Remember why you love the run

Denne liker jeg så godt, og de dagene beina kjennes ekstra tunge og motivasjonen svikter så tar jeg en titt på denne:

Det er akkurat slik det er for meg. Jeg kan sitte hjemme og tenke at jeg ikke orker, at været er for dårlig, og flere slike unnskyldninger. Hvis jeg likevel klarer å få på meg treningsklærne, knytte på meg joggeskoene og komme meg ut så kjenner jeg den deilige kriblende følelsen komme snikende. Den gode følelsen av frihet. Pulsen øker, musklene jobber, svetten kommer snikende, skuldrene senkes og jeg kjenner at kroppen min takker for meg at jeg holder den aktiv. Stress og tankekjør forsvinner og jeg husker hvorfor jeg elsker å løpe. 

Prøv å visualiser den magiske følelsen du får når du klarer å komme deg på trening. Husk den deilige roen du får i kroppen etter en god økt. Prøv å husk hvorfor du elsker å trene, og minn deg selv på at den deilige følelsen er tilgjengelig for deg, alt du trenger å gjøre er å bestemme deg for å ta steget over dørstokken.

Jeg oppfordrer alle til å gjøre noe sporty i dag. Ta trappen istede for heisen, eller reise deg opp og ned fra kontorstolen 50 ganger i løpet av arbeidsdagen, gjør noe – alt er bedre enn ingenting. Ha en strålende onsdag 🙂

 

Smiiiiil Maren

 

PS: Vinnere av konkurransen ble Mia og Trude – dere har begge fått mail av meg! Tusen takk for alle bidrag. Neste Give-away er like rundt hjørnet.


6 kommentarer
    1. Ah, hærlig innlegg. Akkurat denne motivasjonen eg trengte i dag for å snøre på meg joggeskoa og komme meg ut på tur. Takk!

    2. Var ute av døra 07:25 ca i dag morges, etter rett og slett og ha skjerpet meg!
      Jeg lå i senga kvart på sju og tenkte: “Nei, jeg stikker ut klokka åtte…” Da klokka var ti over sju tenkte jeg: “Faen heller, du kommer deg ikke ut klokka åtte. Få på deg klærne og bare gjør det!”
      Noen ganger hjelper det å bare å la være å tenke og heller bare gjøre det!
      Don’t think about. Just DO it!

    3. Motiverendes innlegg! Har invitert noen venner på en aktivitetsdag i dag. På planen står volleyball og bading/hopping i elva. Avslutter dagen med grilling:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg