Nydelig iskaffe

For et par dager siden la jeg ut et bilde på Instagram (brukernavn: Merdvik) hvor jeg koste meg med en deilg hjemmelagd iskaffe i sola. Flere har spurt hvordan jeg lagde denne, og det skal jeg selvfølgelig dele med dere. Det er så enkelt at det nesten er morsomt. Jeg bruker nespressokaspler, med det blir akkurat like godt med vanlig kaffe. Dette er en iskaffe med mye smak og helt uten sukker!

Ta et stort glass og fyll 1/3 med kaffe, sett dette inn i kjølekspaet til avkjøling. I mellomtiden knuser du is og finner frem melk. Når kaffen er kald fyller du på med is og tilsetter melken. Iskaffen kan nytes slik som den er, eller du kan tilsette smak. Jeg liker best å lage en proteinvariant, eller tilsette smak med stevia dråper. 

Protein-iskaffe lager du enkelt ved at du tar et stort glass og fyller 1/3 med kaffe, avkjøler i kjøleskap, knuser is og til slutt blader en scoop proteinpulver og melk i en shaker, som du heller over til slutt. Jeg varierer mellom å bruke vanilje eller sjokoladeproteinpulver. Jeg tror nok favoritten er sjokolade, med ekstra stevia dråper i. Så godt og så enkelt! Perfekt på varme sommerdager. 

 

Smiiiil Maren

 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg