Den lange dørstokkmila

I dag gjorde jeg den legendariske feilen å dra hjem fra jobb og sette meg ned i sofaen, med den tanken at jeg bare skulle slappe av litt før jeg dro på trening. Har dere noen gang gjort det samme ? Steike heller så god den sofaen er da, og fy flate så lang den dørstokkmila blir. Jeg ble sittende her i over 3 timer før jeg tok meg sammen. Eneste grunnen til at det ble en øk ti dag var faktisk været. det har nemlig vært surt og kjipt her i hele dag, men utpå ettermiddagen/kvelden så endret det seg og solen tittet frem. Det var akkurat den lille motivasjonen jeg trengte til å komme meg opp. På med joggesko, på med gla´musikken og vips var jeg ute på tur. En fin miks av rask gange og rolig jogg i ca 25 minutter før jeg gikk 15 minutter på elipse maskinen på sats. En 40 minutters kondisjonsøkt  var den perfekte økten for meg i dag. Langt i fra tom, og med masse overskudd og energi ruslet jeg blid og fornøyd hjemover. Overskuddsøkter er det beste som finnes. Fryktelig svett, og fryktelig fornøyd! Jeg hadde virkelig alt for mye klær på meg når jeg jogget ute, og det resulterte i en kliss våt Maren. Lekkert!

Jeg har kost meg med en herlig tacomiddag med speltlomper og solo super. Det blir latterlig ofte taco her i huset, men det er jo så godt, så enkelt og så sunt. Jeg får i meg proteiner fra karbonadedeigen (ja greit, jeg innrømmer at det ofte blir kyllingkjøttdeig pga prisen) og osten, vitaminer, mineraler og sunne fettsyrer fra salaten (avokado, agurk, mais, salat, tomat) og karbohydrater fra speltlompene. Det tar kort tid å lage og er spicy og smakfullt. Vinn, vinn, vinn!! 

Hvordan har dagen deres vært? Har dere fått trent i dag?

 

Stort smil fra Maren

11 kommentarer
    1. Ååå, jeg skal ha taco i morgen! Dagen har vært kjip, vondt i hodet, halsen og hele kroppen kombinert med R2 eksamen er ikke gøy. Så det ble ikke noe trening, men håper på bedre form og en liten kondisøkt i morgen, ble litt inspirert av deg nå 😀

    2. Jeg spaserte hjem fra jobb – og istedenfor å gå rett hjem, gikk jeg 40 minutters tur innom skogen – bare pga været (sol og varmt) det fine været motiverer

    3. Hva spiser du mest av av karbohydrater? Spiser du noe særlig pasta, ris osv? Eller havregrøt f.eks?
      Du er et stort forbilde! Vakker på innsiden og utsiden!

    4. Har du sjekket hva kyllingkjøttdeig egentlig inneholder? Hvis du hadde visst det, hadde du nok sluttet og spist det tenker jeg… :s avfall fra produksjonen av andre kyllingprodukter blir malt opp og laget til kjøttdeig. Jeg har vært med og drevet oppdrett av slaktekylling, og jeg lover deg at jeg aldri spiser annet enn ren kyllingfilet….

    5. Kjenner godt til dørstokkmila, ja. Forrige uke var første gang på leeenge at jeg i det hele tatt kom over.
      Hadde en knallbra trening i går, godt pushet av en kamerat som er i bedre form enn det jeg er.
      Taco er digg, men sliter med å finne speltlomper i butikkene.

    6. Anonym: Nei huff, vil egentlig ikke vite det! Hehe. Ja det er virkelig mye bedre med ren karbonadedeig, men noen ganger så setter økonomien en liten stopper der. Skal skjerpe meg på det feltet! Takk for ditt innspill 🙂

    7. Anne Marthe: Mine karbohydratkilder er: Speltlomper, riskaker, havregryn, og ekstremt mye frukt. Jeg lager gjerne både poteter/søtpotet/ris til middag, men det blir oftere lomper fordi det går så kjapt. 🙂 🙂

    8. Hei
      Synes ikke dud et er utrolig irriterende med prisøkningen på cottage cheese?? Selv bruker jeg minst en halvkilo om dagen- blir megadyrt sammenlignet med tidligere :-/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg