Livet er ikke bare burde-burde

Nå skjedde det noe merkelig! Jeg var på vei til sats for en treningsøkt, men havnet på Waynes Coffee med en kaffe latte istede. Har dere noen gang mistet totalt treningslysten på vei til trening? Det skjedde rett og slett med meg nå. Jeg har vært på jobb i hele dag, og er litt sliten i kroppen, men med treningsbaggen ferdig pakket og to nye smartshake i knall freshe farger så var jeg ikke forberedt på å miste så totalt lysten.

Så nå sitter jeg her da, og koser meg med kaffe, cola light, blåbær, eple og skyr. Så får vi se om lysten kommer snikende etterhvert, hvis ikke så er det faktisk ingen krise! 

Det er veldig mange som fokuserer veldig på dette med mandager, at det er en ny start og en fantastisk mulighet til å starte en fantasisk sporty uke. Jeg ser selv en av dem som fokusere mye på dette med nye sjanser og alltid muligheter/løsninger fremfor problemer. Ja jeg er der selv, som oftest – men jeg ser også at det finnes unntaks dager. Hvor man rett og slett ikke orker å være så flink, og vet dere hva – det er helt i orden! Så nå sitter jeg her da, og kjenner litt på følelsen av å IKKE gjøre det jeg kanskje burde, eller hvertfall føler jeg burde. Nå sitter jeg rett og slett bare å nyter en rolig ettermiddag på cafe. Jeg sendte akkurat avgårde en melding til en venninne, så nå får jeg snart selskap her jeg sitter også. Det kan ikke bli bedre enn det. 

Så vær så snill, kjære flinke piker – gi dere selv lov til å nyte de små unntaksdagene i ny og ne. For vet dere hva – det gjør absolutt ingenting! Som reklamen sier: Livet er ikke bare burde-burde.

 

Smiiiiiil Maren

20 kommentarer
    1. Nyt de rolige timene, kan tenke meg at kroppen fryder seg og at det generelt bare gjør godt <3 Ha en fin ettermiddag/kveld 🙂

    2. Det var akkurat disse ordene jeg trengte i dag! Jeg mistet også treningslysten på vei til trening. For min del blir det oppkuttet frukt, dyna og en film jeg liker 🙂

    3. Er så enig! Har selv hatt en dag hvor jeg har prioritert avslapping og en time-out fremfor trening:)
      Har du lyst, har du lov;) Og, nettopp sånne pauser er viktig for å kunne prestere som man vil på trening og ellers i hverdagen:)
      Ha en superfin kveld!

    4. Jeg liker tankegangen! Jeg mener du gjorde det riktige når treningslysten ikke var der. Jeg har faktisk gått midt i økter fordi at “det er ikke dette jeg vil huske med treningen”. Treningen skal gi energi, styrke og velvære. Det skal ikke bare være plikt, men det skal også gi en noe tilbake! Selvfølgelig kan ikke alle treningsøkter være gode, og det er ikke alltid man har like lyst å trene. Men vi må ikke glemme at trening skal være mest mulig lysbetont! 🙂

    5. Tusen takk for at du er du! Jeg har hatt en sånn passe mandag idag, men følte meg straks bedre etter å ha gått inn på bloggen din 🙂 Noen ganger blir man litt lei å høre at mandager er så fantastiske, ny uke, blabla, noen ganger er det ikke sånn. Klem til deg!

    6. Det er viktig å lytte til kroppen.Flink-pike-syndromet som er et “virus” mange av oss jenter kanskje har,kan man med god samvittighet koste under teppet innimellom.Man må ta vare på seg selv,om det så er en dag eller fler uten denne treningsøkten.Energi skapes på mange mulige måter:)Kos deg!
      Du er en stor inspirasjon.

    7. Åå, det va jammen godt at du også sa det, hehe 😉
      Nå fikk jeg ikke så dårlig samvittighet for at jeg ikke orket å gå på trening idag, men valgte å holde meg under dyna på sofaen i stedet – kroppen trengte det idag 😀

    8. Takk for dette innlegget, akkurat hva jeg trengte nå. Sitter i sofaen utmattet med null treningslyst og vet at det jeg trenger er litt kvalitetstid med meg selv og en god natts søvn. Dette fremfor et svett treningsstudio. Kjører på i morgen i stedet! 😀

    9. Nei, livet er ikke bare burde burde, noen ganger er det også best å høre på kroppen, mens andre ganger burde man bare kjøre på også blir det gøy når man er i gang. Meeen ja, etter en lang dag på jobb er det ikke alltid bare bare. De smartshakene har så fine farger, jeg kjøpte en blå, super!
      http://yarnfoodandactivelife.blogspot.no/

    10. Har ikke mistet treningslyst på vei til trening, men rett før jeg gikk ut av døra, snudde og la meg på sofaen og så på tv i stedet. Deilig å noen ganger droppe trening. Er glad jeg faktisk ikke trenger få dårlig samvittighet fordi jeg ikke trente.
      Når det gjelder uker så jobber jeg turnus, da starter ofte jobbuken på en fredag, eller mandag ettermiddag, så kan hende jeg heller har fri en ukedag, og bruker helgen når jeg faktisk har fri til å trene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg