Fremtidsplaner

Jeg sitter her med en litn klump i magen. Det gjør jeg alltid før jeg skal dele noe personlig på bloggen. Jeg føler det er på tide å oppdatere dere litt på hva som skjer i livet mitt. Det har nemlig endret seg totalt de siste ukene. Jeg har tenk mye, lagt planer, endret dem, bestemt meg, angret igjen, tenkt enda mer og diskutert utrolig mye med dem rundt meg. Jeg har de siste årene bodd og jobbet i Oslo. Jeg har hatt det utrolig bra, og blitt kjent med så mange fine mennesker. Jeg har fått jobbe med det jeg brenner for, og opplevd så mange fantastiske mestrings øyeblikk. Jeg har sett mål bli nådd, og hinder knust. Jeg er så stolt av å være personlig trener. Oslo har gitt meg mye, bland annet noen vennskap som vil være med meg livet ut. Oslo har desverre gitt meg et par andre ting også, som ikke er like positive. Jeg har følt meg ensom i hovedstaden. På et tidspunkt ble Oslo litt stort og upersonlig for meg. Dere som har fulgt bloggen lenge vet at jeg hadde en samboer i Oslo i flere år. Jeg er uvanlig åpen med dere når jeg nå forteller at tiden etter dette bruddet ikke var så enkel. jeg fant aldri helt min plass i Oslo – uten han. Jeg gav det godt over et år etter bruddet, jeg kjøpte min egen leilighet og stod helt på egne ben. Likevel føltes det ikke rett. Jeg satt i Oslo og lengtet etter å få ta del i hendelser her hjemme. Få oppleve ting familien min fikk oppleve uten meg. Jeg lengtet etter å se de gode gamle Kristiansandsjentene mine jevnlig. Jeg savnet rett og slett trygghet. 

Jeg følte også at jeg manglet noe i min jobbsituasjon. Personlig trener er supert, men det var liksom ikke helt nok. Det var utfordrende, for jeg visste at noe manglet. Jeg visst ebare ikke hva. Nå vet jeg det! jeg vet hva jeg elsker med PT jobben, og jeg vet hva jeg vil jobbe videre mot. Jeg er personlig trener fordi jeg ønsker å hjelpe mennesker å endre livet sitt. Jeg ønsler å hjelpe dem som virkelig ikke klare å hjelpe seg selv, dem som nærmest har gitt opp. Jeg ønsker å jobbe med livstilsendring, ernæring, trening, coaching, og motivasjon hos dem som sliter med fedme / sykelig overvekt. Jeg har derfor valgt å ta Sykepleien i tilegg til det jeg har av utdannelse som personlig trener, kostholdsveileder, idrett og diverse relaterte kurs innenfor faget helse. Nå er det altså slik at jeg selger leiligheten i Oslo, og jeg flytter til Kristriansand. 12 august starter jeg på Sykepleien på Universitetet i Agder. Jeg er så spent, og det kribler i magen. For dere som lurer, nei jeg flytter ikke hjem på pikerommet. Jeg er nå på leilighetsjakt i Kr.sand og kjøper min egen leilighet her. Jeg fortsetter som personlig trener, og jeg fortsetter å blogge – selvfølgelig! 

Denne avgjørelsen har krevd et rimelig heftig tankekjør, og jeg kan med hånden på hjerte si at dette er mildt sgat vel overveid. Leiligheten i Oslo er klar for visning, jeg har kommet inn på studiet og jeg er klar for å begynne å dra på visninger her i kr.sand. Jeg har også kommet inn på studiet på UIA og fått et par spennende jobbtilbud her i byen. Ting faller på plass, og det føles bra.  Jeg gleder meg til å begynne å bygge opp gamle relasjoner, pleie gamle vennskap, være tilstede. En annen gledelig nyhet er at familien vår vokser, og jeg skal bli tante for aller første gang. Det er stort, og jeg er så lykkelig over å få være her og være en del av det. 



Oslo vil alltid være der, og jeg kommer til å dra inn i både helger og ferier. Jeg har mye bra i Oslo og gleder meg veldig til å kunne komme på besøk, men det føles 100% rett å ikke bo der. Jeg ser mot fremtiden med et stort smil om munnen, endelig faller alle brikkene på plass.

 

Smiiiiiiil maren


41 kommentarer
    1. Høres ut som en rett avgjørelse for deg! 🙂 Vil bare si at jeg synes du er vanvittig søt, og utstråler så mye god energi 🙂 Det skinner gjennom på bloggen din at du er livsnyter og det er derfor så koslig å besøke bloggen din. Kunne ønske jeg var i Kr. sand og kunne bli kjent med deg, hehe:) Ha en fin søndag 🙂

    2. Ble så glad av å lese dette innlegget! Utifra bloggen din virker du som den perfekte sykepleier!
      Jeg har selv gått motsatt vei. Er ferdig utdannet sykepleier og skal nå begynne på PT, i håp om at de to kan kombineres. Målet mitt er også å kunne hjelpe folk med livsstilsendring, særlig de som sliter med overvekt!
      Gleder meg til å følge bloggen din videre!
      Lykke til med leilighetsjakten og skolestart!! Spennende med en ny start 🙂

    3. Kristiansand er glad for å få deg tilbake! 🙂 Når jeg en gang har råd til personlig trener, vet jeg hvem jeg skal komme til 🙂 Lykke til på UiA, sitter der selv for tida og skriver en master 🙂 Si ifra om du ønsker et par nye folk å skravle med!

    4. Gratulere Maren, gleder meg på dine vegne!
      Ser fram til å følge deg videre på ferden:) Takk for at du er du, å alt du gir gjennom bloggen! Ha en fortsatt fin sommer!

    5. Så spennende 🙂 glad på dine vegne! Fulgt
      bloggen din en stund nå og elsker den 🙂
      Motiverende og inspirerende 😀 stå på videre!!

    6. Det høres ut som du har en spennende tid fremover. Ingenting er bedre enn å føle at ting faller på plass:)! Du får ha lykke til med jakten på leilighet og studiestart:)

    7. Jeg har vært i samme situasjon som deg. Følelsen av endelig å ha bestemt seg er ubeskrivelig! Ut i fra bildene du har lagt ut på bloggen nå når du har vært i Kristiansand i sommer, tyder på at du har tatt den rette beslutningen 😉 Lykke til!!

    8. Både glad og trist på samme tid….Jeg er så sinnsykt glad for at jeg har blitt kjent med deg Maren og jeg håper vi klarer å opprettholde kontakten selv om du nå flytter fra Oslo. Det båndet og det vi har vært igjennom er spesielt og betyr utrolig mye for meg og jeg får klump i halsen og en tårene renner nedover kinnet…. Glad i deg <3

    9. Viktig å følge hjertet sitt =) Masse lykke til på sykepleien 😉 blir spennende å følge deg videre!

    10. Lykke til, Maren 🙂 sykepleien tror jeg vil passe deg perfekt! Jeg er selv sykepleier og ønsker å jobbe med det samme som deg.. Så til neste høst skal jeg ta master i folkehelse. Slik kan jeg få meg en jobb innen ernæring, helse og livsstil 🙂

    11. Det er tøft av deg å ta det steget å flytte hjem igjen og jeg håper virkelig du kommer til å trives med valget du har tatt. Masse lykke til med studiet og ikke minst gratulerer så mye med at du skal bli tante 🙂

    12. Så ærlig og fint innlegg,Maren! 🙂 Du er veldig reflektert, åpen og moden. Det er så kjekt å få bli bedre “kjent” med deg! 💗 Det høyres ut som eit rett, smart og godt valg for deg. Du kjem til å bli ein utmerka sjukepleiar, med din faglige bakgrunn, og din strålande, hjertevarme personlighet! 🙂

    13. Gratulera så masse, Maren!! 🙂 veldig glad på dine vegne,og sette stor pris på at du e så open og ærleg med oss lesarar 🙂 ønske deg alt godt!
      Klem Silje

    14. Viktig å følge hjertet sitt – gjør det som føles rett og godt for deg 🙂 Det å trives både i jobb og på riktig sted har alt å si. Jeg er selv nyutdannet sykepleier og jeg elsker yrket! Liker å jobbe så tett på mennesker og kunne hjelpe dem som er alvorlig syke og som ikke har det godt. Utrolig givende og bra yrke på mange måter. Tror dette passer perfekt for deg med din bakgrunn, personlighet og interesse. Har selv gått på UiA i Grimstad – utrolig bra! Gled deg 🙂 Masse lykke til! Gleder meg til å følge deg videre 🙂

    15. Jeg føler også slik med Oslo. Jeg liker byen kjempegodt, men jeg finner liksom ikke mitt sted der. Jeg blir så utrygg og ensom. Og jeg har fire år igjen på studiet 🙁 Uæ. Godt å høre at du har funnet din vei <3

    16. Kjære fine Maren! Så bra, fint og ærlig du skriver. Det er mange som blir glade for valget ditt ved å flytte hjem. Jeg får se min kjære gode venninne når jeg vil, jeg kan benytte meg av landets dyktigste PT, og lille Daniel kan bli kjent med “fille” tanten sin💙
      Stor klem fra ei stolt kusine som syntes du har tatt et BRA valg!!!
      Love t.

    17. Høres veldig fornuftig ut.
      Jeg er også utdannet spl. Klarte jeg å komme meg gjennom studiet klarer du det lett. Spl er forøvrig ikke noe for meg. Jeg hadde ett ønske om å jobbe med rusmisbrukere og/eller psykisk syke da jeg har de problemene i familien, men dette går ikke her jeg bor så jeg har valgt å ikke jobbe som spl. Men du høres perfekt ut for dette yrket 🙂
      Masse lykke til med alt 🙂

    18. Sykepleien på UIA er topp, masse lykke til! Håper du blir fornøyd med de nye valgene i livet ditt, blir spennende å følge deg fremover:)

    19. Så herlig innlegg! Eg syns det er kjempe når det kommer slike ærlige innlegg og det er godt du har funnet din vei. Følg den og nyt alt veien bringer;) takk for at eg får følge deg og snart kan jeg ta kontakt for å få trenings opplegg igjen! ( jeg er frisk!!!!:))
      Stå på Maren!

    20. Hei 🙂
      Har selv tatt valget om å flytte tilbake til hjemplassen min i sommer, var så heldig å få tilbud om jobb her. Det angrer jeg ikke på, det er godt å ta del i familielivet igjen, ikke bare 4 ganger i året. Jeg savner vennene jeg dro fra, men det er bare sånn det er. Heldigvis kan jeg besøke dem og det blir ekstra koselig da.
      Virker som valget ditt er gjennomtenkt. Jeg ønsker deg lykke til, det blir sikkert veldig bra me studie og nnye jobberfaringer. 🙂
      Hilsen fast leser 🙂

    21. Så utrolig hyggelig og høre, Maren! 😀 Gleder meg til og følge livet ditt i Kr.sand! Masse lykke til! :-*

    22. Er det ikke deilig å ha tatt valget? Jeg tror og håper du blir kjempefornøyd både med studier og å komme hjem! Kanskje sommerfuglene roer seg litt når det sagt høyt og du slipper å sitte med grublingene selv..
      Jeg heier på deg Maren og syns du er en så god inspirasjon og motivator. Du er tøff!
      Stor klem T <3

    23. Så deilig Maren, det må være en god følelse. Lykke til med studiet, ny jobb, leilighetsjakt og tilværelsen som tante etterhvert. Jeg syntes hvertfall det var veldig hyggelig å bli kjent med deg i Oslo! Fortsett med den gode bloggingen, du inspirerer meg virkelig med treningen din 🙂

    24. Tøft av deg å dele disse tankene på bloggen. Syntes det var veldig fint å lese, og selv om jeg ikke kjenner deg i det hele tatt(!) så virker det som om dette er helt riktig avgjørelse for deg:) lykke til med leilighetsjakt og fremtidsplanene:) jeg er overbevist om at du fikser det lett som en plett! Marthine:-)

    25. Hei Maren:)
      Er du fortsatt glad for valget du tok om å flytte hjem? Jeg står nå ved samme veiskille som deg, det er noe som mangler i Oslo-brikkene er ikke på plass, og jeg vurderer sterkt å flytte hjem til min hjemby. Liker bloggen din!:)

    26. Marianne: Jeg har det så bra her, og jeg angrer ikke ett eneste sekund på at jeg valgte å flytte hjem. Nå skal det sies at jeg prøvde en gang tidliger eå flytte tilbake, men det var for tidlig og jeg endte opp med å flytte tilbake til oslo igjen. Denne gangen var det helt rett å komme hjem, og jeg er takknemlig for alt jeg har her i kristiansand. Jeg er enormt familiekjær, og det er utenkelig for meg å bo i en annen by enn dem nå <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg