Fjolls til fjells

I dag går turen videre til fjelles, nærmere bestemt Hovden. Slik det ser ut nå får jeg hele 8 dager med fjellluft, ski og hyttekos. Jeg har fått mange spørsmål fra dere om jeg tenker mye på dette at jeg ikke får trent eller spist spesielt sunt når jeg er på hyttetur og hvordan jeg takler dette. For det første så synes jeg ikke man skal se på trening som kun noe som foregår inne på treningssenteret, tenk heller på det som aktivitet, og aktivitet kan man bedrive hvor som helst. Skigåing er super trening/aktivitet det! Jeg mener også at kroppen kun har godt av en liten uke borte fra styrkerommet, forandring fryder og det er absolutt ikke farlig å la vektene ligge en ukes tid.



Når det gjelder kostholdet så er det ikke noe likhetstegn mellom hyttetur og usunn mat. Man kan da spise helt normalt selv om man er på tur. Det er påske, det er ferie og det er tid for hygge sammen med venner og familie, og da synes jeg det er direkte trist hvis man skal sitte å tenke på om man dytter ned en kvikklunsj bit for mye. Så min mening omkring dette kjære dere, er alt med måte, og kos deg! Det er ikke farlig å unne seg litt ekstra på tur, så senk skuldrene og nyt påsken med god samvittighet. Blir det voldsomt med mat, godteri, alkohol osv i ferien, så ta deg en ekstra skitur – verre er det ikke!

Gooooood påske kjære dere!

 

Smiiil Maren

5 kommentarer
    1. DENNE Posten trengte jeg! Har hatt ufrivillog treningsfri i en uke og tenkt at uten trening vil alt falle sammen. betrygger veldug at du sier det ikke gjør noe, med annen aktivitet! Ha en superduper påske! Takk:-)

    2. Hei Maren ! Så flott skrevet, du må nyte turen på hytta 😀 Jeg lurte på om du kunne skrevet et innlegg om sunn mat og sydenturer eventuelt? Jeg vet det er mange som tenker ” er jeg på ferie, så er jeg på ferie”, men jeg vet ikke om det er greit og henge helt på den? Om man er 14 dager i syden og man spiser masse usunt hver eneste dag(jeg sier ikke at man nødvendigvis trenger det), men det jo mange som gjør dette. Jeg har lest et tidligere innlegg fra når du var på ferie og jeg digget det. Lurer litt på hvordan motivasjonen til trening var ? Du er knall flott ! 😀

    3. Så deilig at du skriver om dette! Jeg er helt enig i at det ikke er nødvendig å løfte vekter eller løpe på mølla for å trene, og å være på ferie og nyte kondisøkten er helt fantastisk. Ha en fin påske videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg