Inspirasjon på matfronten

For meg er det viktig å finne inspirasjon for holde på motivasjonen både for trening og ikke minst matlaging. Det florerer med treningsbilder som skal motivere, men det er ikke her jeg føler jeg får den største motivasjonen til min livsstil. Jeg finner derimot mye inspirasjon i delikate, fristende matbilder. I dag skal jeg dele noen av de bildene som inspirerer meg:












Håper dere også fant litt inspirasjon i disse bildene. Bruk det til å ta sunne smarte matvalg i dag. Et lite tips: Kjøp et eple eller to på vei hjem fra jobb/skole, slik at du ikke er helt tom når du skal handle mat og ikke minst lage mat. Det resulterer ofte i at man velger kjappe løsninger fordi man vil ha mat raskt.

Sunn mat tar ikke lenger tid, det krever bare at man planlegger litt og tenker seg om. Du tenker bedre når du ikke er skrubbsulten. Så ta deg et knekkebrød, en skyr eller en frukt i det du går fra jobb / skole, ha en handleliste ferdig skrevet og la denne onsdagen bli inspirerende, frisk og sunn på matfronten. Tenk kreativt, selv en salat kan bli fantastisk med litt spennende ingredienser. Utfordre den vanlige salaten din med noen nye ingredienser, eller test ut et helt nytt krydder på laksen. Bytt ut risen med coscos eller utfordre den vanlige kyllingfileten din med å kutte et snitt i den og fylle den med hvitløksmør, pesto eller philadelphia ost før den går inn i ovnen. Ta deg et par minutter ekstra når du tilbereder yogurten og tilsett friske bær og hakkede nøtter – det gjør virkelig en forskjell. Er dere med på tankegangen? Det er SÅ mye spennende man kan gjøre hvis man bare setter av litt tid til å tenke seg om å legge en plan.

Ha en deilig og inspirerende dag

 

Smiiiiiil Maren


11 kommentarer
    1. Helt enig! Det er masse man kan gjøre. Selv merker jeg at det er veldig viktig å hele tiden ha sunne elementer lett tilgjengelig hjemme. Har man forskjellige nøtter i skapet og forskjellige bær i kjøleskapet koster det deg lite ekstra å slenge dem i yoghurten, f.eks 🙂

    2. Trengte virkelig å lese nettopp dette innlegge akkurat no.. e vikar for ei venninne å på pulten æ sitt ved står det e ei skål med sjokolade å friste..bare 4 timer til med å bare se, ikke røre :p

    3. Det ser kjempegodt ut! Deilig mat og syns det er supert at du har med inspirasjonsinnlegg og bilder, for som du nevner bidrar det til motivasjon 🙂 Selv er jeg svært forkjøla for tida, kjipt å ikke kunne trene, desto viktigere å spise sunt slik at jeg fort kan bli frisk og tilbake på trening! 😉

    4. Superbra blogg! 🙂 Har er spørsmål. Har nettopp begynt å trene knebøy med stang (foreløpig ingen vekter), men dagen etter har jeg hatt ekstremt vondt i korsryggen. Gjør jeg noe feil, eller har dette noe med at jeg aldri har gjort dette før og bruker muskler jeg ikke har trent på samme måte før? Er 20 år 🙂 Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg