Velkommen september

God morgen hjerter, har dere sovet godt?

Jeg sitter her i sofakroken i min nye lille hule, jeg har et mykt pledd tullet rundt meg og en varm kopp kaffe mellom hendene. Plutselig kom høsten, og morgenene er kjølige. Vet dere hva – jeg elsker det! Jeg synes sommeren er deilig, men ingenting er som de første friske klare nydelige høstdagene. Naturen skifter farge og blir til en fargefest. Jeg elsker å gå tur ute om høsten, alt føles friskere og renere på en måte. For ikke å snakke om alle de deilige nyhetene i klesbutikkene. Finnes det noe gøyere enn høstklær? Alle de fine fargene og nydelige stoffene. Store skjerf, myke ullgensere, kule boots og gode høstjakker. For ikke å snakke om treningsklærne for høsten, de er så latterlig digge. Løpejakkene og forede tights. Jeg skal fornye meg litt på høst/vinter treningsklær i år, da mye av mitt er utslitt. Jeg gleder meg til å dele spreke og inspirerende innkjøp med dere. Nei spør dere meg er høsten fantastisk, og jeg ønsker september hjertelig velkommen. Jeg vet at det er er mange av dere om ikke deler denne sprudlende entusiasmen for høsten, så jeg har derfor satt sammen noen små bildekollasjer og håper det kan være til inspirasjon.




Jeg håper noen av dere nå fikk en liten påminnelse om hvor mange hyggelige ting det er med høsten, og at man kan velge å glede seg over alle de koselige fine tingene høsten bringer med seg, istede for å fokusere på at sommeren er over og det går mot kaldere og mørkere tider. Det handler om å se glasset som halv fullt eller halv tomt. Høst og vinter kommer uansett, så det gjelder å gjøre det beste ut av det. Jeg for min del gleder meg til joggeturer i høstvær, innekvelder med tente lys, varme pledd og en god film , bake eplekake med norske epler, gå på lagrennski, dra på hytta på fjellet, nyte en stor kopp kakao foran peisen – ja, jeg kunne fortsatt i det uendelige. Det handler om hva man velger å fokusere på, og jeg for min del, gleder meg til denne årstiden.

 

Smiiiiiiil Maren


 

16 kommentarer
    1. Takk for at du deler av entusiasmen din! 🙂 Det passa meg perfekt å lesa dette innlegget no, for eg treng å øva meg på å sjå glaset som halvfullt 😉 ha ein god septembersøndag, vakre vesen! <3

    2. Er så enig med deg, Maren! Elsker høsten! Ingenting er som å være ute på fjelltur/skogstur i klar og frisk høstluft omgitt av høstfarger, på løpetur en kjølig og frisk morgen, på elgjakt eller sopptur, å ta en vaarm dusj etterfulgt av en varm kopp med kakao i sofakroken, etter en gjennomvåt treningsøkt ute, mørke kvelder med stearinlys og den første snøen.. Høst er bra! Skikkelig glad for at jeg bor i ett land som har fire forskjellige årstider. Hver med sin sjarm 🙂 Håper du får en super søndag, Maren! 🙂

    3. Du har så rett, Maren! Det handler om å sette pris på det som er akkurat nå! 🙂 Selv fikk jeg en god følelse av høstbildene dine, og ble minnet på hvor fin og koselig høsten egentlig er! Ha en flott søndag! 🙂

    4. Helt enig! høsten har sine fantastiske sider den og! takk for påminnelsen 🙂 Et treningsklærspørsmål: etter at jeg kjøpte 2XU-tights har de andre tightsene mine ikke kunne måle seg med den lenger og føles dvaske. har du noen tips til andre tightser som kan være bra, gjerne med en litt mindre stiv pris 🙂

    5. Jeg er selv svært glad i høsten, og gleeeder meg til teppe,telys og tekos!:) Og det et som du sier, Norge får så vakre farger om høsten!:-D

    6. Åå, det er så sant – høsten er uten tvil en favoritt! Gleder meg enda mer nå, takk for super inspirasjon <3

    7. Høsten er nydelig, koselig og ikkje minst hjertelig velkommen hos meg også! I år får eg ikkje oppleve den norske høsten, men skal bu i solskinnsstaten Florida 🙂 Både trist og godt, men høsten kommer alltid tilbake neste år, tihi 😀
      – Ønsker deg en fin Søndag Maren 🙂

    8. Vil bare si at du må være veeeeldig forsiktig når du er ute og jogger i bameheia eller a
      andre steder når det ikke er mye folk ute! Jeg tenker på henne i Ålesund, bare litt yngre enn deg. Du vet det er gærne folk overalt!!!!
      ikke ha musikk på øret, ha sansene i beredskap og take care!!!!!! Voldtekt og drap kan skje hvor som helst!!

    9. Har det på akkurat samme måte! Er ærlig talt drittlei av sommer nå og kan ikke vente til høsten kommer for fullt 🙂

    10. Enig, gleder meg veldig til høsten. Eiiiiinaste minuset er at her på vestlandet har høsten en lei tendens til å regne heilt bort : / Men dei få dagane det er opplett, er det virkelig fantastisk å gå tur/jogge i parken og nyte gjenspillet frå alle fargane og gjerne ei lav sol:) Ååh, blir varm inni meg berre av tanken!:) Nei, høsten i år, den må berre bli bra altså!: )

    11. Takk for den fine påminnelsen! Det er fort gjort å tenke negativt når mørket og kulden kommer snikende, men når jeg ser på disse fine høstbildene du har lagt ut her så husker jeg jo hvor fin høsten er! 🙂 Sjølv om sommeren har gått alt for fort så er det jo egentlig kjempedeilig når den kalde, friske lufta kommer- og ikke minst alle fargene. Det er jo som å gå inn i et maleri! Og kakaokoppene med krem- mm!

    12. Hei! Må bare si at jeg digger bloggen din:-) du har så mange tips og er til så stor inspirasjon.
      Jeg har et spørsmål: Er det lur og vil du annbefale å trene biceps og triceps ilag? Altså i samme treningsøkt?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg