Imsdal Aktiv – Konkurranse

Jeg får mange spørsmål fra ulike kanter hvordan jeg klarer å holde på energien når jeg trener såpass mye og hardt, vel svaret er så enkelt som at jeg tar vare på kroppen min. Jeg lytter til den, og gir den best mulige forutsetninger for å prestere optimalt. Det gjør jeg ved å trene smart, hvile nok, spise nok og sist men absolutt ikke minst drikke nok! Når øktene blir harde og lange kan jeg oppleve at jeg får en tomhetsfølelse i kroppen. Jeg vil tro noen av dere har opplevd dette? Den vonde, kvalmende følelsen av at du overhode ikke har noe mer å gi, det er tomt for energi. Det er da jeg tenker smart og fyller på med en sportsdrikk. Vann gjør desverre ikke samme nytten når øktene går over en time i varighet. Jeg har i en periode benyttet meg av Imsdal aktiv under slike treningsøkter, og det finnes ingen tvil – det fungerer!

 

En ting er at du går tom på trening, de fleste klarer å karre seg gjennom siste del av økten og fullføre, men hva skjer etterpå? Du er så sliten, og helt tom, hva er sjansen for at du går rolig hjem og lager et sunt næringsrikt måltid? Av erfaring så blir det desverre slik at man i slike situasjoner tar dårligere kostholdsvalg, og enkelt faller for kjappe løsninger og usunne fristelser. Det er overhode ikke rart, jeg forstår det godt, men da er det viktig for meg å informere at dette kan enkelt unngås ved ar man fyller på underveis i økten istede, slik at man unngår dem utmattelsesfølelsen og de påfølgende negative konsekvensene

Sportsdrikk vil hjelpe deg å få mer ut av de tyngste/lengste øktene ved å:

  • Rehydrere / gjenopprette væskebalansen raskere enn vann
  • Fylle raskt opp glykogenlagre og gi ekstra næring når man trenger det mest
  • Erstatte tap av mineraler og salter man mister igjennom svette
  • Holde på væsken i kroppen bedre enn vann

 

Hvilken sportsdrikk skal man velge?


  Imsdal Aktiv Powerade  Yt sportsdrikkk
Energiinnhold

69kj (16 kcal)

69kj (16 kcal)

102kj(24kcal)

Protein

0 g

0 g

0 g

Karbohydrater

3,9 g

3,9 g

6 g

– Hvorav sukkerarter

3,9 g

3,9 g

6 g

Natrium

0,04g

0,05g

0,07 g

Kalium

19 mg

0 g

15 mg

Kalsium

6 mg

0 g

9 mg

Magnesium

3 mg

0 g

5 mg

Kunstig søtningsstoff

E955, E950

Kunstig fargestoff

E133

E133

 

Imsdal Aktiv er en fullverdig sportsdrikk, den er laget på naturlig kildevann og faktisk så er den den eneste sportsdrikken på markedet som ikke inneholder noen kunstige tilsetningstoffer. Imsdal aktive er like effektiv som andre sportsdrikker, da den inneholder den abefalte miksen av mineraler, karbohydrater og salter for å økt ytelse og langvarig utholdenhet, forskjellen er at den er sunnere og mer naturlig.

Powerade er den største sportsdrikken på markedet, men denne inneholder både kunstig farge og kunstig søtning. Den mangler også flere viktige mineraler man mister gjennom svetten. YT er en annen sportsdrikk som er utviklet av Olympiatoppen, det man bør tenke på her er at denne drikken er utviklet for toppidrettsutøvere som trener enormt mye mer og hardere enn den vanlige mannen i gata. Drikkene fra YT inneholder derfor 50% mer sukker/karbohydrater enn imsdal Aktiv og powerade. Det er noe å tenke over dersom man ikke ønsker et unødvendig høyt sukkerinntak. 

Generelle drikketips for økt prestasjon:

  • Bruk sportsdrikk kun til harde treninger over 60 min
  • En flaske holder for de fleste (0,5-0,7 l)
  • Sportsdrikk kan brukes effektivt dersom man starter i minus (drukket for lite/spist lite før trening)
  • Det er smart å drikke ofte, og gjerne små porsjoner
  • 1% væsketap = 10% tap av prestasjon!!

 

Imsdal Aktiv kjører nå en konkurranse på sine facebooksider hvor du kan vinne 1 ÅRS GRATIS MEDLEMSKAP HOS ELIXIA og 1 ÅRS FORBRUK AV IMSDAL AKTIV.

 

For å være med i konkurransen:

1. Les fitnessbloggen sin artikkel HER

2. Svar på DISSE TRE spørsmålene og vips er du med i trekningen 

 

Lykke til dere, håper virkelig en av mine fine lesere stikker av med denne supre premien!

 

I samarbeid med Imsdal Aktiv

11 kommentarer
    1. Dette var et supert råd. Enkelt og greit for å holde oppe intensitet og ikke “gå i fella” etter en hard økt! Hurra for smarte tips!

    2. Så en test på Dagbladet om sukkerinnholdet i diverse drikkevarer, og Imsdal Aktiv lå ikke bra an :/

    3. Den genseren du har på bildene var helt fantastisk fin og med en nydelig farge! Får jeg spørre hvor har du kjøpt den henn..? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg