Matinspirasjon

I dag har jeg bladd meg tilbake i gamle bilder og jeg ble nesten litt inspiret av hvor mye digg mat jeg har laget i 2012. Både middager, lunsj, bagst og snacks. Fy flate! Jeg ser jeg har en jobb å gjøre nå hvis jeg skal klare å bli like kreativ på matfronten igjen. Nå går det nesten kun i taco, speltlomper, masse frukt og ulike varianter med cottage cheese, skyr og yogurt. Skjerpings! Så jeg tar dette som en utfordring og skal forsøke å forbedre meg litt her. Det er viktig med et variert kosthold. Her kommer noen av mine favoritter.

Jeg håper du ble inspirert til å variere kosten din litt og trylle frem noen gode retter. Gi meg gjerne et par tips til hva du liker til frokost, lunsj og middag? Ingenting er jo bedre enn at vi kan inspirere hverandre.

Smiiiil Maren

21 kommentarer
    1. Nå ble jeg sulteeen!! Du har uten tvil laget mye godt 🙂
      Jeg er heller ikke flink til å variere. Ihvertfall ikke lunsj, så hvis du har noen tips så sleng gjerne ut 🙂
      Blir som regel ris/kjøtt og grønt ;p

    2. Nam, mye godt. Greit når en kan bli inspirert av egne matbilder! Du skrev om at du kutta ned på melkeprodukter inkudert cc for en stund tilbake.. Hadde det noe for seg? 🙂 Jeg spiser nesten to bokser cc til dagen, passer jo til alt!:)

    3. Naam!
      Til frokost liker jeg å spise hjemmelaget frokostblanding med soyamelk også et hjemmelaget knekkebrød med makrell i tomat også litt frukt. Kjempe godt

    4. det var mye god mat!
      leser du komentarene dine? for ser mange har spurt om hvor mange kalorier du spiser til hvert måltid og inntar hver dag osv? men det svarer du aldri på, er det noen spesiell grunn for det?:o jeg har selv spurt, haha!:) utrolig fin blogg, du er en stor inspirasjon!
      har et spørsmål – når du skeier ut, er det mye da? eller kommer det helt annpå?

    5. Kirsti: Jeg ser mange spør om dette, men svaret er at jeg har ingen anelse, og jeg bryr meg heller ikke. Jeg har aldri og kommer heller aldri til å telle kalorier. Det er skremmende at så mange jenter er så hysterisk opptatt av dette. Så ja jeg leser alle kommentarene, men spørsmål omkring hvor mange gram jeg spiser av ditt og datt og hvor mange kalorier osv svarer jeg ikke på. Jeg veier ikke maten min, og jeg teller som sagt ikke kalorier 🙂

    6. Ift til dette med å skjeie ut så gjør jeg det akkurat når jeg måtte ha behov for det. Sliks om i dag feks, med iskrem. Ja det er onsdag, men det var i dag jeg hadde lyst på det 🙂

    7. Kan du linke til de forskjellige innleggene du postet dette? Har så lyst på oppskriften på mange av de 🙂
      Håper du har en fin dag, klem!

    8. Hei Maren!
      kan du fortelle hva du bruker å ha inn i speltlompene? Husker du hadde et innlegg om dette, men finner det ikke igjen.

    9. Marianne: 1. Røket laks, ruccola og mager kesam
      2. kalkun skinke, salat og sennep/dressing/kesam
      3. philadelpia ost og skinke
      4. peanuttsmør eller philapelphia sjokolade (kos )
      5. kylling, salat og krydder

      Du kan egentlig putte hva som helst i dem 🙂 Prøv ut litt uliek ting og se hva du liker best

    10. Julie H: Det har jeg desverre ingen oversikt over, men hvis det et en spesiefikk rett du vil ha oppskrift på så kan jeg prøve å finne den frem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg