Fredagstrim og helgekos

Denne fredagen har jeg virkelig kost meg. Jeg startet dagen med en morgentur jeg sent vil glemme. Jeg dro ut i akkurat rett tidspunkt slik at jeg fikk oppleve en helt magisk soloppgang. Det satte virkelig standarden for denne fredagen. For en vakker by Kristiansand er. Man glemmer å sette pris på alle de vakre turområdene, og alle mulighetene denne byen byr på når det kommer til ute aktivitet. I 60 minutter koste jeg meg i klart fint høstvær, med elva, havet og bystranda å hvile øynene på. Sjekk gjerne ut min instagram for nydelige bilder fra turen. Instagram: marenerdvik

En liten styrkeøkt har det også blitt tid til. I dag fokuserte jeg på bryst og skuldre. En effektiv og kjapp økt på Solsiden, hele økten var unnagjort unnagjort på en drøy halvtime.

6-8 rep x 3 sett av følgende øvelser:

  • Benkpress
  • Brystpress med hantler
  • Flies i kabel
  • Skulderpress 
  • Sidehev
  • Militærpress

 

På vei hjem dro jeg innom matbutikken og gjorde unna den obligatiske fredagshandelen. I handlekurven min i dag var det både melkesjokolade, sørlandschips og peanøtter, men det er helt i orden – det var nemlig et lass av sunne ting der også. Jeg koser meg med den beste samvittighet i helgen, og det smaker ekstra godt fordi det kun skjer i helgen og ikke hele uken. 

Hva er deres helgeplaner? 

 

Smiiiiil Maren


15 kommentarer
    1. Hei Maren 🙂
      Du er virkelig en sann inspirasjon!
      Lurer bare på en liten ting, etter du fikk nytt design på bloggen, så er det ikke mulig å bla helt tilbake i arkivet, f.eks at det kun er mulig å bla seg tilbake til innlegg som er skrevet sent i de ulike månedene. men det er ikke mulig å få lest de som ble skrevet tidlig den måneden. Syns det er litt synd, og lurer på om det er mulig å fikse det?
      Keep up the good work, jeg kommer hvertfall til å fortsette å lese bloggen din 🙂

    2. Hei!
      Kjører du i den rekkefølgen som du har skrevet ovenfor? Jeg fikk laget meg et skulderprogram fra en Pt, han nevnte at jeg kunne varme opp med lett skrå brystpress hantler men ikke slite meg ut på brystøvelser før jeg skulle kjøre i gang med skulderprogrammet. Jeg har siden da kun kjørt skulder alene og aldri kjørt noe bryst i tillegg fordi jeg også kjenner jeg er såpass sliten i overarmer etter skuldertreningen….. er det ikke lurt å kjøre skulder + noe annet og bryst en annen dag?

    3. Hanne Miranda: Vanligvis trener jeg bryst + triceps, rygg + biceps, ben alene og skuldre alene. men nå i eksamensperioden er jeg fornøyd hvis jeg får inn 2 styrkeøkter pr uke, så da slår jeg ting litt sammen. men i utgangspunktet er jeg enig med deg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg