God morgen

Min fine plan om at totalt hvile i går skulle gjøre mest frisk som en fisk i dag fungerte ikke, og jeg våknet opp verre i dag. Jeg kan ikke tenke meg noe kjedeligere i hele verden enn å være syk på påskefjellet, og dette var absolutt ikke en del av planen min. *sukk* Kvelden min i går gikk med til å se tre filmer etter hverandre, mens de andre var ute på afterski. Sofaen er min nye bestevenn og her blir meg. Fy søren så kjipt! Ja det var dagens klaging fra denne frøkna, kroppen trenger tid, ro og hvile så da er det bare å slutte å klage og begynne å ta vare på kroppen. Etter mange gode tips fra dere sitter jeg nå å drikker ingefær te med sirtron. Dette skal jeg virkelig lage meg flere ganger, forkjølet eller ikke. Så frisk, godt og enkelt.

Du trenger:

  • Fersk ingefær
  • Sitron
  • Kokende vann

 

Rasp ingefær og legg dem i bunnen av en stor kopp, kutt sitron i biter og fjern skallet, tilsett sitronbitene i koppen og hell kokende vann over. Vips – en næringsrik og frisk te! I dag kommer min herlige storebror og svigerinne opp til fjells, samt flere av mine venninner inntar Hovden, med andre ord er det bare å pøse på med super-te for jeg kan jo ikke ligge inne da! Når jeg nå først ligger her så tenkte jeg at jeg kunne planlegge litt nye konkurranser og spennende saker for bloggen. På den måten kan jeg snu det at jeg må ligge her å surmule, til noe positivt for dere. Hehe. Aldri så galt at det ikke er godt for noen sies det, og jammen kan ikke det stemme i dette tilfellet. Følg med fremover;)

Hvordan er påsken deres så langt kjære dere? Hva driver dere med?

 

Smiiiil Maren

9 kommentarer
    1. Goood bedring, Maren! Vi lider samme skjebne tydeligvis. Jeg har også inntatt sofakroken på hytta med sår hals og vondt i kroppen.. Satser på at det går over snart så det går an å nyte de siste dagene av ferien utendørs. Ingefær og sitron er i hus, så takk for tipset! Kyra på dig 🙂

    2. Ååå så kjedelig! Masse god bedring til deg!!!
      Påsken min er heller ikke full av action. Familien er på hytta og jeg er hjemme og skriver bacheloroppgaven som skal leveres i mai. Får feire skikkelig påske neste år 🙂

    3. Kjedelig å være syk -spesielt når man hadde forventninger og planer.. Masse god bedring! Jeg har jobbet idag, men etter en liten styrkeøkt i morgen tidlig vender jeg nesen mot campingen.. Nå er eet sesongstart -endelig!! Har pakket med masse sunn mat og mindre sunn “kos” -så får det bli litt av alt 😉 Har nettopp bakt ferdig gulrotkake utav bakemixen til funksjonellmat samt påskekokostoppene fotballfrue la ut her forleden dag..Det blir også med 🙂 Dkal bli godt med noen rolige dager nå! Fortsatt god påske 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg