Rolig start og cafehygge

Det er herlig å være tilbake i Oslo! Jeg koser meg i leiligheten, og nyter å sove i min egen seng, styre mine egne rutiner og ikke minst tilbake på treningssenteret. I går hadde jeg min første økt på SATS etter ferien. Kroppen bærer helt klart preg av at det har vært to svært rolige uker med lite aktivitet. Forkjølelsen har også satt sine spor på formen. Kluet er å senke forventningene litt til den første økten etter et lengre opphold, sett fokus på at alt er bedre enn ingenting og tenk at uansett hvor sent du beveger deg, så beveger du deg likevell fremover! Det er tungt å komme i gang igjen hvis man har hatt et opphold, dersom sykdom er skyld i oppholdet vil det føles enda tyngre. Det er derfor viktig å senke kravene litt, vær fornøyd med at du kom deg på trening, vær glad for at du er i gang igjen!! Det vil være tøft de første øktene men så vips er du tilbake og formen føles fin igjen. Ikke gi deg – ja det krever innsats og ståpå vilje, men det er langt i fra umulig.

Økten i går så slik ut:

  • Nedtrekk – bredt grep
  • Sittende roing
  • Stående roing i kabel
  • Facepull
  • Latsdrag med tau

 

En grei økt, med god kontakt på tross av litt lite energi. I dag har jeg tatt en liten Marendag. Jeg var ferdig på jobb tidligere enn planlagt og istede for å dra hjem igjen å sette seg til å se på tv o.l, så tuslet jeg litt rundt i solen før jeg fant en Waynes Coffee jeg aldri har vært på før. Her satt jeg meg ned , med en stor kopp kaffe og kun mine egne tanker. Det er utrolig deilig på cafe på denne tiden, like før lunsjrushet begynner, og etter alle morgenkaffe-gjestene har dratt. Det er så stille og rolig, og jeg kan sitte helt i mine egne tanker og nyte duften av fersk kaffe. *hverdagslykke*

Jeg trenger slike timeouts i hverdagen, spesielt i disse dager hvor jeg har litt som surrer rundt i topplokket. Jeg blir nesten irritert på meg selv noen ganger, at jeg tillater å dra meg selv så langt ned med dette tankekjøret. Jeg vil så gjerne gjøre alle fornøyd, og være overalt for alle til en hver tid. Jeg innser at det ikke går, og det liker jeg ikke. Jeg føler at jeg ikke strekker til på alle områder, og det er virkelig en vond følelse. Jeg har derfor tatt en liten hyggedag i dag før det braker løs med jobb i morgen igjen. Rett og slett bare for å prøve å løse noen floker. Dette er en trenings og kostholds blogg, men det er også min blogg. Jeg tenker derfor at det er viktig å dele litt tanker med dere. Om ikke annet så kan det jo være godt å se at bloggere som ofte fremstiller alt så rosenrødt og fint, også har dager som er tankefulle og langt i fra perfekte.

Ha en fin tirsdag skjønne dere, make the best of it 😉

 

Smiiiil Maren

8 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg sier det igjen, det er så deilig å se at det er mer under overflaten på andre mennesker også. Ikke det at det er bra at du har mye å tenke på, men at det er menneskelig å ha gode og dårlige dager 🙂 Håper du får orden på tankene.
      Klem

    2. Hørtes ut som en deilig dag 🙂 Liker at du blogger om livet, for det er jo faktisk ikke alltid rosenrødt 😛
      I dag er jeg også igang igjen med sunt kosthold og trening. Morgentur er unnagjort og styrke blir det i kveld ! Gleder meg, men blir nok tungt 🙂
      Ha en fin dag !
      Marteklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg