Mestringsfølelse

ENDELIG – et tegn til fregang på trening. Jeg har stått bomstille på absolutt alt av trening i lang tid, både styrketrening og kondsjonstreningen. Det var derfor mildt sagt befriende med en solid løpetur på mølla  dag. Jeg løp kort-intervaller og fikk virkelig skrudd opp hastigheten. Jeg har vært så tung i kroppen og beina den siste tiden, at hastigheten på intervallene har vært direkte latterlig. I dag ble det som sagt endelig litt fart på sakene igjen, og jeg fullførte samtlige intervaller på brukbar hastighet. Det er forskjell på folk, og min hastghet vil kanskje føles kjapt for noen og treg for andre – det viktigste er at for meg så var det et steg i riktig retning og en fantastisk følelse. Jeg er ikke helt der jeg var for noen mnd siden, men jeg er i det minste på rett vei. Jeg hadde ingen intervaller under 17 km/t og de raskeste var opp mot 20,5 km/t.

Dagens økt:

  • 10 min rask gange
  • 10 sprintdrag av 30 sekunder med 30 sekunder pause (hoppe av)
  • 15 min nedtrapping med rask gange

 

En 35 minutters solid cardioøkt som gjorde meg så vanvittig glad og full av brusende endorfiner. 

 

Smiiiiil Maren


12 kommentarer
    1. Tila: Nei det gjør jeg ikke 🙂 Ligger nært opp mot maks på dragene. Har en liten pause fra pulsklokken nå. Lar heller følelsen i kroppen styre økten, og ikke tallene på en klokke 🙂 Dette funker helt fint for meg nå etter mange år med trening som har resultert i at jeg kjenner kroppen min godt og kan styre intensitet uten pulsklokke.

    2. Herregud! Det synes jeg er kjempebra jeg. Ligger selv på rundt 17km/h på disse dragene, og føler jeg står bomfast. Men går i det minste bedre på styrketreningen for tiden da. Øker som bare det for tiden! Er vel perioder. Snart blir det vel omvendt 😀

    3. Oi, så bra at du har fått fremgang! Du er virkelig mitt forbildet når det gjelder trening! Du inspirerer meg så masse og jeg kjenner meg selv i det du skriver.. Skal springe halvmaraton i Oslo på lørdag så hviler føttene nå i 2-3 dager.. Gruer meg litt, men uansett hvordan det går skal jeg været stolt over meg selv! Jeg har gjennomført et løp..

    4. Du er så flink og motiverende. Følte meg først latterlig treg, helt til jeg leste videre at det var 30 sekunds intervaller. Jeg kjører som regel 4×4, og da er selvsagt tempoet noe roligere enn på 30 sekunder, haha 🙂 Men tror nok det må mye til før jeg løper i nærheten av ditt tempo, spreka!

    5. Det er så deilig! Det er den beste følelsen i verden når man har stått og stampet i det som føles som en evighet, også plutselig så klaffer det! Herlig herlig HERLIG!:-)

    6. Hei,
      Kjekk blogg du har Maren.
      Synes du at det er vanskelig å kombinere styrketrening og springing? Eg føler meg så enormt tung i kroppen etter å ha trent styrke. Er nesten slik at eg ikke orker å trene styrke fordi det er så domt at det går utover springingen. Har du erfaring med dette? Blir du også tung i kroppen? Noen tips?
      Anna 🙂

    7. Du ser jo latterlig fresh og flott ut etter en slik økt! Hadde bare jeg vært likedan 😉 Jeg blir nemlig så rød i ansiktet at jeg nesten slår over til lilla- OG jeg blir helt kvit/gul rundt hele munnen. Veit du hva dette kan komme av, Maren? For lite oksygen, eller mangel på noe annet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg