Sjokoladegrøt og rolig morgenstund

God morgen hjerter

Dagene her hjemme flyr, og nå er det allerede helg. Jeg sitter i skrivende stund med en crystal i den ene hånden, og en deilig sjokoladegrøt i den andre. God morgen Norge er på, og alt er som det bruker å være, en typisk rolig morgenstund. Det er så rart hvordan man lager seg rutiner på ting. Jeg må ha en liten stund på morgenen før dagen kan starte, det trenger ikke være mer enn ti små minutter, men det å sette seg ned med frokost, kaffe og God morgen Norge er et must for meg! 

Har du noen slike faste morgenrutiner ?

Sjokoladegrøten min er kun en enkel havregrynsgrøt med en scoop proteinpulver med sjokoladesmak. Jeg koker havregrynene med skummetmelk eller styrk melk, og jeg synes det gir den en ekestra god rund smak i forhold til når jeg koker den på vann. Jeg tilsetter også litt stevia vanilje i grøten , og det gjør virkelig susen. Mmmmm. Jeg gjør det så enkelt som at jeg lager en ferdig proteinshake med en scoop proteinpulver, melk og stevia dråper, rister godt og heller den ferdige shaken over grynene i gryta. Jeg gir den et lett oppkok og vips – ferdig grøt! Som topping liker jeg å variere litt, men favoritten er hakkede nøtter, kanel og litt frukt eller bær. I dag falt valget på eplebiter og mandler. (mesteparten av toppingen sank ned i grøten, da den ble litt våt i konsistensen)

Nå skal jeg straks komme meg avgårde for en liten fredagsøkt på Solsiden PTsenter her i Kristiansand, før det blir lunsj og venninnekos. Ha en deilig fredag alle sammen, mer fra denne kanten senere.

 

Smiiiiil Maren

7 kommentarer

Siste innlegg