Work & Workout

Gårsdagens hvile og økte matinntak gjorde virkelig susen og formen er så mye bedre i dag. 9 timer søvn gjorde også godt for kropp og sjel. Kroppen er kul altså, den sier ifra når jeg trenger en timeout, og responderer så bra når den får litt ekstra pleie. Jeg våknet i dag morges og kjente meg i fin form. I dag har jeg sen forelesning, noe som betyr at jeg har muligheten til å trene på morgenen, eneste problemet er at jeg også har en mailboks som snart eksploderer. Så hva gjør man når man har masse jobb og masse treningslyst, men kun et par timer til rådighet? Jo da multitasker man! Work and workout – samtidig.

Jeg stilte tredemøllen opp i kraftig motbakke og begynte å powerwalke, takket være iphonen kan jeg også lese og svare mail på telefonen. Så der trasket jeg i vei mens jeg mailet i vei med diverse sammarbeidspartnere, sponsorer, kunder, og annet jeg måtte få unna. Jeg fikk også satt opp en to-do liste over ting jeg må få unna, og organisert litt. Det er jo faktisk helt perfekt å gjøre slike ting samtidig! Svetten silte mens jeg gikk og ifølge pulsklokken min ble det en solid cardioøkt. Det tok i underkant av 40 minutter å komme gjennom mailboksen, og da unnet jeg meg 10 minutter med instagram, blogger og nyheter på nett. Hverdagsluksus kaller jeg det! 

Nå skal jeg kose meg med litt lunsj og en stor kopp kaffe, før det er tid for forelesning. I dag skal jeg både lære å sette sprøyte og bli stukket av medstudenter. Skrekkblandet fryd! Jeg ønsker dere en strålende tirsdag alle sammen. Put a smile on your face, and suddenly the world is a better place.

 

Smiiiiil Maren


6 kommentarer
    1. Du er så flink! Men en ting jeg lurer på, når du har sånne dager som i går, hvor du spiser ekstra osv. Føler du deg ikke oppblåst dagen etterpå da? Jeg er litt redd for å ta sånne dager, for vekta fyker alltid på meg, og jeg er så redd den aldri skal gå ned igjen..

    2. Anette: jo det blir man, men det er jo bare vann i kroppen, det forsvinner like raskt som det kommer! Det er ingenting å være redd for:) Du legger ikke på deg fett, det er kun kroppen som holder væske dagen etter en slik spise-dag.

    3. Kan du legge ut et innlegg om hjemmetrening? Altså sette opp et effektivt styrkeprogram for hele kroppen som man kan gjennomføre hjemme?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg