Homemade sashimi

God lørdagsmorgen

Min kropp nekter å forstå forskjellen på hverdag og helg, og dermed var jeg lysvåken og klar for jobb kl 06.30, jeg klarte å ligge i sengen til 07.30, men da måtte jeg rett og slett opp. Lørdag eller ikke, denne kroppen var uthvilt og klar for nye utfordringer. Dagen og kvelden i går var så hyggelig. Etter jobb dro jeg på Waynes med to venninner. Søte Kristine har jeg kun snakket med over nett, og det var så herlig å treffe henne i virkeligheten. Kristine, Lina og meg koste oss på cafe i et par timer før vi alle måtte løpe videre. Et herlig lite avbrekk i hverdagen. Jeg løp videre til Optimal trening hvor jeg møtte alle mine fine! Vi kjørte på med en solid styrkeøkt. Vi trente alle ulike ting, men det er noe med det å være der sammen, og kjenne energien fra de andre. Jeg kjørte en kort og hrei økt på bryst og triceps. Marthe tok et snapshot av meg midt i flies i kabel, som kanskje er en av de mest macho øvelsene jeg kjører. Hehe. Jeg må le høyt av mitt eget ansiktsutrykk og det hele. Jeg ser ut som jeg prøver å ligne på den kvinnelig utgaven av Hulken. Det er et uttrykk som sier: “If you still look cute at the end of your workout, you didn’t work hard enough” – vel da tror jeg vi trygt kan si at jeg jobbet hardt nok! *smile*

Jeg kjørte følgende øvelser:

  • Brystpress med hantler
  • Flies med hantler
  • Flies i kabel
  • Pushups
  • Triceps pushdown med tau / stang

 

Etter trening dro Marthe og meg hjem til meg. Vi klarte ikke bestemme oss for hva vi skulle spise, og var innom utrolig mye før vi fant ut av hjemmelaget sashimi er perfekt. Vi elsker fisk begge to, og synes alltid vi får for lite når man bestiller sashimi på sushisjapper. Så da kjøpte vi like godt hver vår salmalaks, kuttet den opp i biter og serverte sammen med masse deilig tilbehør. Vi hadde syltet ingefær, agurk, babyleaf, dampet brokkoli, sukkererter, avokado og soyasaus. Så utrolig raskt og enkelt – og så latterlig godt! Etter Marthe dro måtte jeg lage meg en liten nightsnack med cottagecheese, jordbærbær og vaniljekesam. Jeg kan ikke legge meg sulten, og søtmoms som jeg er så måtte jeg avslutte med noe litt søtt. *guilty* Jeg kjøpte inn masse frukt og bær i går, det er nemlig tilbud på alt av frukt og bær på coop i går og i dag. Løp og kjøp!!



Nå skal jeg nyte lørdagsmorgenen med god frokost, nyheter, og kaffe. Ha en super helg kjære dere, fyll den med positive ting og kos dere! Hent krefter og lade batteriene til en ny uke.

 

Smiiiil Maren

11 kommentarer
    1. Wow!!! Du er en maskin. Du er litt magisk, for den ene dagen er du så feminin og vakker på Miinto og den neste dagen er du en maskin og hardcore full av muskler på trening! Du er mitt store forbilde og jeg simpeltent DIGGER DEG!! Takk for at du har denne bloggen og deler så mye med oss. God helg til deg, superMaren:)

    2. Blir bare imponert over en jente som deg jeg, Maren! Energien du utstråler gjennom bloggen virker smittende, så etter å ha lest dette innlegget har jeg fått min kickstart 😉 Thanks!
      Ønsker deg en fortryllende lørdag! Kos deg og SMIL som best du kan 😀

    3. Sterk! 😉
      Lurte på hvor mange trenings medlemsskap du har?
      Ser du trener på sats, magnat, studio day og optimal trening?
      Får du gratistreninger der eller er du medlem? Veldig kjekt å kunne variere plassen da!
      God helg maren:)

    4. Hei Maren!
      Jeg mente jeg leste om en mageøvelse du skulle filme, men finner verken innlegget eller noen film. Har jeg bare drømt en merkelig drøm?? God helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg