Livet er ikke bare burde-burde!

God morgen hjerter!

Denne morgenen stod trening på planen, men livet skjer og det er ikke alltid en plan kan følges. Hvorfor ble det ikke trening i dag? Fordi jeg ikke hadde lyst! Jeg er ingen idrettsutøver, jeg skal ikke prestere i en konkurranse, jeg er ingen fitnessutøver som må komme i usannsynlig god form til en gitt dato, jeg er bare meg som trener når jeg har lyst og svever på overskudd og go’følelse. Så når jeg ikke har lyst eller har mer lyst til noe annet, da dropper jeg den treningen. Enkelt og greit. Jeg har alltid vært en typisk “burde-burde” – ja jeg burde nok trent i dag, eller jeg burde nok gjort ditt eller datt. Vet du hva! jeg er litt lei av at vi burde gjøre så mye, som reklamen sier, livet er ikke bare burde burde. Så da setter jeg av denne morgenen til kaffekos, en lang lang dusj og en god frokost før jobb.

Det er klart at vilje, og pågangsmot er nøkkelen til suksess, men jeg tror så absolutt at evnen til å skape balanse er vel så viktig. Hard trening og strickt kost er vel og bra, men uten hvile og restitusjon så ødelegger du mer enn du bygger opp. Ja så dette var dagens lille leksjon fra sofakroken. Jeg sier ikke at nå skal alle slutte å trene og bare slappe av, men jeg sier at vi må huske på å gjøre det – også! Bli en flink lytter og ta den en liten prat med kroppen din, hør på signalene den sender og hva den forsøker å fortelle deg.

Ta vare på dere selv, og ha en strålende tirsdag!

Smiiiil Maren

 

4 kommentarer
    1. Syns det er bra å se det er flere som har det slik av og til. Føler nesten man får dårlig samvittighet hvvis man ikke trener en dag:p Men hva jobber du som? har du tatt noen utdanning innen trening? Selv studerer jeg idrett og samfunn, men er så usikker på hvilken retning jeg skal ta videre..

    2. Er så enig så enig,men så vanskelig å gjennomføre :S Du sier så mye klokt Maren 😀
      Et spm:hvor lang tid må en hvile hvis en er veldig overtrent?1uke?
      Ha en strålende dag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg