Mondaybliss

Nå har jeg endelig blitt venn med Youtube-kontoen min, og filmen av min nye favoritt mageøvelse ligger nå ute HER. Sjekk den ut. Denne mandagsmorgenen startet på best mulig måte. I sofakroken, med deilig nespressokaffe med et hint av kokos, og Kurs Nilsen sin deilige stemme på ørene. Jeg har blitt flink til å skape slike små øyeblikk i hverdagen, slike små glimt av hverdagslykke. Det skal ikke mer til en et lite kvarter, med god musikk, og god kaffe for å skape en deilig morgenstemning og sette standarden for en finfin mandag.

Jeg er en skikkelig morgenfugl for tiden, og i dag våknet jeg allerede kl 06.00, uthvilt og klar for en ny dag! Det gav muligheten for en frisk start på dagen i form av en liten cardiorunde før jobb. Cardio er i grunn bare et fancy ord for kondisjonstrening. I dag valgte jeg elipsemaskinen som hjelpemiddel, og det funket veldig bra. Jeg har ikke løpt på over en uke, og det kjenner jeg at både knær, hofter og ikke minst benhinnene har hatt svært godt av. Elipse er virkelig et godt alternativ til tredemøllen. Jeg får ikke ike høy puls, men det er heller ikke poenget når jeg trener tidlig på morgenen. I dag hadde jeg God morgen Norge som underholdning på mine 35 minutters tur på elipsen. Da forstår dere litt hvor intensiteten lå. Hehe.

Jeg ble både svett og blid, og det var i grunn hensikten med hele økten, så da sier jeg meg fornøyd med dagens mini-kondisjonsøkt.  La dette være en liten inspirasjon til å se at det er ikke alltid så enormt mye som skal til. Du må ikke ta livet av deg selv på tredemølla og løpe mil etter mil for å få resultater. Nå er jeg på plass på Miinto, og jeg sitter her med verdens nydeligste fotograf Julie Tørrissen. Vi drikker kaffe, spiser jordbær og skravler om helgen. Straks skal vi i gang med dagens utfrodringer i studio, men først et par minutter til med mandagskos:)

Nyt mandagen kjære dere! Jeg gjentar meg selv – denne mandagen er kun kjip og tung hvis du lar den være det. Det er DU som bestemmer hvordan dagen din skal bli.

 

Smiiiil Maren

8 kommentarer
    1. Det er SÅ deilig med noen sånne rolig og behagelige økter på morgenkvisten, men samtidig kjenne at man bruker kroppen og blir svett 😉 Digg å våkne opplagt og klar for ny uke også! Skulle ønske jeg våknet litt tidligere i dag, men jammen var jeg opplagt når jeg sto opp også 😉
      Ønsker deg en finfin mandag søta!

    2. Lurer SÅNN på kvar du får tak i kokoskaffien? Har leita på nespresso sine nettsider, men finn den ikkje! Har så sinnsjukt lyst å smake den, er gaal etter kokos <3

    3. Hei Maren, vil bare si at du er en stor motivsjon for meg å min trening.
      Stemmer det ikke at du jobber på SATS solli?
      Jeg skal i helgen dit på kurs med SAFE education, men vet ikke helt hvordan jeg kommer meg dit.
      Vet du hvilken buss jeg må ta for å komme meg dit? Jeg skal bo ved jernbanetorget, så da må jeg ta buss derfra. Vet du hva busstoppet der jeg må gå av heter og er det langt fra busstoppet til SATS?
      Jeg håper du kan svare meg, da jeg føler meg litt fortapt og jeg ikke vet hva jeg skal søke på da jeg ikke et hvilken buss jeg kan ta 🙂

    4. Du som handler en del på supernature, hva tenker du om spirulina som kostilskudd? Er dette noe du bruker selv eller vil anbefale? Isåfall hvorfor/ hvorfor ikke?
      Ønsker deg en finfin kveld:)

    5. Enig! Synes det er viktig å poengtere at man ikke alltid skal føle seg død etter trening. Har mange venninner som løper fra crosstraining til spinning til step timer på sats og ikke ser på det som en skikkelig treningsøkt med mindre de har brent 800 kcal og svetter som bare det. Resultatene derimot uteblir, så noe er jo galt.. :p
      PS: ang mageøvelsen din; du føler ikke at du bruker mer hoftebøyere enn magemuskler, eller er det bare jeg som gjør den type øvelser feil? Føler alltid at jeg ikke får skikkelig kontakt med magen på øvelser som fex hengende leg raises. Men leg raises liggende på skråbenk hvor rumpa og skal opp derimot..

    6. Ida: Jeg bruker det ja, det gir meg energi og overskudd. Det inneholder også flere viktige næringstoffer som man ikek får i seg dersom man ikke er uhyrig flink til å spise grønnsakene dine. Det fungerer fint for meg, og jeg anbefaler deg å teste det ut 🙂

    7. Du har en utrolig kropp! Fantastisk motivasjon 😀 Nettopp begynt å lese bloggen din, men gleder meg til å se mere og følge deg videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg