En svett og fin ukestart

Denne mandagen går i ett, med både forelesninger, jobb og jentekveld med sushi og kos senere. Jeg valgte derfor å sette på vekkerklokken ekstra tidlig å få unna dagens treningsøkt på morgenen. Det føles grusomt når klokken ringer, men nå man bare kommer seg opp er det ikke så galt, og følelsen du sitter igjen med etterpå er virkelig helt fantastisk. Det er akkurat den følelsen som gjør det hele verd det for min del. jeg blir helt ruset og høy på livet av endofriner. *ler* 

Dagens økt ble ren kondisjonstrening. jeg startet med 30 minutter rask gange i motbakke på tredemøllen, etterfulgt av 10 intervalldrag på høy hastighet, uten incline på møllen. Jeg løper veldig lite for tiden, og er overhode ikke i den samme formen som før, men jeg gjør så godt jeg kan, og ingenting er bedre enn det. I dag gikk jeg på 6 km/t på 8% motbakke i 30 min, intervallene varte i 30 sekunder, med 30 sekunder pause mellom hver. Jeg løp på 15 km/t og med 0% motbakke. Jeg gikk ned i 5 minutter på 5 km/t helt uten motbakke. Totalt ble det en 45 minutters svettefest og en super start på uken. 

Resten av dagen blir tilbragt på skolebenken, etterfulgt av en ettermiddag på jobb på Høyer før sushikveld hos skjønne Charlotte venter i kveld. Jeg liker så godt å spise sushi og ha jentekvelder på en vanlig hverdag, helgen er alltid så deilig uansett, så jeg synes det er viktig å spre slike ting litt utover uken. Er dere ikke enige? 

Er det flere som har noen spreke eller hyggelige planer for denne mandagen?

 

Smiiiil Maren


9 kommentarer
    1. Hei! Lurte på hvilken str du har i better bodies tightsene og hvilken modell du har ? Kan du evt linke til dem ? Hvordan synes du de er til løping og styrke ?
      Ha en fin mandag ! 😀

    2. startet selv morgnen min med en treningsøkt, utfordret meg selv 1 time på sykkel, jeg som hater å sykle. Og det gikk overraskende bra, og deilig er det da man er ferdig !:)
      Ellers bruker jeg dagen på å studere, også blir det en økt med styrke senere i kveld !:)
      ha en fin mandag videre 😀

    3. Lite som slår morgentrening i en ellers så travel hverdag. Tror det blir morgentrening på meg alle øktene denne uken pga, eksamen. Litt godt og 🙂
      Vil anbefale deg å ha noen prosent stigning på møllen selv på kortintervaller for å skåne knærne dine. Med 0 prosent stigning, er det nesten som å løpe i nedoverbakke. Sett den mellom 1 og 2, og det blir mer reelt motstanden som du får ute, + knærne dine vil takke deg. Mølle er hardt underlag i utgangspunktet.
      Hilsen ei som har løpt på seg runners knee før på mølle, og vil ikke anbefale andre det.
      Ha en fin mandag videre, kos deg med sushi!

    4. Hei du! Jeg må bare si at bloggen din har med tiden blitt den jeg gleder meg mest til lese, og jeg blir så glad når det kommer ut nye innlegg! 🙂 Du skriver om så mye forskjellig, du virker så ærlig og skriver om slik dagen din faktisk er, om den har vært super eller kanskje litt tyngre enn ønskelig.
      Jeg håper ikke det er rart at jeg sier det jeg skal si nå, men jeg har hatt det litt vanskelig de siste månedene, og har mange valg å ta akkurat nå. Jeg bor hjemmefra, studerer, og savner rett og slett hjembyen, familien, venner, kjæresten, jobbene mine og bare alt det trygge som er der! Jeg vurderer altså å reise hjem, for å begynne på studiet på nytt, og får altså fritak fra noen fag osv. Jeg er ikke en person som kan være hvor som helst, jeg er veldig følsom og trenger “verdiene” mine, hvis du skjønner. Selv om jeg prøver å være positiv og være takknemlig for at jeg er frisk, kan studere og har fine folk i livet mitt, er det noe som mangler. Jeg husker du fortalte om da du ikke følte deg helt 100 % hjemme i Oslo. At du savner Oslo av og til, men at Kristiansand er hjemmet ditt. Jeg kjente meg veldig igjen! Jeg spør ikke om råd fra deg om hva jeg skal gjøre, det skal jeg ikke bry deg med! Men det er jo mange flere som har vanskelige avgjørelser de må ta, angående jobb, studier, forhold, flytting og masse annet, og jeg syns du er så flink til å motivere til å ta riktige avgjørelser. Jeg skal ikke be deg skrive et innlegg om dette altså, men jeg ville bare si det til deg, hehe! Det virker som du tar valg som er riktige for deg, og det misunner jeg! Du har en så flott innstilling! Du er positiv, men ikke redd for å innrømme hvis du føler deg nedfor. De fleste av oss har jo både gode og dårlige dager, og mange har den oppfatning at bloggere har det fint hele tiden. Så stå på og skrive de fine innleggene dine! Jeg setter i alle fall stort pris på dem!

    5. Hei du!
      Jeg lurer på en ting. I dag på trening skjedde det noe veldig ubehagelig. Jeg sprang intervaller, og disse springer jeg ukentlig. På slutten intervallene blir man jo ofte tungpusten og sliten, men i dag på den ene intervallen stengte det seg helt. Jeg slet virkelig med å puste lenge etter, og alt blinket og jeg ble veldig svimmel og kvalm så jeg måtte avslutte med en gang. Dette har aldri skjedd før..så jeg lurer på om du vet hva dette kan ha kommet av, eller om det normalt?
      Ha en fin kveld videre, Maren! 🙂

    6. Du er virkelig super god som bare gjør det! Herlig med en svett start på en ellers aktiv dag! Håper tirsdagen blir like så god!:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg