst til: spise julekaker, trene og kose meg med familie og venner 🙂

    8. Jeg har et friår og jobber i barnehage. Nå har vi begynt med julegavelaging, og de lager så fine nisser, selv om øynene er skjeve og håret bare henger på den ene siden. Barna er også utrolige gode på å gjøre grå og tunge dager såååå mye bedre, en spontan klem fra en 3-åring, eller når 5-åringen sier noe morsomt. Jeg gleder meg masse til å tilbringe adventstiden med de herlige barna i barnehagen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg