Ny jobb, bentrening og middagstips

Nå er klokken rett over 20.00, og jeg har akkuratt kommet inn døren etter en enormt lang dag. Jeg spratt opp av sengen kl 05.45 i dag, og har vært på farten siden. I dag var første ordentlige arbeidsdag i ny sommerjobb, og etter denne dagen ser jeg virkelig frem til resten av sommeren. Jobben er spennende, utfordrende og givende, jeg føler meg heldig som får jobbe på ARA – Avdelig for rusavhengighet. Etter jobb var jeg sliten i både kropp og hode. Selv om jeg har jobbet ved denne avdelingen tidligere, så er det noen år siden og det er mye å sette seg inn i.

Etter jobb satt jeg meg i bilen i retning mot hjem, tv og sofa. Like før jeg skulle ta av i avkjørlsen mot min bydel, så ombestemte jeg meg og kjørte mot treningssenteret istede. Jeg ankom Solsiden både sliten, sur og helt uten motivasjon. Det er på slike dager jeg er ekstra fornøyd med at jeg har valgt å trene på akkuratt dette treningssenteret. Medlemmene her er nydelige, utadvendte og hjertelige. Solsiden er et lite og intimt senter, hvor alle snakker til hverandre og stemningen er helt unik. Jeg ble løftet opp av de andre i dag, og endte opp i et spruddlende humør og masse overskudd. Med solid hjelp, motivasjon og teknikkretting fra Thomas Falkum (som driver Solsiden) klarte jeg i dag å gjennomføre en brukbar benøkt med følgende øvelser:

  • Knebøy
  • Hip thrust
  • Strak mark
  • Bulgarsk utfall

 

Vel hjemme var det tid for påfyll. I dag stor det fiskesuppe på menyen, og den er bare helt magisk. Oppskriften vil komme på bloggen i morgen!

Gled dere, denne suppen er bare helt vanvittig smakfull og god. Den er selvfølgelig også sunn , og proppfull av godsaker kroppen din trenger. Denne varianten inneholder både laks og torsk, og som dere ser så er den ikke hvit slik som mange andre fiskesupper, den har en orangeaktig farge som et resultat av den unike og deilige kryddermiksen. Mmmm, gled dere til oppskriften. 

Nå skal jeg ta et langt varmt bad, fylle en stor skål med vanilje is og krype opp i sofaen med Harry Hole. Hvorfor? Fordi jeg har lyst vel 😀

 

Smiiiiiil Maren


12 kommentarer
    1. Hei:) Jeg har en spiseforstyrrelse som jeg har prøvd å blitt “kvitt” siden nyttår. Det var mitt eneste nyttårforsett, mens de fleste av vennene mine hadde “bli fit” hadde jeg “bli frisk”… jeg har nå gått litt opp i vekt (men kun de siste to ukene). Jan-feb-mars-april gikk bare rett nedover! Vekten var det samme ca 44-46 kg. Dette er jo altfor lite for en jente på min alder (16 år). Jeg har nå de siste ukene blitt mer vandt og kan godta is og godterier. Det har vert veldig mye kaker og godteri i det siste, så jeg har gått opp til 48 kg. Noe som gjorde min mor og vennene mine veldig glad. Og meg glad, selvfølgelig. Eller i vertfall den “friske” delen av meg, ikke den “syke stemmen” som sitter i hode mitt. Jeg spør deg om en ting, jeg er ofte veldig godtesyk om kveldene. Og i det siste har jeg overspist sykt mye. Spiste en stor skål med havregryn og melk, en proteinkakao, et knekkebrød og en og en halv skive med majones og skinke og brunost. Dette er HELT ulikt min kost… og jeg får utrolig dårlig samvittighet etterpå. Men klarer ikke styre meg, er som om jeg spiser all den maten jeg har kuttet ut siste året. Har ikke smakt skive med skinke og majones på år og dag og i nå gjorde jeg det! Det var rett og slett fantastisk! Jeg pleier egentlig ikke å ha sanne uplanlagte spisedager, men i det siste har jeg cravet alt! Jeg vet ikke om det er fordi jeg får i meg for lite mat utenom. Men jeg har problem med å bygge muskler… jeg tror egentlig ikke jeg spiser for lite.. men vet du om et gjennomsnittlig kosthold. Hvor mye mat trenger et gjennomsnittlig menneske i løpet av en dag.
      frokost: som regel tre knekkebrød med cottagecheese, sukkerfri sylte, kalkun eller egg.
      lunsj: kyllingfillet med salat eller skyr, litt cottagecheese og en youplait.
      middag: kylling, laks, torsk og grønnsaker + poteter avogtil
      kvelds: knekkebrød eller youghurt.
      mellommåltider: en frukt eller noe.
      jeg er en utrolig aktiv jente, før hadde jeg intervaller hver dag og styrketrening 3-4 ganger i uken. Jeg elsket å springe og bevege meg. Nå får jeg ikke lov, jeg har styrketrening ca fire ganger i uken (om jeg spiser skikkli) men ikke noe mere…
      Hvordan kan jeg legge på meg MUSKLER? kan jeg spise skive med majones?? og sjokolade? eller skal jeg spise magre ting og sunnere fett som laks og eggeplommen?
      elsker bloggen din! du inspirerer!!!

    2. Hej Maren
      Laver du Hip thrust med eller uden vægt på? Hvad går Strak Mark ud på ?
      Jeg er vild med din blog – så fin og inspirerende.
      – Nadia

    3. Hei Maren! ååh jeg bare elsker hvor motiverende, blid og flott du er! 🙂
      Men jeg lurer på en ting, Jeg går på en diett som er over 4 uker. Hører med deg siden jeg ikke får noe svar av hun jeg har bestilt den av. Men jo det var at onsdag altså i går var spise dag også i dag torsdag har jeg ikke giddi å laget noe mat, er så matlei! men har bare spist en proteinbar og riskake altså noe som ikke er med i diett planen min, Men vil dette ødelegge veldig at jeg har spist uten om planen i to dager nå? Får så dårlig samvittighet! jeg gikk ned 2 kg den første uken å var super glad, men nå har jeg stagnert og føler meg fet og oppblåst, er dette fordi jeg går på kreatin? Uff nå spør jeg mye her, men jeg er 170 og veier 71 kg altså veldig mye, men det jeg syns er så rart er at jeg er jo ikke på noen måte tykk, og jeg vet om flere som er mye større en meg som fortsatt veien mindre, blir så frustrert av dette. Jeg har en god del muskler, trener styrke og crossfit. konkurerer litt innen crossfit, men jeg vil så gjerne ned for å bli bedre i kroppsvekt øvelser som pullhups osv noen ideer?

    4. Så spennende med ny jobb, det hørtes interessant ut! Er dette et felt du har noe utdanning innen? Det er hvertfall noe jeg kan se for meg du hadde passet bra til! Utenom personlig trener så klart 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg