Morgenstund

Vi reagerer alle ulikt når ting hoper seg opp og det blir litt mye på en gang. Jeg for min del reagerer med søvnløse netter, hvor jeg ligger våken og stirrer i taket mens tankene kverner og kverner. I natt var det en slik natt, og jeg lå å forsøkte å løse verdensproblemer til klokken var 04 i natt. Jeg fant selvfølgelig ingen fornuftige svar, så til slutt gav det kaotiske hodet mitt opp og jeg falt endelig i søvn. Jeg hadde planlagt å få unna en god del ting i dag morges før jobb, men når jeg våknet av vekkerklokken kun tre timer etter jeg sist så på den, forstod jeg at det var ikke mulig. Så jeg skrudde av telefonen og fikk et par timer ekstra. Det hjalp godt og med et par sterke kaffekopper har denne dagen i grunn startet ganske så bra – til tross for litt lite søvn. Jeg valgte å virkelig nyte kaffen i dag morges, med tente lys, God morgen Norge på tv og nespresso med kokossmak. Mmmmmm, morgenstund 🙂


Kaffe, god frokost og en rolig start på dagen er gull verd for meg når målet er økt energi, en annen ting som alltid hjelper er trening. Jeg får endorfiner og lykkerus av trening, så da ringte jeg min skjønne venninne Marianne og spurte pent om jeg kunne få lov å komme innom studio Day igjen for en liten økt. Studio day ligger i nabobygget til min jobb, og det betyr at jeg kun bruker et lite minutt fra trening til jobb. Marianne ønsket meg hjertelig velkommen, og dermed hoppet jeg i det! 35 minutters kondisjonstrening og litt mage etterfulgt av en deilig dusj satte prikken over i’en, og nå føler jeg meg så frisk og opplagt. Det er utorlig hva trening kan gjøre. Jeg oppdaget også en ny favorittøvelse på mage, jeg skal få filmet den i ettermiddag og legge den ut til dere. Fy som den tok, og den var faktisk litt morsom også!

Har du noengang opplevd hvordan en treningsøkt kan snu hele dagen din, og totalt endre på sinnstemningen din?

Nå er jeg på plass på miinto og må se å komme i gang med arbeidsdagen! Ha en god tirsdag kjære dere.

 

Smiiiiil Maren

13 kommentarer
    1. Du klarer å gi inspirasjon og motivasjon selv om du har en dårlig dag, helt unikt!
      Når jeg leser bloggen din ser jeg alltid lysere på livet og ser de små gledene i en stressende hverdag 🙂
      Håper du får en fantastisk dag flotte deg! <3

    2. Hei Maren! Du er så utrolig flink og en fantastisk motovasjon 😀 Har lagt merke til en ting i det siste, du trener relativt mye kardio i form av løp, intervall og rask gange. Hva er grunnen til at du hat begynt å fokusere mer på dette enn tung styrketrening slik du gjorde mer av i høst? Bare ren nyskjerrighet 🙂 Håper på svar! Klem 🙂

    3. Hei Maren. Du er virkelig et forbilde for meg =) Kan du skrive et lite innlegg om kostholdet ditt? Hva spiser du i løpet av en dag? Hvor mange kalorier tipper du spiser per dag? Veldig takknemlig for svar 🙂 Leser bloggen din hver eneste dag og følger deg på Instagram. Du er virkelig en inspirasjon, og den kroppen da….WOW! Håper derfor du vil dele med oss hva en typisk dagsmeny er for deg.Jeg sliter med å få i meg nok mat, så har vanskelig med å bygge muskler. Klem Ida

    4. Ååå heldige deg som har den med kokossmak! Min absolutte favoritt! Er faktisk sur på nespresso for at den var sesongbasert! 😛 haha! Har du spart den siden førjulen eller har du fått tak i den nå?

    5. JA!!! Opplevd det utrolig mange ganger, spesielt de dagene jeg føler meg slapp og sliten og har helst lyst til å bare ligge på sofaen:-P Jeg vet jo med meg selv at formen bare blir verre og verre, så da er det like greit å bare hoppe i treningstøyet og jage endorfiner 🙂
      Håper du har fått løst litt problemer, og at natten i natt blir bedre;-)

    6. Ja, absolutt! Visst jeg får trent før skolen så får jeg mye mer energi, er mer våken og humøret er bedre. Morgentrening er tingen for meg 🙂

    7. Jeg blir utrolig inspirert av bloggingen din og syns du er kjempeflink. Du har helt rett i at trening gjør en ellers så crappy dag til noe helt annet – en god dag. Dette erfarer jeg gang på gang og har blitt flink til å utnytte det:)
      Jeg kjente meg utrolig godt igjen i det du skrev helt i starten av innlegget. Jeg er også en av de som løser verdensproblemer til langt på natt. Utrolig slitsomt, spesielt for de som trenger åtte timer søvn i løpet av en natt (som meg f.eks.).
      You go girl!

    8. Ja absolutt:) Liker å få trent om morgenen og da er hele dagen mye bedre;)
      Kan du si noe om du tror det er mulig å forandre kroppsammensetningen “drastisk” på ca 5 mnd?
      Er ca str 38/40 nå og ønsker å kunne komme ned / stramme meg inn til en str 34/36 etterhvert, Er den str/ vekten som passer til høyden min…
      Tenker med et sunt/ balansert kosthold og styrke kombinert med cardio:)
      Tar du forresten imot nye PT kunder nå?
      Ha en fin kveld!

    9. Jeg reagerer akkurat likt! Ligger lenge på kvelden/natta og ikke får sove, så er jeg kjempetrøtt på dagen. I går var jeg så dum at jeg tok meg en powernap, gjorde ikke søvnproblemet noe bedre akkurat..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg