Welcome to paradise

Da var vi endelig på plass i nydelige Dubrovnik. Vi fløy ned med Flynonstop direkte fra Kristiansand til Dubrovnik. For en flytur! Jeg har aldri opplevd å få servert frisk frukt, foccacia med parmaskinke og grønnsakssnacks på et fly, i tilegg til at alle passasjerende fikk hver sin Ipad utdelt, slik at vi kunne se film, høre på musikk eller lese avisen hele flyturen. Så herlig! Her var det to fornøyde jenter skal jeg si deg. 

Vi hadde relativt høye forventninger til hotellet, og det infridde så til de grader, det er virkelig flott her. Vi ankom hotellet ved solnedgang i går kveld, og det gjorde hotellet enda vakrere. Hvit marmor overalt, små vannfontener og delikat design hele veien. Vi trives allerede. 

I går spiste vi middag her på hotellet, og det var en opplevelse for meg som er litt over gjennomsnittet glad i mat. Buffet med ALT du kan ønske deg. Jeg surret rundt og forsynte meg av alt mulig – flere ganger. Jeg endte opp med den merkeligste kombinasjonene, jeg hadde jo lyst å smake på alt. Biff, kalkun og laks på samme tallerken. Smørdampede grønnsaker, pestomarinerte grønnsaker, wok, frisk salat. oljestekte poteter, pasta, oliven, og en haug av ulike stuinger med ulikt innhold. Det var også sjømat, supper, og en egen avdeling med vegetarretter. 

Jeg trodde lite kunne toppe den middagen, men det var før jeg så frokosten! Kjære himmel – et rom fyllt med mat, og 6 kokker som står å lager alt mens du ser på. Omelett etter eget ønske, egget tilberedt akkurat slik du vil, pannekaker stekes mens du ser på, juicen pressen av den frukten du selv står å plukker ut. I tilegg var det alle typer brød, rundstykker, knekkebrød, frokostblandinger, musli, nøtter, frø, frukt, bær, yogurt, masse ulike typer skinke, like mange ulike oster, egen salatbar, grønnsaks bar, og et lite mini “bakeri” med alt du kan tenke deg av søte frokostalternativer. Jeg er målløs, og her skal vi boltre oss hver morgen i en hel uke – Hurra!

I dag har vi tilbragt hele dagen på stranda. Jeg la meg ned på en solseng rundt klokken 10 og der lå vi i nesten 6 timer, kun avbrutt av bading og innkjøp av mat og kald drikke. Late dager på stranden helt uten noen fysiske anstrengelser er så riktig akkurat nå. Komplett ferie avslappning. Jeg planlegger å komme hjem nøttebrun, uthvilt og med tidenes energioverskudd, super klar for en ny og spennende høst. 

Det var dagens lille reiseoppdatering fra meg. Nå skal vi dusje av oss saltvann og slappe av litt på hotellet før det blir koselig middag i kveld. Dette livet kan jeg lett bli vant til. Håper alt er bra hjemme. Nyt søndagen kjære dere.

 

Smiiiiiil fra Kroatia

16 kommentarer
    1. Åh kos deg så masse Maren! Jeg er også i Kroatia for øyeblikket, i Split. Kjenner meg igjen i absolutt alt du beskriver. Det er så utrolig vakkert her, maten er nydelig (frukten og grønnsakene både ser og smaker jo så utrolig mye bedre her nede). Og aldri har jeg vært i et land med så krystallklart hav og vakre strender. Må tilbake hit og se mer av dette landet! 🙂

    2. Åh så herlig!
      Jeg lengter tilbake til Dubrovnik! Nyyyydelig by som virkelig står til forventningene 🙂
      Kos dere masse 🙂
      Forresten, hva heter hotellet dere bor på? 🙂

    3. Virker helt fantastisk! Og all den maten!! Ble litt satt ut av bildene du hadde fra flyturen. Det er helt sant, alle fly burde ha det sånn!!

    4. Hei! Det der så jo bare helt fantastisk ut!:) Lurer også på hva turen kostet og hva heter hotellet dere bor på?:-D

    5. hej, gillar du eller dina läsare Miley cyrus? jag drev sveriges största fan blogg om Miley (peacemiley.blogg.se) men den blev nyligen hakkad och bort tagen.. Jag har lagt ner så mycket tid och ork på den bloggen för att göra mina läsare nöjda. tänk dig i min situation om din blogg skulle bli hackad och bort tagen? du skulle nog också bli otroligt förbannad, ledsen och besviken. Jag har mailat blogg.se men jag har inte fått något svar. Så nu behöver jag all hjälp jag kan få för att å tillbaka min statistik och läsare. Snälla kan du nämna vad som har hänt och hänvisa dina Miley fans till min nya blogg peacemileyray.blogg.se i ett inlägg snälla, jag behöver all hjälp jag kan få, vi måste få fast hackaren!
      tack på för hand.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg