Lørdagsøkt og Sverigetur

Denne lørdagsmorgenen startet slik lørdagsmorgenen bør starte, i sengen , med en diger kopp sjokoladekaffe og fire episoder Gossip Girl på tv. *loveit* Jeg koste meg noe verre, og den planlagte joggeturen ble utsatt i godt over en time. Det gjør heldigvis ingenting når det er lørdag, og jeg har fri. Løpeturen ble desverre fryktelig kort da beinhinnene begynne å krangle – igjen!! Da var det intet annet å gjøre enn å snu og tusle hjem. Den negative siden: Jeg må roe ned på jogging, og invistere i et par nye joggesko, på den positive siden så kunne jeg krype tilbake i senga, og se enda flere episoder av Gossip girl. Hihi.

Trening ble det heldigvis tid til senere. Jeg hadde nemlig en avtale med to gode venninner, og sammen fikk vi en grei styrkeøkt på Sats. Jeg kjenner fredagens kampsport-utfordring veldig godt i kroppen, og økten min ble derfor litt amputert. Tatt det i betraktning så fikk jeg en grei gjennomkjøring på rygg og er i grunn fornøyd med det! Jeg kjørte følgende øvelser:

  • Nedtrekk bedt grep
  • Nedtrekk smalt/nøytralt grep
  • Latsdrag i kabel
  • Facepull
  • Omvendt flies i kabel
  • En arms roing i kabel

 

Det er lørdag, men siden så og si alle jeg kjenner har reist fra meg til fordel for fjellet så blir det en rolig kosekveld på denne jenta. Her snakker vi total avslapping med stearinlys, film, sushi, smågodt, yogurtnøtter, sjokoladebarer og frukt/bær med vanijekesam og cottagecheese. Mmmmm 🙂 Kålchips er også handlet inn, og nytes i store mengder. Kosekveld er jammen undervurdert. Vi koser oss veldig her vi sitter i joggebuksa og momser. *smile*

Jeg håper å få til en Sverigetur i morgen så kom mer enn gjerne med tips om hva dere bruker å kjøpe når dere drar over grensa?? Jeg har noen Sverige-favoritter, men jeg vil mer enn gjerne høre deres!

Jeg vil også tipse dere om å følge meg på Instagram. Jeg er blir helt instagramhektet, og oppdaterer flere ganger om dagen. Brukernavn: merdvik

 

Smiiiil Maren

14 kommentarer
    1. Skal til Sverige sel vi morgen!
      DU MÅ HANDLE:
      – Cottage cheese med pære smak
      – eggehviter på flaske
      – NØTTER!
      dette er must :D!

    2. Elsker virkelig å lese bloggen din!
      Du er så inspirerende for meg. Du har den flotteste, tonede kroppen, men viser at du kan kose deg med godsaker og droppe treningen etter hva kroppen forteller deg.
      Jeg har slitt mye med mitt selvbilde og samvittighet over å kose seg med god mat/godsaker, og droppe trening. Du viser at en kan se fantastisk ut og være lykkelig på samme tid, og at en ikke MÅ presse kroppen til alt gjør vondt..
      Du hjelper meg på samvittigheten min, du er bare helt.. bra!! 🙂

    3. Så utrolig leit med leggene altså 🙁 synes alltid det er kjedelig å avbryte en treningsøkt når man er motivert og har energien på plass, men det dukker opp vondt et sted… Men ang beinhinnenetennelse, har du noen gang vært til muskel-/fysioterapeut eller lignende? Jeg sliter mye med det og har til og med operert for det (uten at det ga de store resultatene dessverre). Men det jeg tenkte å anbefale er at myskelterapeuten jeg gikk til sa at ofte får mam problemer frampå leggen når muskelen bak er stramme. Sliter du mye med at du er hard/har stram leggmuskulatur bak? Isåfall så hjelper det veldig å tøye, med strake bein og bøyde knær sånn at du får tøyd begge deler skikkelig 🙂 + noen sett med tåhev kun med kroppsvekt for å “aktivisere” musklene. Ved å gjøre dette jevnlig kan man forhindre at muskulaturen blir for stram bak og det KAN sørge for at det blir mindre vondt frampå 🙂 bare et lite tips! Som alt annet innen kosthold og trening er det jo tusen svar og meninger på rett og galt, men ville iallefall prøve å være til hjelp 🙂 ha en god søndag!

    4. Hei! Ser du sliter med beDu inhinne betennelse.. Oppsøk en fysio som har kan masere! Det hjelper masse, de knar opp gammel betennelse og det blir bra! Gjør veldig vondt, men ofte så kan det komme av knuter i leggene og betennelsen blir sittene i gamlet vev.. Jeg har gjort det! Begynte å grine så vodnt var det! Men helt er lig det er så verdt det i etter kant! 😉

    5. noe du må få med deg er proteinbarer og sefølgelig noe av naturgodisen .Det er et must hver gang jeg er der også protein pulver av forskjellige slag da 🙂

    6. Du MÅ prøve ut Multipower 50% protein-barene!!!! Fåes kjøpt på Bodypower (tror jeg), den ligger i hvertfall helt innerst helt til høyre i senteret i første etasje, rett ovenfor godisbutikken. Finnes i kokos, cookie og sjokolade-smak, alle er heelt fantastiske (men sjokoladen vinner hehe)!! Og det beste av alt – kjempebra næringsinnhold!! Kos deg 😀

    7. Heisan! Vi holder på med en meningsmåling internett butikker. Alle som melder seg på vil få en premie; nemlig en gratis kinobillett! Delta nå!

    8. Ah, disse irriterende leggene!! Har slitt med det samme selv, og det blusser opp med en gang jeg kjører noen økter ute. Heldigvis har treningssenteret mitt fått inn noen nye møller som ikke er så slitte, da går det som en drøm =) Anbefaler også å kutte ut Nike som løpesko. New Balance støtter føttene på en fantastisk måte!
      Du er helt topp Maren!! Stå på=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg