Let´s sweat it out

En dag på sofaen og jeg holder på å gå på veggen! Så da forsøker jeg en annen bli-frisk-metode, nemlig å svette ut forkjølelsen. Jeg tok på pulsklokken slik at jeg var bevisst på å holde helt lav intensitet uten store pulsøkninger. Jeg lå mellom 115-130 i puls, og det kjentes faktisk utrolig godt. 25 små minutter på elipsen var alt som skulle til for at jeg følte meg hakket bedre både i forkjølelsen og rastløsheten. Dagens lille trim ble gjennomført på Stamina, og i dag hadde jeg hele kondisjonsavdelingen for meg selv. Luksus! Det nederste bildet er tatt for noen dager siden, jeg så nemlig ikke så blid og energisk ut i dag. *ler*

Nå er jeg tilbake på sofaen og klar for noen timer på sofaen med netflix, halspastiller, og te med honning. Jeg kan ikke ta helt av på trening selv, men det betyr jo ikke at jeg ikke kan forsøke å inspirere dere til å kjøre på med en heftig treningsøkt. Jeg tenkte derfor å dele litt av min treningsmusikk med dere. Jeg bruker kun musikk på kondisjonstrening. Når jeg trener styrke er jeg så bevisst og fokusert i forhold til teknikk og kontakt med muskulatur at jeg faktisk føler at musikken distraherer meg mer enn den motiverer. Sånn er vi bare ulike. Her kommer hvertfall mine favoritter på cardioøktene:

  • Guilt – Nero
  • Work – Kelly Rowland
  • Uncover – Zara Larsson
  • Dynamite – Taio Cruz
  • Hit the floor – Big Ali
  • Sweat – Snoop dogg
  • Uprising – Muse
  • The beautiful people – Marilyn Manson
  • Blow – Ke$ha
  • Gotta get me some – Nickelback
  • This means War – Nickelback
  • Beautiful monster – Ne-Yo
  • You bring me joy – Amelia Lily
  • Euphoria – Loreen
  • Get lucky – Daft Punk
  • #thatPOWER – will.i.am

 

Her er det som dere ser, enormt stor variasjon i artister, sjanger, nytt og gammelt. Disse sangene vekker en gnist i meg som gjør at jeg klarer å pushe meg og gi det lille ekstra. Hvilke sanger får deg til å gi det lille ekstra på trening ?

Håper dere får en strålende og energisk dag. Vær litt aktive for meg også da!

 

Smiiiiil Maren

10 kommentarer
    1. Åh takk for tips til ny musikk å trene til! 🙂 trenger litt oppfriskning på musikkfronten nå! 🙂 Jeg pleier også å trene når jeg er syk 🙂 jeg føler meg mye bedre etter å ha få svettet ut litt, og jeg blir ihvertfall ikke bedre av å ligge å synes synd på meg selv! 🙂 God bedring! 🙂

    2. Åh jeg har hvert små syk og syk om hverandre i litt under to uker nå og holder på å bli gal!
      Håper jeg kommer meg avgårde på en etterlengtet treningsøkt i morgen! Du klarte det som forkjølet så i morgen skal jeg klare det!

    3. The Strokes med sangen One Way Trigger! Den trigger iallefall meg! Åååå så glad man blir av å høre den og 🙂
      Flott blogg! Mye super bra inspirasjon!
      Og sykt fine de bildene av deg du la ut i forrige innlegg! DET var inspirasjon det 🙂

    4. Glad du er på bedringens vei, og tar godt vare på deg selv:)
      For tiden hører jeg mye på:
      Micha Moor – Take me to the clouds aboce
      Rudimental – Feel the Love
      Justin Timberlake – Let the grove get in
      Alexis Jordan – Acid Rain
      Envy – Am I wrong
      Madcon feat. Kelly Rowand – One life
      🙂 Tenkte å dele noen musikktips på bloggen min en dag også. Jeg bruker musikk til alle typer trening, men musikken varierer litt med typen trening.. Blir fort så distrahert om det er stille rundt meg, begynner bare å kikke på alle andre;) hehe..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg