Middagstips og dagens treningsøkt

I går lagde jeg en herlig middag, bestående av en enkel kyllingsalat. Det var et par ingredienser som gjorde denne ellers enkle salaten ekstra god. Salat er supert å ha både som lunsj og middag, du kan tilsette akkurat hva du ønsker, og med et par små triks kan en salat både smake godt, og gjøre deg god og mett. Jeg er avhengi av å ha fler eulike ingrdienser i salaten dersom jeg skal bli mett.

I går hadde jeg følgende i min salat:

  • Kylling
  • Egg
  • Brokkoli
  • Isbergsalat
  • Agurk
  • Tomat
  • Mais

 

Jeg hadde også speltlomper til. På den måten fikk jeg både salat og wraps i ett og samme måltid. Perfekt! Som tilbehør hadde jeg pinjekjerner, salt/pepper og mango balsamico. Denne er fra merket Nicolas Vahe og smaker bare helt himmelsk. Den er så frisk og spriter virkelig opp en hver rett! Jeg synes den er spesielt god sammen med kylling, men jeg ser for meg at den er nydelig til feks laks også. Frukt ble gårsdagens dessert. Jeg elsker frukt, og spiser det flere ganger om dagen. Både som dessert, mellommåltid og snacks. Jeg spiser gjerne 8-10 stykk frukt/bær om dagen. Mmmmm.

Så det ikke fristende ut?

I dag har jeg kveldsvakt, og derfor ble treningsøkten lagt til formiddagen i dag. dagens økt bestod av 30 min powerwalk  utendørs og 30 min rolig jogg på tredemøllen inne på Solsiden PTsenter. Jeg avsluttet med en god uttøyning og litt egenmassasje med foam roller. Jeg sliter med grusomt stram muskulatur i sete og hofter. Jeg er den eneste som kan gjøre noe med dette, så nå er det på tide å ta ansvar. jeg skal bli flinkere til å tøye ut, og drive med egen massasje for å løse opp spenning og knuter. Det er grusomt smertefullt og jeg må virkelig pine meg gjennom det. Den eneste motivasjonen jeg har for å presse meg selv til å gjøre det er at jeg faktisk kjenner at det funker. 

Driver du med egenmassasje med ball eller rulle ??

Nå skal jeg lage en god lunsj,  og lese litt i Politi av Jo Nesbø. Jeg nærmer meg slutten, og forsøker å spare litt på sidene, vil ikke at det skal ta slutt. Hehe. Allerede kl 14 må jeg komme meg avgårde til jobb, og der blir jeg resten av dagen og hele kvelden. 

 

Smiiiil Maren


10 kommentarer
    1. Uff, jeg og… får lett vondt i ryggen pga det 🙁 kan du skrive et innlegg om hvordan man tøyer riktig? hvor lenge, ofte, antall rep osv..? 😀

    2. Åh, den salaten der så virkelig ikke feil ut 🙂
      Nei er nok for dårlig til å tøye så skulle nok blitt flinkere til å legge inn det i programmet :/

    3. Foamroll… Mens tårene spretter og svetten renner… Men SKAL bli flinkere jeg også! Det går rett og slett ut over treningen når man er så stram…om rompa skal bygges må alt være på plass. Så det er bare å bite tenna sammen!

    4. Jeg må innrømme at jeg selv er veldig dårlig til å prioritere det å tøye, men derimot det å “rulle” syns jeg er utrolig morsomt(dog vondt), så da får jeg litt bedre samvittighet da jeg velger å setta av litt tid til dette. Syns også jeg merker at stivhet forsvinner fortere av dette. Kjør på!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg