Lørdagsmorgen på Fitnessdk

Sist gang jeg var å besøkte min gode venninne Celine her i København, ble jeg møtt med kaker, boller og brus. Danskene liker å kose seg, og det er alltid en lykke å komme på besøk hit. jeg forventet å bli møtt av den samme menyen denne gangen, men der tok jeg feil. Her har sannelig ting skjedd. Jeg ble møtt av supersmoothies, proteinshake og treningslyst. På kjøkkenbenken stod det linet opp all slags økologiske godsaker, kjøleskapet var fyllt av sunne gode råvarer og for å toppe det hele hadde Celines mann meldt oss alle på en gruppetime på Fitnessdk i dag morges. Jeg er mildt sagt overrasket, og enormt imponert over denne endringen. Nå skal det sies at usunnhetene fremdeles kommer frem i helgene, og lørdagen er fremdeles kosedag. I kveld vartes det opp med masse godt her i huset, så ekstremt har det ikke blitt, men en stor endring på hverdagsrutinene har absolutt funnet sted. Jeg digger det! 

Alt jeg fikk vite før gruppetimen i dag var at det skulle være en slags funksjonell type trening. Når vi ankom treningsenteret ble vi møtt av en energisk og hardcore instruktør som stod klar for å ta oss gjennom en tøff crossfit inspirert økt. Vi startet med en heftig stafett som bestod av sprint, spensthopp, og høye kneløft. Dagens WOD så slik ut:

  • 100 pushups
  • 100 boxjumps
  • 100 overhead squat med kettlebells
  • 100 dips
  • 100 burpees
  • 100 ballkast (inkludert spuats for hvert kast)
  • 100 situps med medisinball (på strake armer over hode)

 

Økten ble avsluttet med Tabata med mageøvelser.

Alt dette hadde vi 30 min på å få unna, og vi jobbet sammen to og to. Jeg teamet opp med en kompis av celines kjæreste, og vi presset hverandre langt ut av komfortsone. det er så rått når man møter en person med like høyt konkurranseinstinkt som en selv. Vi jobbet sammen og kom i mål før tiden var ute. På et tingspunkt så jeg svart, og hadde kun en tanke i hode – jeg SKAL klare den tidsfristen. Etter økten var vi en latterlig spruddlende og super giret gjeng som forlot treningssenteret. Enormt fornøyde med egen innsats og super klar for å nyte en deilig lørdag i københavn. 

Nå er vi tilbake i leiligheten etter en deilig dag på strøget. Nå skal kvelden nytes med gode venner, god mat og drikke. 

 

Smiiiil Maren


3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg