LONDON

God morgen hjerter

Jeg titter raskt innom før jobb for å ønske dere en fin dag, og spør dere om et lite tips. I slutten av måneden reiser jeg til LONDON. *hurra* Bilettene er i boks og jeg gleder meg noe helt utorlig. Jeg har vært i London en gang tidligere, og jeg ble forelsket i byen! Nå skal jeg endelig tilbake og det kribler i magen. Som sagt så er flybilettene i boks, men det er ikke hotell. Så nå tenkte jeg å høre med dere kjære lesere, har noen av dere tips om et fint hotell sentralt i London?? Beliggenhet er klart viktigst viktig, men det er også viktig at det er grei standard – rent og pent! Alle forslag mottas med stor takk.

Sleng veldig gjerne inn et par Londontips hvis du har noen på lur. Gjerne tips til shopping, gode resturanter, spennende markeder/aktiviteter osv. Jeg gleder meg spesielt til Nike store (selvfølgelig) Top shop og Victoria Secret. Er det noe mer jeg bør glede meg litt ekstra til i London?

Jeg gleder meg veldig til å lese tipsene deres, på forhånd – Tusen takk 🙂

Jeg ønsker dere en herlig dag, solen er tilbake i Oslo og jeg håper den stråler for dere alle over hele landet!

 

Smiiiiil Maren

38 kommentarer
    1. Jeg har vært i London to ganger det siste året, og den ene gangen bodde jeg på et hotell som heter Henry VIII i Notting Hill. Utrolig koselig sted, og litt unna den verste bylarmen, like ved en gigantisk park som heter Kensington Garden. Notting Hill er utrolig hyggelig, så det hotellet anbefaler jeg på det varmeste! Rimelig prisklasse er det også (som alltid når jeg reiser. Studentbudsjett!)
      Da jeg var der gang nummer to, bodde jeg nærmere “sentrum”, så og si rett under London Eye. Det var fem minutter å gå til Big Ben. Da bodde vi på Park Plaza County Hall. Det er litt dyrere igjen, vi var bare heldige å få et kjempetilbud – men definitivt verdt å sjekke ut! Fantastisk italiensk restaurant på hotellet skulle man være ekstra sliten en kveld, treningssenter, spa… Amazing. 🙂
      Gooood tur!

    2. St Giles er et veldig greit hotell! Bor der hver gang jeg er i London. Ligger i enden av Oxford str med gåavstand til Leicester square – egentlig til det meste! Og tuben er rett ved siden av!

    3. Uten tvil hilton london metropole hotel. Var der i påsken. Perfekt beliggenhet, utrolig god frokost, stilrent og flotte rom. Alt man kan be om 🙂 tror ikke prisen er den aller verste heller. God tur 🙂

    4. Prøv Radisson Blue Edwardian i Bloomsbury street. Rolig strøk i gangavstand til Oxford street. Veldig fine rom til London å være, god service og ikke så verst i pris 🙂

    5. Jeg har vært i London tre ganger tidligere og får alltid litt kjærlighetssorg når jeg drar derfra. Heldigvis er tur med bestevenninnen bestilt i sommerferien!
      Hotell jeg kan anbefale er The Cumberland, som ligger ca 20 meter unna Hyde Park og Oxford Street. På hotellet har de den beste frokostbuffèt-en jeg noen gang har sett, i tillegg til et flott treningsrom. Og så ligger hotellet som sagt rett ved siden av Hyde Park, så det er fine muligheter til å jogge en tur der 🙂 Ellers har jeg blitt veldig glad i Radisson Blu Edwardian Sussex som også ligger rett ved Oxford Street, hvor de også har et ok treningsrom 🙂
      Hvis det er dårlig vær er jo shoppingsenteret Westfield superstort og flott, med alle butikkene man trenger, ellers kan jeg anbefale deg å ta turen til King`s road, da må du ta undergrunnsbanen til Sloane Square. Her har de mange fine butikker, og jeg synes det er et veldig koselig område hvis du går litt ut i bakgatene og ser på butikkene der 🙂
      Det koseligste jeg vet om er å kjøpe en kopp god kaffe og spasere i Hyde Park hvis det er fint vær, men hvis du er sulten kan jeg virkelig anbefale deg en resturant som ligger rett over The Cumberland Hotel, en liten italiensk resturant, som er veldig moderne og fin. Her har de mange gode og spennende retter til rimelige priser. Lokalet er flott, de ansatte er kjempehyggelige og maten er latterlig god! Tror den heter Prezzo og ligger i Great Cumberland Pl.
      Gud, jeg gleder meg ekstremt mye til å dra selv, håper du får en kjempefin tur!

    6. Så koselig med London-tur da. jeg bor her borte og elsker virkelig byen 🙂
      Sist jeg hadde besøk bodde de på Westminister Park Plaza, et nyoppusset hotell rett ved Big Ben og London Eye. Veldig rent og pent hotell, og ikke minst sentralt. Av restauranter er det så uendelig mye bra – men dersom du er glad i biff og rødvin MÅ du dra til Gaucho på Tower Bridge. Jeg lover det blir den beste biffen du noen gang har smakt, med utsikt rett til Tower Bridge (her må du reservere bord på forhånd) Anbefaler også Gordon´s Wine bar, Sophies Steakhouse, Burger & Lobster og Gilgamesh.
      Du som er like glad i kålchips som meg bør også ta turen innom Inspiraled i Camden (er her de bestiller de fra i Oslo), her har de også masse raw food og deserter. Veldig koselig sted midt i Camden Market. Anbefaler også en tur til Whole Foods på High Street Kensington.. Føler avogtil at jeg går inne i iherb der.. hehe. og nyyydelig sushi i restauranten i 3 etg. Oj, dette ble langt.. kunne fortsatt i en evighet.. Håper du får en kjempetur til london! begynner å bli litt mer vårlig her borte nå 🙂

    7. Hei 🙂
      Kom hjem fra London på mandag. Denne gangen bodde vi på Club quarters lincoln’s inn fields. Kjempe fornøyd. Fint hotell, rett ved metroen, 1 stopp fra oxford st.
      Gled deg, London er magisk <3
      http://no.hotels.com/hotel/details.html?tab=description&destinationId=549499&destination=London%2C+Storbritannia&hotelId=396660&arrivalDate=12-04-2013&departureDate=15-04-2013&rooms%5B0%5D.numberOfAdults=2&roomno=1&validate=false&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first

    8. Jeg elsker London!
      Jeg har forelsket meg i covent garden og liker og bo der når jeg er i london. Mountbatten hotel er fantastisk, de pusset til og med opp for ikke så lenge siden. Det ligger så bra til.
      Ellers har jeg også bodd på travel lodge i covent garden, det er litt billigere.
      Jeg har også bodd på superbillige steder som queensway hotel.. standaren er ikke super, men det er helt greit om du vil spare penger for å kunne shoppe litt ekstra.
      De har fantastisk mat (lunsj tidlig middag) på “Food for Thought” ! Det er et vegetar sted (jeg er ikke vegitarianer), utrolig good quiche ! Det er super lite og trangt, men for en sjarm og opplevelse 🙂
      Håper du får en super tur!

    9. Så sykt hyggelig! Jeg og elsker London, har vert der tre ganger og blir helt klart MANGE flere turer dit. Forige gang bodde vi på et perfekt hotel, vi var der i 4 dager (shopping weekend) og valgte et hotel som skulle vere sentralt osv. Jeg tror hotelle hadde inkludert frokost, men vi valgte å spise ute hver dag siden det er mye kosligere! Hotelle låg i en sidegate til Oxford Street og det var bare 1 minutt med rask gange før vi kom til den billigste klesbutikken PRIMARK. Hotelle heter
      ” Radisson Blu Edwardian Sussex Hotel ” og var utrolig fint også! God servise osv, du burde virklig ta en titt innom dette hotellet:-)

    10. Jeg har vært i London mange ganger, skal dit snart igjen selv! Har bodd på St.Giles hotel, og det var jeg veldig fornøyd med! Veldig sentralt til Oxford street, den beste shoppinggata! Rent og pent, og heller ikke dyrt!
      Håper du får en fin tur! 😀

    11. Heldig, London er en herlig by 😀
      Du må selvsagt sjekke ut Victorias Secret i Bond Street. Og shoppe på Westfield på Stratford, det er et must! Og så er det en sportsbutikk litt lenger ned for Oxford Street, Lillywhites.
      Når det gjelder mat så elsker jeg Vapiano, som ligger like bak TopShop i Oxford. De har helt fersk pasta og pizza, sååå godt <3
      God tur!! 🙂

    12. Vi har nettop bestilt hotel i London, og landet på thistle marble arch som ligger rett ved oxford street og hyde park 🙂 Har fått anbefalt hotellet av venninner som alltid booker på det samme hotellet når de er i London, og som er like fornøyd hver gang!
      Første gang jeg skal til London, så jeg storgleder meg 😀

    13. ååå London <3 Favortitt byen uten tvil 🙂
      Jeg bodde på st.Giles et flott hotel med super frokost og 2-3 min gange til Oxfrod street.. og 2 min til undergrunnene. Et fint supermarket også like ved <3
      Primark er en billig butikk som du sikkert vet om , noen av klærerene er av dårlig kvalitet men ikke alle 🙂 et er jo såå sykt billig så må innom å kjøpe forskjellige (u)nødvendigheter.. løsnegler, lommebok, veske, undertøy(billig,billig!!!), smykker, tøysko(30kr!!!!) , armbånd og litt forskjellige klær

    14. Du må ikke gå glipp av Lillywhites ved Picadilly Circus! Der har de 5 eller 6 etasjers sportsbutikk som er skikkelig billig! Nike har de også masse av der 🙂 Jeg pleier å gå på Lillywhites først og kjøpe litt basic, og så drar jeg til Nike Store etterpå og kjøper nyhetene 🙂

    15. Var nettopp i London (forrige helg)! Denne gangen bodde jeg ikke så langt fra buckingham palace. Vil egentlig anbefale å bo i nærheten av en sentral T-bane stasjon, det er den aller raskeste måten å komme seg rundt, og så kan man gå mellom de når man føler for det 🙂 Prøv også å få med deg en musikal når du er der, det er en fantastisk opplevelse! kan anbefale både “lion king” og “we will rock you”.
      Håper du får en super tur! 🙂

    16. Var i London i høst, anbefaler ikke hotellet men du bør virkelig ta deg en tur innom en av parkene! Vi hadde en dag der vi så severdigheter og gikk gjennom deler av Hyde Park og Kensington Garden – koselig og fint! Så ekorn og treningsgrupper, haha :p
      Du bør også dra på musikal – er en opplevelse uansett musikal, kan anbefale “Blood Brothers” 🙂
      Håper du får en bra tur! 🙂

    17. Var nettopp i London, og kan si så mye som at du kommer til å tilbringe absurd mange timer på Primark.. Billigere butikk med større utvalg skal du lete lenge etter!
      Anbefaler deg å dra til Westfield senteret som ligger i White city, da slipper du alt stresset i oxford street (er så sykt mye folk) og du får med deg alle butikkene fordeom. Det er et SVÆRT kjøpesenter, og alle de viktige butikkene er der 🙂
      God tur, det er knallbra der!!:)

    18. Jeg kan anbefale Saint Georges hotell som ligger 3min fra oxfordstreet og rnda nærmerr til topshop og nike store, det er midt i smørøyet 🙂 de har den beste frokosten på MAKEMINE som ligger et minutt fra hotellet, det er både billigere og bedre enn hotellfrokosten. Ferskpressrt juice god kaffe, verdens beste grillede ciabatta !!!

    19. Heldige deg! Og heldige meg, jeg bor jo her!!:) du bør absolutt ta turen til whole foods som noen nevnte, og Borough Market hvis du har en lørdag her. Og brunch/lunch på the breakfast Club i soho, og fransk utrolig god mat et sted som heter terroirs. Eller Jamie olivers ‘Barbecoa’. Er så mye bra her! En curry i Brick lane bør også oppleves, eller dim sum i chinatown! Ellers er parkene et must, gjerne med en yoghurtis fra Snog i hånden..god tur!!:)

    20. Ta tuben til Notting Hill og besøk Portobello Road Market! Utrolig koselig utendørs antikk marked, men de har alt mulig rart! Moro å gå på “treasurehunting”, hihi 🙂
      Like ved inngangen til Portobello Road Market har de en koselig fransk kafe, utrolig god kaffe (du kan få akkurat hva du vil) samt mye sunne + unsunne godbiter som bare må smakes på!!
      London er en av mine og min bedre halvdel sin favorittbyer og en av våre favoritt ting å gjøre er piknik i St. James Park! Det er så herlig, du får et avbrekk fra storbylivet samtidig som du er midt i storbyen, og det er alltid masse mennesker der! Om været tillater det, ta iallefall en spasertur der; det er så nydelig!! 🙂

    21. Var der nå i påsken, og vi hadde det beste hotellet! Ligger bokstavelig talt 30 sekunder under beste kanten av oxford street. Det tar et minutt å gå fra du går ut av hotellet til du står ved kassen på både primark og topshop. Hilton doubletree marble arch er navnet!

    22. Som flere andre her må jeg anbefale St.Giles hotell. Kom hjem fra London igår, og vi har nå bodd der to ganger. Kjempefornøyd! Det er kjempegod standard i forhold til prisen, og veldig sentralt =)

    23. Når jeg var i London lå jeg på et Hilton hotell. Husker dessverre ikke hvilket, men det var både grei pris, sentralt og VELDIG bra standard 🙂 Frokosten var i hvertfall ikke til å klage på der!

    24. Om du vil ha den beste sushien/japansk mat må du dra til cocochan! Ligger rett ovenfor bond street underground statition (oxf.str.) 🙂 ellers burde du ta en tur innom camden market! Masse god mat og morsomme boder/småbutikker!

    25. St. Giles er et kjempe hotell med ypperlig service om beliggenhet knappe 100 meter fra Oxford street ! Prisen er også overkommelig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg