Nytt Taco-triks

Det er ingen hemmelighet at jeg elsker taco. Det er uten tvil det aller beste jeg vet, og jeg spier det minimum tre ganger per uke. Ja det er faktisk helt sant. *ler* Jeg har delt mine små tacotriks med dere flere ganger tidligere, men jeg gjentar dem mer enn gjerne.

Taco kan enkelt gjøres litt sunnere ved at du bytter ut følgende ingredienser med et sunnere alternativ:

  • Kjøttdeig – Karbonadedeig
  • Lefser – Fullkornslefser eller speltlomper
  • Rømme – Mager kesam
  • Salsa – Santa maria salsa uten sukker

 

Så enkelt er det å gjøre om den deilige tacoen som de fleste av oss kun spiser i helene, om til rene helsekosten. I dag testet jeg noe nytt med min elskede taco, og jeg har derfor et helt nytt taco-tips til dere. Vanligvis steker jeg karbonadedeigen med vanlig taco mix krydder, i dag tilsatte jeg litt cayennepepper sammen med taco miksen, og det skal jeg si dere ble stor suksess. Kjøttdeigen fikk en helt nydelig smak, skikkelig spicy og sterk. Nå skal det sies at cayennepepper er et sterk krydder, så bruk det med omhu. Jeg drysset et tynt lag over kjøttdeigen i panna (etter jeg hadde blandet inn den vanlige tacomiksen og litt vann og stekt det en stund) og det gav en sterk og nydelig smak, som tok hele tacoen til et nytt nivå. 

Ellers var tacoen som den alltid er her i huset. En diger tallerken med salat, mais, avokado, agurk, tomat, karbonadedeig, salsa, mager kesam og en pakke speltlomper ved siden. Så fyller jeg lefse for lefse med nydelig tacosalat. Beste mat på jord, som i dag ble enda bedre med et dryss av cayennepepper. Test det ut dere – jeg tørr nesten garatere at det blir en suksess dersom du liker spicy mat med mye smak. 

Jeg har en deilig langhelg foran meg, uten så alt for mange avtaler. Det er utrolig godt etter en hektisk uke. Forell meg om deres helg, HVA SKAL DERE DENNE HELGEN? Ingenting er bedre enn å høre og la seg inspirere av andres helgeplaner. 

 

Smiiiiil Maren


15 kommentarer
    1. stilig!
      Har egentlig ganske kjedelige planer, jeg.. lekser for det meste, og dersom været blir sånn noenlunde dropper jeg det sikkert til fordel for å gå ut! 😛

    2. Blir litt jobb, litt lekser og MASSE kos og kvile på denne frøkna i helga:) neste helg blir det nemlig jobbing fredag, lørdag og søndag, i tillegg til full skuleuke og trening, så treng å lade batteria litt! Lurer forresten kva linje du gikk på vgs og evt kva fag du tok? Er spennande å høre kva veger andre folk går/har gått:)
      Sender en stor fredagsklem til deg!

    3. Skal også spise tacoo i dag! 😀 Og jeg er enig, spiser det gjerne 3 ganger i uken, om ikke 4 haha!
      Man går bare ikke lei det! Jeg pleier også å variere, og da bruker jeg å ta tacolefse med saus, kjøttdeig og ost og rulle sammen og steke i ovnen med ost oppå også. Og spise med salat og rømme til. Nyyydelig!
      Ha en fin kveld 😀

    4. Tusen takk for herlig taco-tips, neste gang blir det cayannepepper sammen i panna 😀 elsker sterk&spicy mat, så det passa midt i blinken 🙂
      I helga blir det kjærestekos og familietid på hytta, fjellturer i sola, nyte godværet mens vi har det og selvfølgelig matlaging 🙂 ønsker deg ei fin helg, Maren! 🙂

    5. Hej!
      Allt bra? 😀
      Gillar du tävlingar, makeup, mode och insperation lika mycket som jag?
      Då skulle du gilla min blogg, jag har just nu en tävling och veckans blogg igång, kika gärna in! 😀
      Super fin blogg förresten! 🙂

    6. Jeg skal fader meg prøve dette i morgen den dag!:-) I morgen skal jeg prøve meg på noe heeelt nytt… bøkgesurfing it is! Hehe, gleder meg en hel masse, og har troen på at det kan føre til masse morro!:-D

    7. Sjelden jeg kommenterer men nå må jeg;) du som er så opptatt av kosthold og “rene” matvarer burde jo så absolutt lage ditt eget tacokrydder. Det er super enkelt og du slipper alle de rare ingrediensene som er i det pulveret du kjøper. Masse sukker og tilsetninger er ikke bra for noen av oss. I vår familie har vi ofte taco, men kjøpt tacokrydder er bannlyst. Les bakpå pakken og la deg bli sjokkert;( velment råd. Elsker din entusiasme og glede over livet. Leser bloggen så og si daglig, i tillegg så er du flink til å inspirere!!! Klem

    8. Jeg er en skikkelig cayenne-entusiast! Jeg ble så glad i krydderet etter jeg oppdaget at det egentlig har en veldig søtlig smak – under alle flammene, selvfølgelig 😉
      Denne helgen underholder jeg – og resten av De Munnfulle – under premieutdeling i NM friidrett, som i år holdes i Tønsberg. I kveld skal vi også leke oss blant gjestene under banketten – det er enormt morro å kunne interagere direkte med publikummere! Det er mye hopp og sprett når vi bruker gjøgler-karakterene våre, og både fleksibilitet og spenst får kjørt seg godt ;D

    9. Jeg skal feire bursdagen min med venninner i dag, og holder på med å lage bounty-sjokolade og cake pops til feiringen!

    10. Ååh jeg er like taco gal selv! 🙂 skal prøve med kayenne neste gang for jeg liker det spicy. Vil bare si til deg Maren at jeg har blitt veldig glad i bloggen din og det har hjulpet meg mye å se at du har et avslappet forhold til ulike ting i livet (spesielt kosthold). At du deler med leserne dine at du faktisk spiser mye mat syns jeg er veldig veldig bra:) For eksempel det at det lett kan gå med en hel pakke speltlomper til middag, hehe. Jeg har sett andre populære bloggere som spiser to speltlompepizza til middag og det er greit nok, men jeg trenger minst fire av disse for å bli mett! Jeg som har en fortid med spiseproblemer blir lett påvirka av sånt på en dårlig dag og kan begynne å tenke at jeg spiser for mye osv. Selv om fornuften selvfølgelig vet at det er bare tull! Tror mange jenter spesielt kan ha godt av å bli minnet på at det er fullt mulig å se bra ut, samtidig som man spiser nok mat til å fore både kropp og sinn:) Tusen takk for det!

    11. Lurer veldig på hvor du får kjøpt santa maria uten sukker? Så ut som en innmari god middag! Idag er det godt jeg skal på middag hos en venninne, for jeg er totalt utmattet etter dagens 2 økter, så orker så vidt å drikke vann. MEN det er DIGG!!!! Innmari morsomt med giveaways! Håper det kommer flere der du deler ut proteinbarer og diverse sånt!
      Ha en flott lørdagskveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg