Lyst å bli Personlig trener?

Jeg får ofte spørsmål om utdannelsen min som Personlig trener, hvor jeg tok den og hva jeg synes om selve utdannelsen. Jeg tenkte derfor å fortellere dere litt om det.

Jeg tok min PTutdannelse hos Akademiet for personlig trening i Oslo, og jeg har ikke angret et sekund på at jeg valgte dem. AFPT har kvalitet i alle ledd, og jeg må smile når jeg tenker tilbake på det enorme kunnskapsnivået til foreleserne. Det som er unikt med AFPT er at de henter inn ekspertise på alle felt, de er 100% engasjerte og ikke minst oppdaterte. De er først ute med det siste, og holder pensumet oppdatert til en hver tid. Det beste med AFPT er evnen hver og en forelser har til å motivere elevene. De har virkelg en unik evne til å inspirere og engasjere. Jeg gikk ut med en følelse av at jeg hadde lært enormt mye, at jeg var flink og at jeg faktisk kunne være med å gjøre en forskjell.

Jeg skal ikke liste opp all den praktiske informasjonen for dere, for den kan dere enkelt finne HER. Jeg vil heller fortelle dere litt om min opplevelse av utdannelsen, og åpne for at dere kan spør om alt dere måtte lure på i kommentarfeltet.

Jeg husker selv at jeg var redd for at jeg ikke kunne nok før jeg startet PTutdannelsen, men det er virkelig ingenting å tenke på. Du er der for å lære, og hvis man tar ansvar selv, følger med i forelesningene og leser jevnt gjennom studietiden går det veldig fint. AFPT tilbyr utdannelsen i følgende byer:

  • Oslo
  • Bergen
  • Trondheim
  • Stavanger
  • Fredrikstad
  • Bodø
  • Dubai

 

Du kan enten ta kurset slik jeg gjorde, hvor studiet er bygt opp i 10 blokker (helger), hvor hver blokk består av 22 timer undervisning. De 22 timene i hver blokk er fordelt på fredag (17-21), lørdag (09-18) og søndag (09-18). Eller du kan velge å ta intensivkurset hvor du har forelesning 9-18 hver dag, i 3-4 uker (kommer litt ann på kursplanen). Intensivkurset er lagt til sommerferien og kan gjennomføres i Norge eller eksotiske Dubai. En god venn av meg, og en av de dyktigste personlige trenerne jeg kjenner, gjennomførte kurset i Dubai og er strålende fornøyd med opplegget. Ler mer om utdannelsen i Dubai HER.

 

Det er ganske magisk å tenke på at du faktisk kan bruke sommferien til å ta en helt ny utdannelse, i løpet av 3-4 uker kan du ha et helt nytt yrke. Et yrke som for det første er utrolig givende, utfordrende og motvierende – du kan være med å redde liv! Mange spør om dette med lønn, og uten å gå i detalj så kan man, hvis man står litt på, ligge på en årslønn rundt 500.000 kr. Mulighetene for å få jobb er svært gode, og etterspørselen etter dyktigte PT’er er enorm. Nordmenn blir bare fetere og latere (synd, men sant) og etterspørselen etter dyktige engasjerte personlige trenere vil bare øke. Daglig mottar AFPT telefoner fra ulike treningssentere som ønsker at AFPT skal anbefale dem dyktige PT’er. Så jobbmulighetene skal virkelig ikke være et hinder for å gripe denne muligheten.

Nå til det aller beste – jeg har nå fått en helt unik mulighet til å gi dere en rabatt på utdannelser hos AFPT. Dette gjelder ikke bare Personlig trening, men også de andre utannelsene som AFPT tilbyr:

 

Dersom du går med en drøm om å bli personlig trener, kostholdsveileder eller ønsker å lære mer om hvordan denne fantastiske kroppen vår fungerer og hvordan den kan optimaliseres, så vit at AFPT er en super mulighet til å realisere denne drømmen. Ta en titt inn på AFPT sine nettsider og les om de ulike mulighetene som finnes.

Nå kjære dere, spør i vei hvis det er noe du lurer på, og dersom du ønsker å ta en av disse utdannelsene å send meg en mail, slik at jeg kan gi deg en unik rabattkode. Mailen står oppe til høyre på bloggen.

 

Smiiiiil Maren

41 kommentarer
    1. Hei 🙂 Er de kursene alt du trenger av utdanning? Og er det noen av de man bør ha noen spesielle forkunnskaper til?
      Virker nesten litt for godt til og være sant 😛

    2. hmm kjedelig at jeg allerede har meldt meg på kostholdsveileder utdanningen deres som begynner i april. Skulle gjerne hatt den rabatten 🙁 Følger bloggen din stadig og synes du er kjempe flink 🙂

    3. Jeg har lenge tenkt tanken på å utdanne meg som PT, men “dessverre” går jeg allerede på lærerutdanningen. Har et år igjen der. Jeg kommer til å trives som lærer også, men har blitt mer og mer interessert i trening iløpet av åra som har gått og mer og mer gira på å kunne hjelpe andre innenfor trening og kosthold- så dette innlegget traff meg skikkelig. Bare synd du gir rabatter nå når jeg ikke har mulighet. Jeg kommer til å ta PT-utdanningen etter at jeg er ferdig med lærerutdanningen uansett, så har jeg to yrker å “rutte” med. Og nå fikk jeg jo veldig lyst til å ta akkurat denne. En utdanning tatt over bare 10 helger eller 3-4 uker høres jo nesten litt sprøtt ut? Og den i Dubai frister innmari mye!! 😉
      Er det med støtte fra lånekassen? Takk for spennende innlegg!

    4. Hei! Bare lurte på om du kunne ha innlepp om diverse trening/ideer for dem som ikke har så god tid til å trene i hverdagen men har veldig lyst? Kan du også skrive noen øvelser man kan gjøre for de som ikke har tilgabg til apparater (i mange innlegg skriver du om treningsøkter med apparater, kanskje du kan skrive vedsiden noe som tilsvarer øvelsen bare uten apparater?)? Hadde bært til stor hjelp!

    5. Hei! Hva gjør du/dere på miinto egentlig? Får inntrykk av at det er mer hygge enn jobb..? Fortell gjerne 🙂

    6. Du er min inspirasjon til å komme meg på trening fremover 🙂 Tror nok jeg kommer til å stjele noen av tipsene dine 😉

    7. Hei! Super blogg. Utrolig fin kropp og fysikk! Har du noen gang tenkt på å stille i bikini fintess eller noe ? Tror du kunne gjort det utrolig bra! Håper du svarer 😀

    8. Hei:) høres kjempespennende ut, og skulle ønske jeg hadde tid til et slikt kurs nå. jeg lurer litt på dette med kosthold og trening. Hvor mye protein og karbo bør man spise dersom man vil bygge muskler? Følger bloggen din, og får mange gode tips til forskjellige måltider, men er så redd for å gjøre noe feil med tanke på trening og kosthold..

    9. Hei,
      Jeg bare lurte på hvor lenge du har dette tilbudet med rabattkode og når en eventuelt påmeldingsfrist er til kursene? Jeg fant den ikke på nettsiden…
      Tusen takk for mye motivasjon og glede som du gir gjennom bloggen din!

    10. Stine Marie: Tusen takk, det var hyggelig å høre 🙂 Jeg har tenkt tanken, men det er ikke helt meg med slike konkurranser, og jeg er rett og slett ikke villig til å gjøre det som skal til for å komme på den scenen med diett osv. Man må virkelig virkelig ville det for å klare en slik hard oppkjøring, og det å stå på den scenen er ikke verd flere måneder med diett og hardkjør for kroppen for min del. Jeg er full av beundring for dem som gjør det, det er virkelig imponerende! Men det er ikke noe for meg nå 🙂

    11. Hvilken linje gikk du på videregående? Var du godt trent før du startet med utdanningen din?
      Jeg går på idrettslinja og vil bli enten personlig trener, politi eller ernæringsfysiolog, men dette innlegget inspirerte meg til å bli personlig trener! Takk 😀

    12. send meg gjerne rabattkoden!!! Vil mer enn noe annet bli det! vet ikke om du fikk mailen min, men send meg den gjerne! Da blir jeg superglad! 😀
      Elsker denne bloggen! du er så flink:-D

    13. Dette innlegget var virkelig det jeg har lett etter. Du er en inspirasjonskilde!
      Jeg studerer til å bli sykepleier, og personlig trener er noe jeg godt kunne tenke meg å ha ved siden av, men PT studiene får vente til jeg er ferdig med sykepleien

    14. Hei, først må jeg si at jeg elsker bloggen din og blir kjempeinspirert på treningsfronten! Må også bare si at det var et utrolig fint bilde av deg, den fargen fikk virkelig øyene dine til å “poppe” frem, kjempefint! 🙂

    15. Du er helt rå! Og dette er helt perfekt! Gleder meg til å starte på utdanningen som PT så fort som mulig! Håper på å få rabattkode tilsendt snart, sendte deg en mail!:) Stå på, du er flott!

    16. Hei! Jeg har hatt lyst til å bli personlig trener lenge, men jeg føler at alle personlige trenere har muskler og hele pakka. Ikke at det er noe negativt, syns det er utrolig fint! Men jeg føler at jeg ikke kommer til å bli sånn supersterk og greier (kanskje bare litt boksing og dansing, trene magemuskler etc. og være ganske tynn!) Så det jeg lurer på er om det faktisk er sånn at alle pt er sterke og har mye muskler eller om det ikke er noe man forventer at ALLE pt skal ha :S hvis du skjønner! hahah uff ble en lang kommentar! Men takk på forhånd! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg