Laksemiddag og styrketrening

I dag fikk jeg endelig klemt inn en styrkeøkt igjen. Etter jeg startet opp for fullt på jobb har det blitt latterlig lite styrketrening på denne jenta. Jeg jobber innendørs minimum 8 timer hver eneste dag, og da priroterer jeg å komme meg ut i frisk luft istede for å lukke meg inne på et treningssenter når jeg først har litt ledig tid. det var derfor ekstra godt å ha litt kvalitetstid med vektene i dag. Super blid og full av energi resulterte i positive og energiske bilder. Kamera er ikke med på trening, så i dag får dere bære over med mbilbilder.

Jeg kjørte en solid økt på overkropp, og økten så slik ut:

  • Nedtrekk
  • Sittende roing
  • Pullups med strikk
  • Brystpress
  • Flies i kabel
  • Dips
  • Bicepscurl
  • Franskpress

 Jeg hadde treningsenteret for meg selv om koste meg i en times tid med høy musikk, og god kontakt på samtlige øvelser. Jeg håper å få tid til en styrkeøkt til denne uken, beina hadde hatt godt av en gjennomgang før uken er omme. Jeg må si at jeg er imponert over alle dem som jobber 8-10 timers dager, har familie og barn og likevell klarer å trene fler eganger pr uke. Det er søren meg godt gjort! *klapp på skuldren til alle dere*

Vel hjemme lagde jeg laks til middag. Jeg hadde frosne laksefileter som jeg krydret godt før jeg la dem i en ildfastform, inn i ovnen på 180 grader til de var gjennomstekte. Jeg kokte norske nypoteter, lagde rømmedressing og en stor frisk salat. Tomater og minigulerøtter som snacks ved siden. En sunn, raskt og god middag som fallt i smak hos alle rundt bordet. Som tilbehør hadde jeg rømmedressing, mango vinagrette, og balsamico. 

HVA HAR DU HATT TIL MIDDAG I DAG?

 

Smiiiil Maren

 

PS: Husk å følge Facebook-siden. Her oppdateres det ofte 🙂 

20 kommentarer
    1. Flotte spreke treningsklær! 😀 Tror jeg må ha meg noen nye treningsklær selv snart. 🙂 Men enn så lenge er det bare trening hjemme, så jeg kan vel vente til utpå høsten til jeg skal starte opp på treningsstudio igjen. 🙂

    2. Ååå nam! Laks altså! I dag vart det lett restemiddag beståande av røkt, stekt tofu, cashewnøtter og grønsaker med smelta ost, nett som pyttipanne! Nam!

    3. Åååh! Laks! Det skal jeg jammen meg ha på søndag! Har gått mye i mager fisk her for tiden, men LAKS er det eeevig lengensiden jeg har spist! Det er jo bare herrrlig!

    4. Nam, laks er alltid godt! Vi hadde hjemmelagde grilla lakseburgere i pita med melonsalsa og salat og grilla squash:)
      Har nesten akkurat startet med styrketrening med noen venninner, veldig gøy og da er det fint med inspirasjon her til øvelser!! 🙂

    5. Er fast leser av bloggen din men legger sjelden igjen kommentarer. Veldig fin blogg som jeg gleder meg over hver dag.
      I dag tar jeg til meg *klapp på skuldren til alle dere* ;-). Krever litt logistikk i heimen, men man får til det man vil.
      Jeg har jobb, mann og barn,men trener 4-6 ganger i uka og har nå tatt av over 40 kg. Deilig :-)!!!
      God sommer til deg :-)!

    6. Lisbeth: Det er virkelig helt fantastisk imponerende!! Jeg blir så inspirert av slike som deg. Gratulerer så mye med din endring – fy søren så flink du er. Sender deg en stor motivasjonsklem:) Vær super stolt av deg selv 😀

    7. Jeg tar i mot motivasjonsklemmen :-). Trenger den nå som jeg skal lære meg at vekten skal være stabil, IKKE opp igjen. Vi snakker om en jobbe som faktisk går hele døgnet, ikke minst alle valgene man må gjøre hver dag i forhold til spiselige fristelser.
      Det å gå ned i vekt er kanskje ikke det vanskeligste ,men det å holde vekten er en skikkelig utfordring. Vi snakker mental styrketrening ;-)!!

    8. Ja, det krever litt ekstra når man jobber fullt, har barn og hus og plikter hjemme.. Jeg bruker å få til ca 4 økter i uken..Var oppe i 6, men det blei for mye -måtte være skikkelig ego for å få til det og det gikk for en periode, men så trappet jeg ned.. Utifra målsetting nå fungerer det utmerket med 3-4 økter i uken synes jeg 🙂

    9. Har du flytta tilbake til Kristiansund eller er du der kun på ferie :P? Blir jamen meg litt forvirra jeg ;P

    10. Fitnessnora: Ååå så koselig å høre Nora<3 Du er en av få blogger jeg følger med på. Det var herlig å følge deg på reise og så spennende å følge deg mot scenen nå:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg